• Anonym (Cornelia)

    Skamliga känslor vid graviditet

    Min sambo har barn som jag inte haft några problem med sedan innan . Tvärtom. Utan det har varit väldigt bra .

    Det har långsamt växt fram en extrem trötthet mot barnet, jag har blivit irriterad . Jag har gått undan , vilket jag inte gjort förut.

    För några dagar sen plussade jag . Tänkte att det är hormoner. Men sambon är inte överlycklig utan mer orolig och stressad. Så jag har blivit det med och irritationen över hans barn har inte blivit bättre kan jag säga.

    Jag funderar på att göra abort för jag är rädd att bli mer irriterad och inte orka med ...

    Finns det någon som upplevt samma som kanske har något tips ????

  • Svar på tråden Skamliga känslor vid graviditet
  • Anonym (Maria)

    Sätt er ner och prata med varandra. Varför är ni trötta och sura? Är det en intensiv vardag med för mycket måsten kanske ni måste se över detta och omprioritera och hjälpas åt bättre. Strukturera upp ert liv.

    Otroligt dumt att göra abort om ni faktiskt kan lösa detta.

  • Anonym (Fel tid)

    Som jag förstår det så fungerar er familj inte så bra? Och din sambo är inte speciellt glad över att du är gravid?

    Känns som om ni inte kommer klara av pressen av att få en bebis. Vill du gärna ha barn även om du blir ensamstående? Är du ok med att ditt framtida barn kanske bor varannanvecka med en ny bonusmamma i framtiden?

    Behåll om du verkligen vill ha barn oavsett hur relationen blir.

    Annars gör du abort och väntar tills du har en stabil och kärleksfull familj och en sambo som verkligen vill ha barn med dig.

  • Anonym (Cornelia)
    Anonym (Maria) skrev 2020-01-11 12:56:34 följande:

    Sätt er ner och prata med varandra. Varför är ni trötta och sura? Är det en intensiv vardag med för mycket måsten kanske ni måste se över detta och omprioritera och hjälpas åt bättre. Strukturera upp ert liv.

    Otroligt dumt att göra abort om ni faktiskt kan lösa detta.


    Ja det finns omständigheter som gör att livet varit intensivt och det är inte mellan oss utan bland annat hans ex som har hållt på hela hösten med manipulation och lögner och anmälningar osv.

    Mellan oss har det varit väldigt bra det är väl att det varit mycket och båda är trötta på omständigheterna...

    Jo jag ska prata med honom Men rädd att mina känslor för barnet inte ska gå över?
  • Anonym (Cornelia)
    Anonym (Fel tid) skrev 2020-01-11 13:10:46 följande:

    Som jag förstår det så fungerar er familj inte så bra? Och din sambo är inte speciellt glad över att du är gravid?

    Känns som om ni inte kommer klara av pressen av att få en bebis. Vill du gärna ha barn även om du blir ensamstående? Är du ok med att ditt framtida barn kanske bor varannanvecka med en ny bonusmamma i framtiden?

    Behåll om du verkligen vill ha barn oavsett hur relationen blir.

    Annars gör du abort och väntar tills du har en stabil och kärleksfull familj och en sambo som verkligen vill ha barn med dig.


    Vår relation har varit väldigt bra , men det har varit en jobbig höst och vi båda känner väl av det. Han har inte varit extremt emot bebis men han har berättat att han är stressad över situationen som det är. Med ett ex som ska hålla på hela tiden osv...

    Svårt att skriva mer utan att avslöja saker som kan härleda till oss.

    du har helt rätt att jag måste utgå ifrån vad jag vill och känner!
  • Anonym (Cornelia)
    Anonym (Fel tid) skrev 2020-01-11 13:10:46 följande:

    Som jag förstår det så fungerar er familj inte så bra? Och din sambo är inte speciellt glad över att du är gravid?

    Känns som om ni inte kommer klara av pressen av att få en bebis. Vill du gärna ha barn även om du blir ensamstående? Är du ok med att ditt framtida barn kanske bor varannanvecka med en ny bonusmamma i framtiden?

    Behåll om du verkligen vill ha barn oavsett hur relationen blir.

