Inlägg från: Evelinaaan |Visa alla inlägg
  • Evelinaaan

    Letrozol - Följas åt?

    Allanski skrev 2020-02-06 18:03:42 följande:

    Ha ha eller hur!!!

    Ja nu börjar den men vi måste hålla varandra uppdaterade!!

    Håller verkligen tummarna för dig! Och för mig!


    Ja det får vi verkligen göra!! Håller tummarna för dig med!! Hade en sjuk älsmärta igår kväll.. precis som min förra äl. Får sån värk vid sidan i äggstocken som ägget sitter i, och känns som att de sitter en kniv i typ..

    Kul att det följer samma mönster som sist:

    Positivt ältest på kvällen

    Positivt ältest på morgonen därpå

    Äl smärta på kvällen (ca 1 dygn från första positiva testet)

    Kul att vi har äl dagarna efter varandra, hur ska du göra med gravtest? Tror jag väntar ut 14 dagar o har inte mensen kommit så tar jag test.. men förväntar mig ändå mens!
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-06 18:51:27 följande:

    Ja verkligen! Det sjuka är att imorse fick jag sådan värk precis som du beskriver! Sitter i högra delen där mitt ägg satt. Uppblåst som en ballong med men tänkte att det var min ibs som spökade!

    Jag kommer nog invänta CD 35 och testa mig då. Jag har ju ingen regelbunden mens så då är det provera som gäller för att sätta igång den! Annars får jag vänta till efter sommaren ;)

    Känner jag mig själv så kommer det nog bli ett test innan dess. Har laddat upp med 20 gravtest här hemma ha ha!

    Räknar inte med att det tar sig denna gången för vill inte få upp förhoppningarna!

    Tog ju test imorse som var negativt så tur att jag tog ett till vid lunch! Dock köpte jag andra test efter glada gubben på clear blue som sa att det var negativt men på g! Har ju PCOS så tydligen ska man inte lita på testerna på samma sätt! Men kommer gå på den glada gubben och vad min kropp säger mig! Vi kör på helt enkelt :) var typ i början på relationen man hade såhär mycket sex ha ha!


    Har ju också PCOS och ingen regelbunden mens heller.. jag får äta primolut nor för att sätta igång mensen om den inte kommer, samma sak som provera. Hoppas att den kommer om jag inte blivit gravid så man slipper med domhär tabletterna.. Har alltid haft cyklar på 50-70 dagar av mig själv.. skönt så länge man inte vill bli gravid haha.

    För mig har testerna faktiskt varit väldigt tydliga vad jag vet hehe, inget streck alls om det är dött och sen får jag en stegring fram tills äl och sedan försvinner det igen. Tog ett äl test idag för att bekräfta att äl hade passerat och jajjamän, en tom ring.

    Haha man vill ju inte ta gravtest för tidigt om det skulle vara något o ta ut negativt i förtid.. så ska försöka hålla mig så långt de bara går. Har också bunkrat upp med test ;) Men väntar till tidigast äl+12 då borde det väl ge utslag isåfall.. man som du säger, inga förväntningar på detta.. försöker ta det som det kommer. Men ett bebisbesked 2020 kommer vi säkerligen få!!
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-10 08:13:43 följande:

    förlåt för sent svar. Jag har haft ÄL. Har Bim om två dagar. Hur går de för dig? Jag hittade inte inlägget du skrev sist men jag tror de var ÄL vi pratade om.


    Wow spännande att du snart är framme på bim!!! Några känningar? Har du tagit något test eller avvaktar du till bim dagen? Håller tummarna för dig :) för mig går det bra, haft ägglossning för ca 5 dagar sen så väntar bara ut tiden hehe..
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-10 11:59:32 följande:

    Jag har alltid känningar nästan hela menscykeln så jag låter det bara vara tills mensen kommer. Det är oftast ganska lika känningar men de kan variera när det börjar. Nu när vi hållt på 1,5 år så är man så van att det inte kommer gå. Tar inga test utan de visar sig så att säga. Blir bara besviken varje gång. Får bra lust att ta ett test imorgon så jag kan förbereda mig för att mensen är på väg.

    Vad kul att du haft ÄL! Vilken dag inträffade den på!? Ja den där väntan är det värsta.. håller tummarna! Har du några känningar eller brukar du ha det innan Bim?


