• Anonym (Prings tjejen)

    P ring

    Hej hej! Jag började med p ring förra veckan! Ni tjejer som har de, kan ni hjälpa mig?

    Jag har fått minskad sexlust... jag är ganska så nykär och innan p ringen kom in i bilden låg vi hela tiden! Men nu senaste veckan har jag inte haft de minsta suget. Nån mer som upplevt de?

    Och!!!!!! Jag vet inte riktigt men när jag va hos min barnmorska och fick dom så sa hon att man skulle kunna ligga även fast man har p ring? Men asså jag vette fan hur hon mena!? För jag kan tänka mig att ringen ska stå i slidan? Så att penis kan åka genom ringen?! Eller har jag fel? För min ring lägger sig ner direkt och så kan man ju inte ha sex eftersom den är i vägen liksom? Om ni fattar?! Men sen sa barnmorskan att man kan ju ta ut ringen under akten och sätta in den sen ifall man störs av den? Asså jag har ingen aning, för den är ju utvägen eftersom den ligger ner!

  • Svar på tråden P ring
  • Anonym (Anonym)

    Jag hade p-ring i flera år.

    Eftersom det är en hormonell p-metod kan sexlusten påverkas.

    Ni behöver inte alls ta ut den när ni har sex, min partner har aldrig märkt av den. Man kan säga att den liksom glider på plats och sitter där den ska, bara man sätter in den som man ska. Du ska klämma ihop den typ på mitten och föra in den, släppa. Den bänder ut sig igen till en cirkel och "ligger" snarare än "står", som du beskriver. Det är inte avgörande exakt hur ringen positioneras inuti, utan att den finns där öht och utsöndrar hormoner. Om den lägger sig har du antagligen inte fört upp den tillräckligt långt. Du måste in så långt du når så den passerar själva "kanten" vid mynningen av själva slidan, annars riskerar den dessutom att åka ut.

    P-ringen sätter sig i närheten av cervix men penis åker inte ut och in genom den under samlaget iaf. Och ni kan ha vilka ställningar som helst.

Svar på tråden P ring