    Annars gör du abort och väntar tills du har en stabil och kärleksfull familj och en sambo som verkligen vill ha barn med dig.


    Vår relation har varit väldigt bra , men det har varit en jobbig höst och vi båda känner väl av det. Han har inte varit extremt emot bebis men han har berättat att han är stressad över situationen som det är. Med ett ex som ska hålla på hela tiden osv...

    Svårt att skriva mer utan att avslöja saker som kan härleda till oss.

    du har helt rätt att jag måste utgå ifrån vad jag vill och känner!
  • Anonym (A)
    Anonym (Maria) skrev 2020-01-11 12:56:34 följande:
    Sätt er ner och prata med varandra. Varför är ni trötta och sura? Är det en intensiv vardag med för mycket måsten kanske ni måste se över detta och omprioritera och hjälpas åt bättre. Strukturera upp ert liv.

    Otroligt dumt att göra abort om ni faktiskt kan lösa detta.
    Håller med
  • Anonym (dagenssamhälle)

    Du klarar alltså inte lite irritation? Hur klarar du livet i övrigt? Men vad är irritation mot ett dött barn... Stjärnfamilj är inte kärnfamilj.

  • Anonym (Cornelia)
    Anonym (dagenssamhälle) skrev 2020-01-11 19:19:23 följande:

    Du klarar alltså inte lite irritation? Hur klarar du livet i övrigt? Men vad är irritation mot ett dött barn... Stjärnfamilj är inte kärnfamilj.


    Lite irritation klarar jag . Men har aldrig kännt mig irriterad gentemot ett barn förut på det sättet så därför behövde jag ventilera.

    Vad menar du med att stjärnfamilj är inte kärnfamilj? Att det är ok att gå och vara irriterad på ett barn för att det inte är ens egna ? Eller var menar du?
  • Anonym (Cornelia)
    Anonym (dagenssamhälle) skrev 2020-01-11 19:19:23 följande:

    Du klarar alltså inte lite irritation? Hur klarar du livet i övrigt? Men vad är irritation mot ett dött barn... Stjärnfamilj är inte kärnfamilj.


    För övrigt ser jag inget tips i din text .
  • Anonym (dagenssamhälle)
    Anonym (Cornelia) skrev 2020-01-11 19:24:51 följande:

    Lite irritation klarar jag . Men har aldrig kännt mig irriterad gentemot ett barn förut på det sättet så därför behövde jag ventilera.

    Vad menar du med att stjärnfamilj är inte kärnfamilj? Att det är ok att gå och vara irriterad på ett barn för att det inte är ens egna ? Eller var menar du?


    Välkommen till föräldraskapet. Det är helt normalt att bli irriterad även på sitt barn, de är liksom också människor. Andras barn är det ännu mer normalt att bli irriterad på.
    Anonym (Cornelia) skrev 2020-01-11 19:25:43 följande:

    För övrigt ser jag inget tips i din text .


    Skärpning, var mitt tips.
  • Anonym (Cornelia)
    Anonym (dagenssamhälle) skrev 2020-01-11 19:29:26 följande:

    Välkommen till föräldraskapet. Det är helt normalt att bli irriterad även på sitt barn, de är liksom också människor. Andras barn är det ännu mer normalt att bli irriterad på.Skärpning, var mitt tips.


    Så dina erfarenheter av detta är ?

    Lätt att säga att en annan människa ska skärpa sig, för hade det varit så enkelt hade det nog inte varit ett bekymmer till o börja med .
  • Anonym (dagenssamhälle)
    Anonym (Cornelia) skrev 2020-01-11 19:32:17 följande:

    Så dina erfarenheter av detta är ?

    Lätt att säga att en annan människa ska skärpa sig, för hade det varit så enkelt hade det nog inte varit ett bekymmer till o börja med .


    Att stjärnfamiljer sällan fungerar och att livet bjuder på en massa irritation, det är bara att hantera. Skärpning är det enda konstruktiva här. Eller så kan du fortsätta gnälla, kanske döda ditt barn och helt mussa glädjen som kommer av att lägga ner lite arbete
Svar på tråden Skamliga känslor vid graviditet