    Förstår dig precis! Man är så van med det där blanka testet så man vill inte ha några som helst förhoppningar.. man vill bara vänta in mensen så man kan starta om på nytt.. och på nytt. Känns som ett stort enda hjul som bara rullar. Jag hade äl (förra v. tis och ons) på dag 20 på kvällen och hela dag 21, på dag 21 på kvällen fick jag världens älvärk i äggstocken ägget satt i. Dessa 2 omgångar med letrozol har jag haft känningar från äl till bim. Men aldrig utan letrozol.. hade ju så oregelbundna cyklar och ingen äl så detta med känningar är nytt för mig. Vi får se vad detta ger!!

    Tänker vänta till Äl+14 med att testa, är på äl+5 idag om jag räknat rätt. Vet inte riktigt hur man ska räkna hehe. Håller ändå alla tummar för dig. Uppdatera när du testat <3
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-10 13:53:57 följande:

    Hur mår du? Är uppblåst och växlar mellan att vara hoppfull, besviken och nervös ha ha!

    Jag klarar inte av den här väntan! BIM är den 23 men tror det blir test innan.

    Det är som att åka karusell med alla känslorna!

    Man vill inte hoppas , man orkar inte med väntan: jag letar tecken som tyder på att ägget blivit befruktat!


    Jag mår bra! Har haft känningar i form av stick och vita tjocka flytningar? Alltså riktigt krämiga.. luktfria däremot! Har haft de i flera dagar Har du haft samma? Vad kan de bero på? Ja det är blandade känslor hela tiden men är väldigt inställd på att de nog inte blir något, som vanligt.. jag har BIM 19e, eller jag vet inte.. då har de gått 14 dagar efter äl så då borde de ge utslag om de skulle va nåt. Hur mår du??
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-11 15:38:13 följande:

    Jag har fått samma förkänningar med mensvärk senaste dagarna som jag fått dom tre senaste vändorna med letrozol. och brösten ömmar inte lika mycket längre. Så jag väntar in mensen som kommer imorn. Får fruktansvärda kramper som blivit för varje mens jag haft så jag vill inte vara med om en enda mens till. Är rädd för vad som kommer. Får ligga ner i flera minuter när de gör så ont och det kommer plötsligt. Det värsta är att jag måste jobba. Får se om det ens kommer gå. Sjukanmälde mig sist för jag inte kunde gå ens. Kommer kramperna igen så måste jag falla ihop.

    Gjorde ett test imorse men det blev negativt tyvärr. Okej! Ja hoppas att det blir din tur denna gången! det är ju ändå positivt att du känner av ÄL. Hur lång är din lutealfas?

    Jag ser då ingenting på detta test iaf som ja gjorde imorse. Fan man blir så less.


    Men du! Så fick jag min senaste mens oclså? fruktansvärd mensvärk och kramper så att jag spydde?? Var som tur va ledig denna dag då jag blev sängliggandes.. men det varade bara första dygnet på mensen. Undra om detta är någon bieffekt av letrozol?

    Ja det ser negativt ut tyvärr.. men ge inte upp!! <3 Kanske ska du fråga om du kan få ovitrelle nästa cykel? Många som verkar få extra boost och plussa med den! Plussar jag inte denna cykeln kommer jag fråga min gyn om jag kan få den, får se vad hon säger om det..

    Jag vet inte riktigt hur lång min lutealfas är..då min mens krångla min första letrocykel, men antar 14-17 dagar?? Hur lång är din? Förstår att det känns hopplöst nu men försök att blicka framåt, att snaaart är det vår tur även om det känns som en evighet dit.. tror inte heller jag kommer få ett pluss denna gången men man lever ju på hoppet..
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-11 17:18:30 följande:

    Samma med flytningarna som började igår! Ingen aning!

    Hade en ihållande känsla igår i magen. Trött och pmsig!

    Svårt att avgöra vad som händer i kroppen då det är första gången med letrozol dubbel dos och är inte heller han med ägglosningen! Tror jag läser inte för mycket i saker! Men mår dåligt helt enkelt! Vill mig tro att det kanske har tagit sig men förmodligen inte !

    Dagarna går så sakta nu till BIM! Läste någonstans att det är helt omöjligt att få plus innn minst 9 dagar efter ägglossning. Så ska inte test innan dess ;) men tänker att jag börjar där någonstans äl+10! Läkaren sa ju att jag ska testa den 23 men orkar inte vänta tills dess!


    Ja tiden går sjuuukt långsamt.. Vi peppar varandra och hoppas på det bästa!! Hoppas att de tagit sig för dig, vilken dag efter äl är du på nu?? Själv vågar jag inte testa tidigt haha men ska bli spännande att se vad det ger för dig!! Är de typ efter 10 dagar man kan börja skymta något? :)
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-11 20:40:38 följande:

    Ja jag tror det? Letrozol verkar boosta på ordentligt. Min gyn säger att det är ett bra tecken på en dunder ÄL! Men så här ont ska man inte ha under mensen. Det krampar alltid dag 2 och 3. Annars har ja mensvärk men tar jag de utskrivna tabletterna jag fick av gyn klarar jag av värken hyfsat. Det är bara kramperna som är förjävliga. Minns att jag hade det när jag var yngre men gick sedan på mini piller så har inte haft mens på 10 år ca.

