• Anonym (Kaffedraken)

    Svartsjuk och otrogen..

    Min kille var väldigt svartsjuk. Han har anklagat sina polare för att ragga på mig. Han har anklagat mig för att ragga på hans polare. Han har anklagat mig för att smussla med mobilen. Pratar någon med mig ute blir han sur och sätter sig långt bort. En massa pikar osv.

    Kunde för mitt liv inte fatta varför för jag har aldrig gett honom någon anledning att vara svartsjuk.

    Men så trillade poletten ner. Det är han som smusslar med mobilen. Alltid på ljudlös, skärmen uppochner osv. Kollade och visst, han raggar på andra..

    Någon fler som varit med om samma?

  • Svar på tråden Svartsjuk och otrogen..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är nog inte helt ovanligt det du beskriver! De vet ju själva hur man gör och beter sig och letar efter dessa tecken hos sin partner!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ack ja, det där är en klassiker. Partnern börja agera svartsjukt, fråga ut, anklaga, påstå. Inget av det som påstås har någon grund. Då är det antingen partnern som är otrogen eller så har partnern haft problem med tillit överhuvudtaget. Oftast det första.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gud ja! Mitt ex var sjukligt svartsjuk och gav mig stryk mer än en gång för att jag var otrogen med både den ena och den andra (som han påstod!) Också var det han som var kroniskt otrogen.

    Väldigt vanligt det du beskriver.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Japp vart med om samma sak. Han var otrogen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jajamen, och han visade sig själv vara otrogen. Så beter sig vissa, när de mäter andra enligt sina egna mått.

  • Anonym (Kaffedraken)

    För mig var det jag som var svartsjuk men han som var otrogen, jag var det aldrig.

    Kan nog vara väldigt olika.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja tyvärr är de typiskt att de är så, iallafall om avundsjukan kommer helt plötsligt från ingenstans.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (f) skrev 2020-01-13 16:01:26 följande:

    För mig var det jag som var svartsjuk men han som var otrogen, jag var det aldrig.

    Kan nog vara väldigt olika.


    Låter som din svartsjuka handlar om tillitsbrist från någon tidigare händelse som format dig eller så är de bara en del av din personlighet.

    Ingen attraktiv kvalité att ha som person, avtändande.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja) skrev 2020-01-13 16:20:29 följande:
    Låter som din svartsjuka handlar om tillitsbrist från någon tidigare händelse som format dig eller så är de bara en del av din personlighet.

    Ingen attraktiv kvalité att ha som person, avtändande.
    Trevligt inlägg. Inget man väljer att känna, men i mitt fall helt befogat också.

    Som sagt har jag inte känt det förutom med honom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (f) skrev 2020-01-13 16:48:59 följande:

    Trevligt inlägg. Inget man väljer att känna, men i mitt fall helt befogat också.

    Som sagt har jag inte känt det förutom med honom.


    Förklarar ju varför ni inte är tillsammans idag.

    Man gör slut, inte gå runt svartsjuk. Vinner man ingens hjärta eller uppmärksamhet på, usch!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja) skrev 2020-01-13 17:42:05 följande:
    Förklarar ju varför ni inte är tillsammans idag.

    Man gör slut, inte gå runt svartsjuk. Vinner man ingens hjärta eller uppmärksamhet på, usch!
    Jag lämnade honom pga att han var otrogen.
Svar på tråden Svartsjuk och otrogen..