• bangarang

    Viktminskningen har stannat av

    Jag har sedan oktober -19 gått ner 14 kg. Det är jag såklart jätteglad för! Problemet är bara att jag har stannat. Har fortsatt på samma sätt som tidigare, med lagom portioner mat och motion (endast promenader), men jag går inte ner. Det har hållit på såhär i ca 3 veckor. Vissa dagar har jag gått upp ett halvt kilo, nästa dag visar vågen samma vikt som innan. Jag har alltså stått på samma vikt de 3 senaste veckorna. 
    Har hört att det kan hjälpa att tillfälligt äta mer för att dra igång förbränningen igen, och det har jag provat. Det hjälpte inte. Jag har också hört att viktminskningen kan stanna av ett tag för att kroppen tycker att den har rätt vikt. Jag är långtifrån färdig, har ca 30 kg kvar. Vad kan jag göra för att få fart på det igen? Kan tillägga att jag inte använder något verktyg som appar eller liknande, det har jag gjort tidigare gånger men denna gången har jag bara ändrat om kosten och rört på mig mer. Det funkade ju fram tills nu...

  • Svar på tråden Viktminskningen har stannat av
  • Barbro45

    Börja använda ett måttband istället för vågen, muskler väger mer än fett, det är kanske det som hänt dig. Fortsätt som tidigare men komplettera din vägning med att mäta t.ex. dina lår, överarmar, under bysten. Måttet runt magen/midja kan variera av olika orsaker så det är inte lika säkert. Den där platåfasen är jobbig, man vill nästan ge upp. Men håll ut, fortsätt!

Svar på tråden Viktminskningen har stannat av