    Jag har frågat min gyn ang ovitrelle men det behövs endast om mina ägg inte släpper. Vilket dom ju gör av sig själv så det kommer ja inte få utskrivet då han anser att det är onödigt. Min är exakt 14 dagar lång. Ja jag hoppas det! Jag försöker förbered mig mentalt för mensen imorn.. vi ska ju snart säkert ställa oss i ivf kön. Har du några känningar ännu?


    Hoppas att du kommer lite lindrare undan denna mens då hehe! Hade sjuk mensvärk som liten och fick starka tabletter utskrivna då men med p-piller kände jag inte av de på flera år.

    Okej men va skönt att du vet att äggen släpper då för att va på säkra sidan. Ja ställ upp dig på IVF så fort du kan så är de gjort, inser nu att vi redan stått i kö i 3 månader så det är ju bra om de skulle behövas. Ungefär 6 mån kötid.

    Jag har lite spänningar där nere och på sidorna?? Kan ju lika väl vara mensen vilket jag tror men en smula hopp går man ju ändå runt på ;)
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-13 21:01:37 följande:

    Hur går det?

    Känns som jag inte har noll symtom att vara gravid just nu! Är inne på äl+7.


    Äl+9 här! Sen behöver man ju inte ha symptom för att vara gravid, mina 3 vänner som har varit gravida har aldrig känt något innan BIM. Jag vet inte hur det känns just nu haha så lätt att bli skenis.. flytningarna har blivit mindre, och sen nån dag där så tyckte jag att jag inte hade några känningar men så vips kom dom tillbaka samma kväll, har även fått sura uppstötningar flertalet gånger?? Får typ aldrig det. Kan ju vara tillfälligheter också, vilket jag tror. Men kommer att vänta in mensen, testar du på äl+10? ;)
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-15 11:18:51 följande:

    Nu är jag på äl9! Negativt test idag!

    Vet inte men känns inte som det tagit sig :)

    Har du testat? Du är på äl 10 idag va?


    De är ju fortfarande tidigt så ge inte upp än! Ja äl+10 men inte testat mig.. ska faktiskt vänta till nästa v. Vill att de ska vara blankt eller starkt positivt så jag inte behöver fundera haha! Tror inte det tagit sig här heller, känns sjukt overkligt att de skulle vara något? Bara jag som känner så? Att man är såå skeptisk till att de ens kan bli något..
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-15 15:18:24 följande:

    Känns ungefär som att gå runt med en triss i fickan!

    Man vet att det förmodligen inte blir något men finns en liten liten förhoppning!

    Smart att vänta! Har tyvärr inte tålamodet


    Haha ja lite så faktiskt! Man vill ju så gärna att de ska vara något!! Känner du av något? Molvärk eller annat? :)
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-15 18:59:52 följande:

    Okej! Ja de e fruktansvärt när man får så ont. vilken dag är du på idag? Jag ska fråga vid nästa besök hos gyn, ang ivf. Får se vad han säger. Jag har fortfarande inte fått mensen, förhoppningsvis kommer den imorgon. Är på dag 33 idag. På dag 34 har mensen dykt upp senaste två gångerna så vi får se. Denna cykeln är jättemärklig. Gravid är jag inte kollade senast igår med test som ska se redan 6 dagar innan förväntad mens? Men negativt.. va händer liksom. Hur känns alla symtom för dig? Jag undrar om jag kan ha haft två ÄL fast olika tillfällen? O att de är därför mensen inte kommer.


    Jag är på dag 31 idag, äl+10.. har nu under kvällen dykt upp jättetydlig ?mensvärk? på vänster sida där mitt ägg suttit. Det sticker i mitten och känns lite som att jag har ont i magen typ.. ingen aning vad detta kan vara. Åh hoppas att din mens dyker upp!! Vad märkligt.. jag har funderat på det du nämner också.. om man haft ett till ägg som växt på sig senare, men kan ju faktiskt ha 2 äl o då blir de ju som att börja på nytt med lutealfasen antar jag?.. håller tummarna att den dyker upp nu så du kan börja om <3
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-16 12:49:52 följande:

    Idag fick jag så otroligt ont i magen. Kändes som att Hela magen är ett blåmärke och jag kan inte röra på den. Blev orolig hoppas det släpper snart. Kan ju vara allt möjligt!

