• Anonym (ledsen)

    Min kille är 3 år äldre än mitt äldsta barn.

    Hej! Jag har träffat en man som är världens finaste men han är 17 år yngre än mig och bara 3 år äldre än mitt äldsta barn.
    Han är helt magisk och det snällaste jag någonsin har mött och älskar mig mest av allt.

    Han är 32 så han är ju en vuxen man tycker jag med de flesta av våra vänner ogillar hårt att vi är ett par och försöker prata oss ur det hela.

    Mina barn älskar honom och accepterar honom fullt upp och det känns faktiskt viktigast för mig.

    Vad jag funderar på är vad allmänheten överlag tänker om det hela, skulle ni bry er om nån ni kände blev kär i nån som är så mycket yngre:

    Jag vet att vi kommer fortsätta vara lyckliga och skulle det inte bli så är jag tacksam över de år vi har fått.
  • Svar på tråden Min kille är 3 år äldre än mitt äldsta barn.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Mor till vuxna barn) skrev 2020-01-14 05:07:02 följande:
    För mig hade det inte spelat någon roll. Män i mina barns ålder är inte bara opassande och olämpligt, det är för mig faktiskt även lite äckligt att tänka på att  t ex ha sex med.

    Tror du verkligen på en framtid tillsammans?

    Kan också säga att hade min son kommit hem med en fjälla i min ålder, eller din för den delen, så hade jag INTE blivit glad.
    Visst, det är inte jag som bestämmer men jag behöver fan inte uppmuntra det.
    Fast varför är det äckligt? Killen är ju nästan gubbe (män blir gubbar runt 35, sorry to say). Och TS har ju själv vart 32 bast en gång i tiden så hon är ju inte helt främmande med den åldern. Vore det lämpligare om killen började dejta sonen istället dårå, för de är ju I alla fall så nära varandra i åldern? Jamen du hör ju själv hur sjukt det låter...? Ska man inte dejta nån man passar ihop med hellre än att överfokusera på att jämföra åldern på sina ungar? Vad har hennes vuxna barn ens med detta att göra?
  • Panduro
    Anonym (Daniella) skrev 2020-02-18 06:19:00 följande:

    Fast varför är det äckligt? Killen är ju nästan gubbe (män blir gubbar runt 35, sorry to say). Och TS har ju själv vart 32 bast en gång i tiden så hon är ju inte helt främmande med den åldern. Vore det lämpligare om killen började dejta sonen istället dårå, för de är ju I alla fall så nära varandra i åldern? Jamen du hör ju själv hur sjukt det låter...? Ska man inte dejta nån man passar ihop med hellre än att överfokusera på att jämföra åldern på sina ungar? Vad har hennes vuxna barn ens med detta att göra?


    En 32-åring är inte en gubbe. Vad spelar det för roll att hon varit 32? Hon har också varit 17 år och 5 år. Skulle det också vara lämpliga pojkvänner?

    Självklart vore det lämpligare om killen började dejta ts son.

    Du kan ha rätt i sak, men fruktansvärt dåliga argument.
  • Postman

    Nu är det självklart upp till var och en hur man gör men för mig känns det väldigt gumsjukt och jag känner att man har nog problem med sig själv om man söker sig till så unga. Låg självbild och dåligt självförtroende utstrålar det för mig.

    Finns inte på världskartan att jag skulle vilja bil tillsammans med någon som är i mina barns ålder. Aldrig, jag har alldeles för stark självbild och självförtroende för det och det skulle bli mycket konstigt den dagen jag tex blir 70, då skulle partnern vara 53. Nej tack.

  • Anonym (Daniella)
    Panduro skrev 2020-02-18 06:43:33 följande:
    En 32-åring är inte en gubbe. Vad spelar det för roll att hon varit 32? Hon har också varit 17 år och 5 år. Skulle det också vara lämpliga pojkvänner?

    Självklart vore det lämpligare om killen började dejta ts son.

