• Anonym (Hanna)

    Blir arg av att amma

    Har den senaste månaden allt oftare börjat känna mig arg vid amning, inte alla gånger men mest på kvällen, känner mig ofta så svag när bebis ammar också och får en konstig äcklig känsla i kroppen vid vissa amningstillfällen. Är orolig för hur detta påverkar min bebis som är 6,5 månader nu. För jag spänner mig och känner mig så arg att det blir svårt att dölja

    Känner någon igen sig?

  • Svar på tråden Blir arg av att amma
  • Anonym (D-mer)

    När jag fick mitt barn för ett par år sedan kände jag redan innan barnet var fött att jag inte ville amma. När han var ute så flaskade vi men jag tänkte prova amma en gång, bara för att se om det var som jag tänkte mig.

    Det gick uselt, klarade inte av det utan kände nästan ett hat mot mitt barn och ville kasta honom från mig. Besinnade mig och bestämde att flaskan var bäst trots allt. Dock har jag övergrepp i bakgrunden vilket jag tror bidrog till detta. Sedan finns det ju också något som kallas d-mer, kanske har du lite av det?

    Vill du amma själv? Om du inte egentligen tycker om det så gör inte våld mot dig själv utan gå över till flaska. Om du känner att DU verkligen vill amma (inte för att du ?borde?, utan för att du vill) så kanske infon om d-mer hjälper. Har lite dålig koll, men kan det vara så att du själv behöver få i dig mer energi för att orka producera mjölk och fungera i vardagen?

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D-mer) skrev 2020-01-11 01:58:09 följande:

    När jag fick mitt barn för ett par år sedan kände jag redan innan barnet var fött att jag inte ville amma. När han var ute så flaskade vi men jag tänkte prova amma en gång, bara för att se om det var som jag tänkte mig.

    Det gick uselt, klarade inte av det utan kände nästan ett hat mot mitt barn och ville kasta honom från mig. Besinnade mig och bestämde att flaskan var bäst trots allt. Dock har jag övergrepp i bakgrunden vilket jag tror bidrog till detta. Sedan finns det ju också något som kallas d-mer, kanske har du lite av det?

    Vill du amma själv? Om du inte egentligen tycker om det så gör inte våld mot dig själv utan gå över till flaska. Om du känner att DU verkligen vill amma (inte för att du ?borde?, utan för att du vill) så kanske infon om d-mer hjälper. Har lite dålig koll, men kan det vara så att du själv behöver få i dig mer energi för att orka producera mjölk och fungera i vardagen?


    Kanske behöver äta mer regelbundet då, det händer att jag glömmer att äta själv när jag har fullt upp med annat som måste göras, har inte känt mig direkt hungrig heller. Men ska pröva att äta oftare och se om det hjälper, annars får jag nog pröva med ersättning igen och se om det kanske duger nu. Bebis avskydde ersättningen i början så jag kände mig tvungen att amma trots att jag egentligen inte tycker om det.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D-mer) skrev 2020-01-11 01:58:09 följande:

    När jag fick mitt barn för ett par år sedan kände jag redan innan barnet var fött att jag inte ville amma. När han var ute så flaskade vi men jag tänkte prova amma en gång, bara för att se om det var som jag tänkte mig.

    Det gick uselt, klarade inte av det utan kände nästan ett hat mot mitt barn och ville kasta honom från mig. Besinnade mig och bestämde att flaskan var bäst trots allt. Dock har jag övergrepp i bakgrunden vilket jag tror bidrog till detta. Sedan finns det ju också något som kallas d-mer, kanske har du lite av det?

    Vill du amma själv? Om du inte egentligen tycker om det så gör inte våld mot dig själv utan gå över till flaska. Om du känner att DU verkligen vill amma (inte för att du ?borde?, utan för att du vill) så kanske infon om d-mer hjälper. Har lite dålig koll, men kan det vara så att du själv behöver få i dig mer energi för att orka producera mjölk och fungera i vardagen?


    Tack så mycket för att du svarade förresten och dela med dig av dina erfarenheter! Har läst lite om d-mer nu och det är säkert det jag har.
Svar på tråden Blir arg av att amma