    Hur känner du idag?


    Lillamiia skrev 2020-02-16 17:39:56 följande:

    Okej spännande. Jag har haft mensvärk till och från denna cykel vilket gjorde att ja fick upp förhoppningarna men mensen dök upp imorse tyvärr. Nya tag! Hör av dig hur det går för dig


    Imorse plussade jag på äl+12!! Sjukt overkligt. Skakar gråter och skrattar <3

  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-17 10:21:35 följande:

    Grattis vad kul hur känns allt?


    Tack så mycket!! Sjukt overkligt men är superglad!! Hoppas att det går vägen bara, oroliga veckor som väntar men inget jag kan påverka oavsett <3
  • Evelinaaan
    Allanski skrev 2020-02-17 14:02:27 följande:

    Åh herregud vad jag blev jätteglad!!!!! Känns som jag plussade !!!!!!! Underbart!!

    Jag förstår det ???? men det är ju underbara nyheter som du bara får försök ta in denna härlig nyheter sakta men säkert! Var det första testet du tog???

    Åhhhh! Nu vill jag med ha ett plus


    Ja helt underbart!!!! Hoppas lilla ärtan vill stanna <3 japp första testet jag tog, skulle ju egentligen vänta till äl+14 men har känt att något har varit helt annorlunda med min kropp så jag övervägde att testa imorse äl+12.

    Har vaknat jättetidigt samma tid varje morgon i en veckas tid oavsett när jag gått o lagt mig. Sura uppstötningar, massa småfinnar i pannan (har inga finnar annars) skulle även avnjuta ett glas vin i helgen som tog emot så mycket så att jag inte drack upp det. Och sjukt lättirriterad. Håller alla tummar för dig!! Har du tagit något mer test??
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-02-17 17:24:58 följande:

    Lycka till med allt ja jag förstår det


    Tack så mycket!! :) all lycka till dig också!!
  • Evelinaaan
    Tjejpå28 skrev 2020-03-19 11:04:34 följande:

    Okej spännande då får vi hålla tummarna att de går denna gång och skönt att va igång tänker ja..

    ja väntar bara på min mens nu så ja kan börja äta letrozolen igen. Denna gång ska vi köra dubbel dos för enkel dosen gick inte på mig. Hade bara fått någon blåsa på ca 12 mm och en på 14 så hon sa att vi får ?avbryta? och alltså inte testa mer med ägglossnings stickor å så skulle ja vänta på mensen å så köra igen fast med dubbel dos då. Vi har inte kommit till de stadiet en där vi får ha sex ännu eftersom de inte bitit på mig. så ja längtar nu och hoppas att dubbel funkar på mig så man kan börja försöka ????


    Hej får fortfarande upp notiser i denna grupp då jag varit med innan men blev gravid med letrozol :)

    Vill bara säga att jag blev gravid på letrozol ch mina blåsor blev aldrig större än 12 mm när vi kolla på VUL. Men växte ikapp mer på slutet. Min gyn räknade då ut att jag skulle ha ägglossning om 4-5 dagar, alltså att blåsan växte 2 mm varje dag fram tills ca 20-22 mm då den ska släppa. Och det stämde! Följde med ägglossningsstickor och blev gravid den gången! Tycker det låter konstigt det att din läkare sagt att ni ska få ?avbryta? för att blåsan bara är 12-14 mm. Fick ägglossning båda gånger med det! Tog mig två kurer att bli gravid och mina blåsor växte ?långsamt? båda gångerna och snabbare på slutet. På dag 16 var bara min blåsa på 12 mm och fick ägglossning dag 21 i cykeln.

    Ville bara slänga in en liten kommentar här, vet hur frukstrerande och jobbig denna perioden är, men man tar sig igenom den!! Nu har jag en liten bebi i magen. Stort lycka till allihopa <3
  • Evelinaaan
    Tjejpå28 skrev 2020-03-19 17:13:00 följande:

    Hej! Okej blev du gravid med enkeldos eller fick du dubbla den ? Vilket hopp du ändå inger:) ja ska absolut fråga min läkare de nästa gång mer varför för det låter ju konstigt att dem säger så då. Tack för meddelandet :)


    Ja så kör du på med ägglossningsstickorna ändå och se om det ger något :) tog enkel dos första och dubbel andra, med ägglossning båda gånger! Hon tyckte jag skulle ?boosta? med dubbeldos då äggen ändå inte tokväxte!! Det blev samma effekt på ägget och gravid blev jag då på dubbel :) stort lycka till!!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?