    Du kan ha rätt i sak, men fruktansvärt dåliga argument.
    Nu är ju inte killen vare sig 17 eller 5 år gammal, utan 32. 32 är lagligt. Han kommer vara 40 om 8 år. Jag tar för givet att TS håller sig inom lagen och vill vara laglig och inte ens har en attraktion till barn. 32 år är långt ifrån att vara ett barn. 

    TS är 49 år gammal och ser antagligen fortfarande väldigt ung och sk hot ut. Killen VILL nog väldigt gärna vara med henne, jag har svårt att se att detta handlar om att TS utnyttjar honom och lockar med pengar. Det handlar om två helt fullt vuxna människor som frivilligt väljer att vara med varandra pga genuin attraktion. 

    Hade det alltså var MER ok ifall TS inte haft en son som är 29 år gammal? Allt hänger på sonen? Du tror alltså att TS måste ha en slags sexuell attraktion till sonen ifall hon kan attraheras av en 32 årig man? Att när TS och 32åringen har sex så fantiserar TS -egentligen- om sin son/ser sin son framför sig? Är det däri det sk äckliga klämmer? I så fall är det ju du som är äcklig som ens gör en sån anknytning. 

    Ingen hade lyft ett ögonbryn ifall en 49 årig man som hade en 29 årig dotter hade börjat dejta en 32årig kvinna. 

    Många 49 åriga kvinnor håller sig i form och ser ut att vara i 30 års åldern själva, klart som fan de kan attraheras av män i 30 års åldern. 

    Hur vore det lämpligare att killen började dejta TS son, speciellt om ingen av dem är gay? 
  • Anonym (Daniella)
    Postman skrev 2020-02-18 07:29:53 följande:

    Nu är det självklart upp till var och en hur man gör men för mig känns det väldigt gumsjukt och jag känner att man har nog problem med sig själv om man söker sig till så unga. Låg självbild och dåligt självförtroende utstrålar det för mig.

    Finns inte på världskartan att jag skulle vilja bil tillsammans med någon som är i mina barns ålder. Aldrig, jag har alldeles för stark självbild och självförtroende för det och det skulle bli mycket konstigt den dagen jag tex blir 70, då skulle partnern vara 53. Nej tack.


    Så med det resonemanget så skulle du kunna vänta tills du blir gammal nog att dina barn är mycket äldre än killen. Dvs du är 60 bast, din son är 40 och killen i fråga är 29. För då är det I all a fall långt mellan åldrarna på din son och killen. För det är alltså där allt hänger på? 
  • Postman
    Anonym (Daniella) skrev 2020-02-18 14:56:54 följande:

    Så med det resonemanget så skulle du kunna vänta tills du blir gammal nog att dina barn är mycket äldre än killen. Dvs du är 60 bast, din son är 40 och killen i fråga är 29. För då är det I all a fall långt mellan åldrarna på din son och killen. För det är alltså där allt hänger på? 


    Nej jag har inget som helst intresse att inleda ett förhållande med så unga. De attraherar mig inte på något sätt. De är ifrån en annan generation och de skulle inte tillföra något eller kunna utmana mig i en relation eller partnerskap.
  • Anonym (Daniella)
    Postman skrev 2020-02-18 15:18:07 följande:
    Nej jag har inget som helst intresse att inleda ett förhållande med så unga. De attraherar mig inte på något sätt. De är ifrån en annan generation och de skulle inte tillföra något eller kunna utmana mig i en relation eller partnerskap.
    Ok, fast i ovan inlägg lät det som att det hängde endast på åldern på dina egna barn. Inte att en yngre ålder inte är attraktiv på det sättet för dig. 
  • Anonym (Vvvv)

    Men ärligt, så länge den yngre är VUXEN så vad spelar det för roll? Klickar ni, så vad underbart!! Håller det så håller det, det kan man ju aldrig någonsin veta även i samma ålder.

  • Anonym (Svensk man)

    Tycker det är onaturligt att dejta en så pass yngre partner. Tror inte dina barn är glada åt det. 

  • Anonym (r)

    Bättre att ni gör och lever som ni själv vill och inte frågar efter vad andra tycker om saken.

