• Anonym (097867)

    OK att din man är med kvinnliga vänner?

    Är det OK att din man har kvinnliga vänner, som inte är era gemensamma bekanta? Barndomsvänner? Nya vänner?

    Är det OK att han träffar sina kvinnliga vänner för en fika? T.ex. tränar med henne ensam varje vecka, eller några gånger? Eller går på konsert med henne?

    Är det någon skillnad för dig om det är en manlig eller kvinnlig vän?

    Är det OK att han skaffar nya kvinnliga vänner och börjar umgås med dem utan dig, t.ex. någon han träffar på gymet eller i sitt uppdrag när han jobbar?

  • Svar på tråden OK att din man är med kvinnliga vänner?
  • Anonym (Mia)

    Ja självklart!

    Tillåter man inte sin partner att fika ensam med en vän av motsatt kön har man stora problem med tillit.

  • Anonym (S)

    Har dom varit vänner länge så varför inte? Att gå och fika två och två ser jag inga problem med, dock kanske inte gå på konsert bara dom två...

    Nya vänner beror väl på när dom träffades. Hade nog velat träffa henne innan jag vart helt bekväm med det, men så länge han är öppen med vem han ska träffa och vad dom ska göra ser jag inga större problem

  • Anonym (Jag)

    Gamla barndomsvänner: OK.

    Nya kvinnliga vänner: Aldrig i livet!

    Ja, jag litar inte på någon till 100% och den som gör det är naiv utav bara helvete. Man behöver inte spela dum i huvudet och låtsas blunda för det uppenbara. Självklart pågår någonting jävligt skumt om mannen (familjefar i medelåldern) plötsligt börjar umgås med en ny kvinna och väljer att spendera tid med henne istället för sin familj, ensamma! Okej om det är ett större gäng från jobbet som träffas för en AW eller något, men aldrig på tumanhand. Nya manliga bekantskaper är dock okej, av helt uppenbara skäl!

  • CitronTulo
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-13 13:34:48 följande:

    Gamla barndomsvänner: OK.

    Nya kvinnliga vänner: Aldrig i livet!

    Ja, jag litar inte på någon till 100% och den som gör det är naiv utav bara helvete. Man behöver inte spela dum i huvudet och låtsas blunda för det uppenbara. Självklart pågår någonting jävligt skumt om mannen (familjefar i medelåldern) plötsligt börjar umgås med en ny kvinna och väljer att spendera tid med henne istället för sin familj, ensamma! Okej om det är ett större gäng från jobbet som träffas för en AW eller något, men aldrig på tumanhand. Nya manliga bekantskaper är dock okej, av helt uppenbara skäl!


    Fast man måste inte vara naiv för att man väljer att lita på sin partner tycker jag..
    Den som vill vara otrogen är det oavsett om jag litar på honom eller inte. Varför gå runt och misstro och ha ont i magen pga hans vänner? Hans förlust om han väljer att sjabbla bort det vi har pga att han vill sätta på en kollega eller dylikt..
    Kommer aldrig gå och vakta eller bestämma över någon annan! 
  • Anonym (Anna_Sthlm)

    Barndomsvänner, ja!
    Men om en vuxen man skaffar en ny, kvinnlig "kompis" så skulle jag se det som självklart att han var intresserad/attraherad av henne. Jag är tillräckligt gammal för att inte vara så naiv.

  • gyros
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-13 13:34:48 följande:

    Gamla barndomsvänner: OK.

    Nya kvinnliga vänner: Aldrig i livet!

    Ja, jag litar inte på någon till 100% och den som gör det är naiv utav bara helvete. Man behöver inte spela dum i huvudet och låtsas blunda för det uppenbara. Självklart pågår någonting jävligt skumt om mannen (familjefar i medelåldern) plötsligt börjar umgås med en ny kvinna och väljer att spendera tid med henne istället för sin familj, ensamma! Okej om det är ett större gäng från jobbet som träffas för en AW eller något, men aldrig på tumanhand. Nya manliga bekantskaper är dock okej, av helt uppenbara skäl!


    Så det är ok om han är otrogen med män men inte med kvinnor?
  • Anonym (Jag)
    CitronTulo skrev 2020-01-13 13:40:57 följande:

    Fast man måste inte vara naiv för att man väljer att lita på sin partner tycker jag..

    Den som vill vara otrogen är det oavsett om jag litar på honom eller inte. Varför gå runt och misstro och ha ont i magen pga hans vänner? Hans förlust om han väljer att sjabbla bort det vi har pga att han vill sätta på en kollega eller dylikt..

    Kommer aldrig gå och vakta eller bestämma över någon annan! 


    Men jag kommer att markera att jag inte är okej men hand nyupptäckta intresse för andra kvinnor än mig själv. Jag tror inte han hade varit okej med att jag umgicks med andra nya karlar hur som helst heller. Vi har den respekten för varandra, att man utsätter inte ens den andra för det. Och ja, självklart kan man inte stoppa otrohet men att ens börja umgås med en annan kvinna på det viset är rent respektlöst!
  • Anonym (Jag)
    gyros skrev 2020-01-13 13:46:21 följande:

    Så det är ok om han är otrogen med män men inte med kvinnor?


    Är du på riktigt? Jag är helt på det trygga att min man absolut inte är homosexuell!
Svar på tråden OK att din man är med kvinnliga vänner?