• Rover25

    Blödning under ägglossning?

    Min första tråd, snälla hjälp ????????

    JO såhär är det: Jag blev gravid i oktober 2019 men i v10 fick jag missfall. Blödningarna började smått 22/12 och fortsätte till den 28/12 då allt kom ut. Blödde väldigt lätt två dagar efter det innan det sedan slutade. Den 2/1 var jag på ultraljud och då hade livmodern dragit ihop sig helt och var tömd på blod, vi kunde se att ett nytt ägg redan var på väg (????????) i den ena äggledaren. Jag blev såklart glad över det och har sedan tagit ägglossningstest som visat positivt 7/1 & 8/1. Läkaren gav mig också grönt ljus på att köra på igen med bebisskapandet. Den 8/1 började jag dock blöda efter sex och det har fortsatt i 4 dagar nu. Det är kraftigt som mens, men utan mensvärk (har själv alltid värk när jag har mens). Jag har vanligtvis en väldigt regelbunden cykel och förstår inte alls varför det blivit såhär. Kan man ha ägglossning samtidigt som mens? Var det mens överhuvudtaget eller någon mellanblödning? Är det någon som varit med om något liknande? Snälla hjälp ????

  • Svar på tråden Blödning under ägglossning?
  • Linniiis

    Jag beklagar verkligen!!

    Får jag fråga om du testat negativt på graviditetstest?

    När det hände för mig såg det också ut som att jag hade ägg som var på väg att släppa. Testade positivt på ägglossningstest, men som jag förstod i efterhand bara berodde på att jag hade hcg kvar i kroppen. Kan det vara samma för dig?

    Får man ett missfall så sent så är ju nivåerna ganska höga och det kan ta ett tag innan det går ur kroppen.

    Lycka till med allt. Kram!

  • Rover25

    Hej :) Jag har inte tagit något gravtest eftersom jag tänker att det är för tidigt att visa något. Enligt ÄLstickorna skulle jag ju ha ÄL för 3 dagar sedan. Men det kan vara som du säger att nivåerna är höga och stickorna därför visar falskt, har inte tänkt på det tidigare. Jag såg ju ägget som var på väg på ultraljudet, därför räknade jag ut ungefärlig tid för ÄL. (Allt stämmer med temerartur, flytningskonsistens, öppen blöt livmodertapp samt stickorna) Jag tror dock inte jag kan ha blivit gravid när jag blöder såhär (fast återigen, helt utan smärta och på fel tid i månaden) och det gör det jättesvårt att räkna ut nästa ägglossning. 1: Ska jag räkna detta som en mellanblödning? Utgår man isåfall från den för att kunna förutse nästa ÄL? Och 2: Kommer man kunna lita på stickorna om jag skulle gissa på nästa datum för ÄL?

    Sorry, många frågor, men jag börjar bli så ledsen för alla motgångar och jag hittar inga svar när jag googlar runt. Tack så mycket för att ni tar er tid, det betyder jättemycket <3

  • Hawk

    Gravtestet är för att säkerställa att du testar negativt efter graviditeten/missfall. Det är en hopplös jävla djungel att tyda sin cykel efter missfall etc. Och det finns sällan några svar tyvärr! Jag var tvungen att avbryta en grav i v. 15 och det kändes helt hopplöst att försöks tyda cykeln efter det. Något jag inte var medveten om dock är att man kan få hormonella blödningar, vilket jag hade i typ sex veckor, fram till att jag äntligen fick ägglossning och kroppen stabiliserades. Hade väl vanliga blödningar efter aborten i ca två veckor. Hade också tillfällen med positiva ÄL-test där ägget aldrig släpptes.

    Så fortsätt försöka, kroppen kommer stabiliseras snart men det kommer vara jobbigt till dess. Blev gravid på andra ÄL, hon är sex veckor nu <3. Du kommer bli gravid igen, lycka till!

Svar på tråden Blödning under ägglossning?