  • Postman
    Anonym (Daniella) skrev 2020-02-18 15:42:31 följande:
    Ok, fast i ovan inlägg lät det som att det hängde endast på åldern på dina egna barn. Inte att en yngre ålder inte är attraktiv på det sättet för dig. 
    För mig är det självklart att de som är i mina barns åldrar går helt bort, då är de som också är ännu yngre än mina barn än mer borträknade.

  • Panduro
    Anonym (Daniella) skrev 2020-02-18 14:52:05 följande:

    Nu är ju inte killen vare sig 17 eller 5 år gammal, utan 32. 32 är lagligt. Han kommer vara 40 om 8 år. Jag tar för givet att TS håller sig inom lagen och vill vara laglig och inte ens har en attraktion till barn. 32 år är långt ifrån att vara ett barn. 

    TS är 49 år gammal och ser antagligen fortfarande väldigt ung och sk hot ut. Killen VILL nog väldigt gärna vara med henne, jag har svårt att se att detta handlar om att TS utnyttjar honom och lockar med pengar. Det handlar om två helt fullt vuxna människor som frivilligt väljer att vara med varandra pga genuin attraktion. 

    Hade det alltså var MER ok ifall TS inte haft en son som är 29 år gammal? Allt hänger på sonen? Du tror alltså att TS måste ha en slags sexuell attraktion till sonen ifall hon kan attraheras av en 32 årig man? Att när TS och 32åringen har sex så fantiserar TS -egentligen- om sin son/ser sin son framför sig? Är det däri det sk äckliga klämmer? I så fall är det ju du som är äcklig som ens gör en sån anknytning. 

    Ingen hade lyft ett ögonbryn ifall en 49 årig man som hade en 29 årig dotter hade börjat dejta en 32årig kvinna. 

    Många 49 åriga kvinnor håller sig i form och ser ut att vara i 30 års åldern själva, klart som fan de kan attraheras av män i 30 års åldern. 

    Hur vore det lämpligare att killen började dejta TS son, speciellt om ingen av dem är gay? 


    Nej han är inte 17 eller 5. Jag invände bara mot ditt argument att "ts har ju själv varit 32". Urdumt. Nä självklart hade det inte varit mer ok om hon inte haft barn, varför tror du det?

    Jodå, många hade nog tyckt att en 49-årig man var gubbsjuk och äcklig om han dejtat en så mycket yngre kvinna.

    Jag förutsätter att ts son och killen båda skulle vara gay/bi om de skulle dejta.
  • Anonym (Gräns)

    Men var går gränsen för vad som är ok och inte? Om jag är 40 och blir ihop med en man som är 30, är det äckligt, ska man skämmas? Eller är det när man kanske kan vara mamma till sin kille, att det är det som sticker folk i ögonen? Personligen tyck er jag inte 10 år är någonting när båda är vuxna och åldersskillnader därutöver är upp till var och en så länge båda är vuxna som sagt.

  • Physalis
    Anonym (Gräns) skrev 2020-02-19 08:02:57 följande:

    Men var går gränsen för vad som är ok och inte? Om jag är 40 och blir ihop med en man som är 30, är det äckligt, ska man skämmas? Eller är det när man kanske kan vara mamma till sin kille, att det är det som sticker folk i ögonen? Personligen tyck er jag inte 10 år är någonting när båda är vuxna och åldersskillnader därutöver är upp till var och en så länge båda är vuxna som sagt.


    Jag tycker inte siffran är så viktig. Däremot att båda mentalt är vuxna och då inte bara juridiskt. Jag menar mentalt vuxen och levt som en vuxen. Då för att den yngre ska ha lite skinn på näsan, lite erfarenheter och själv känna sig jämnbördig med sin äldre partner. (Detsamma gäller om den äldre börjar bli såpass gammal att denne inte längre är mentalt vuxen.) Så att det inte blir maktobalans, utnyttjande eller föräldra/barnrelation. Generellt skulle jag säga att om båda är över 25 så är chansen stor att båda är vuxna.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Min kille är 3 år äldre än mitt äldsta barn.