• Sun 12 Jan 2020 13:26
    246 visningar
    0 svar
    0
    246

    Ägglossning efter missfall

    Hej!

    Jag fick missfall för mer än tre veckor sedan (20/12), var då i v.12 men graviditeten hade stannat av i v.6 kunde dom se på ultraljudet.. blödde väldigt mkt, och när det gått en vecka skulle jag tillbaka för att kolla på ett vul om allting var ute, vilket det inte var så jag fick cytotec och blödde i en dag till efter det. Kände mig återhämtad väldigt snabbt efter (28/12).

    För en vecka sedan började jag ta ägglossningsstickor och på första jag tog var det ett svagt streck, dagen efter starkare, dagen efter igen svagare, kände inga tecken på ä.l alls.. hållit på med dom sen dess och varje dag varit streck. Först för tre dagar sedan började jag få rikliga flytningar och ont i nedre sidan av magen. Jag och sambon har haft sex alla dagar utom två sen jag slutade blöda för att inte råka missa ägglossningen.

    Idag tog jag äl.test som visade svagt men tydligt streck och även ett gravtest som visade ett jääättesvagt streck. Jag tog det mest bara för jag ville veta.

    Så min fråga är, om ni varit med om något liknade, är det fortfarande gravidhormoner från min tidigare graviditet som spökar fastän jag fick medicin för det? Eller kan det vara så att jag hade ägglossning förra helgen och att jag är väldigt tidigt gravid?

Svar på tråden Ägglossning efter missfall