• Anonym (osäke­r)
    Tue 14 Jan 2020 10:07
    973 visningar
    26 svar
    26
    973

    Är han en dålig människa

    Hej

    Jag har levt 4 år i våld i nära relation. Har två ben från förhålladet. Har blivit våldtagen dagligen av den här mannen.

    6 mån efter att jag fått skyddad identitet och flyttat till en ny ort blev jag förälskad i en man. Det var inte min plan men plötsligt hände det. Vi har nu dejtat i 3 månader. De gånger vi var nära till sex sa jag till honom att jag inte känner mig redo. Det var inga problem för honom. Han sa att han aldrig skulle göra något som jag inte vill och att han kan vänta tills jag känner mig redo.

    Dagen innan julafton sov jag över hos honom och jag kände mig redo så vi hade sex. Då hade vi träffats i ungefär 3 månader utan att ha sex. Det kändes bra.

    Vi träffades ungefär en vecka senare och hade sex då också. Kändes bra även denna gång. Han är noga med att fråga om jag är säker och om allt känns ok. Det känns tryggt för mig.

    Men så igår kväll så pratade vi i telefon med video. Som vi brukar göra. Men så visade han kuken. Och så ville han att jag skulle ta av mig också. Jag sa att jag inte ville det. Det var han ok med. Men han visade sin kuk vid upprepade tillfällen. Jag sa aldrig att jag inte ville se vilket jag förstås borde ha gjort. Men jag kände mig så besviken. För jag kände mig så smutsig och trodde inte att han var en sån person.

    Min fråga är nu; överreagerar jag? Jag får tankar på att sluta träffa honom pga detta. Och att han är en dålig människa. Å andra sidan är jag helt säker på att han hade slutat om jag bett honom. Men å andra sidan så förändrar det inget. För jag ser honom i helt andra ögon nu. Är det jag som har en skadad bild av sex eller har jag rätt och bör dumpa honom?

  • Svar på tråden Är han en dålig människa
  • Anonym (osäke­r) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 10:07
    #1

    Har två barn ska det stå inte två ben haha

  • Anonym (.)
    Tue 14 Jan 2020 10:17
    #2
    +1

    Många killar gillar att visa upp kuken. Ni har ju en relation och du har sett den förut, så han trodde det väl var ok eftersom du inte så något. Men säg ifrån istället.

    Bra killar växer inte på träd. Känns som det borde krävas mer än denna enskilda händelse för att du rimligtvis.borde dumpa honom.

  • Tue 14 Jan 2020 10:23
    #3

    En dålig människa skulle jag inte säga att han behöver vara! Kanske är detta något som han har gjort i tidigare förhållanden och tycker är helt normalt. För många är det säkert helt normalt och vanligt att ha camsex med sin partner om man inte träffas på ett tag!
    Det som blir skevt i sammanhanget är ju att han varit så försiktig och förstående förut, och man kan ju tycka att han borde ha fattat vinken att det inte var läge eftersom du inte ville klä av dig.. ändå så fortsätter han att visa kuken vilket jag tycker är respektlöst och fel eftersom han vet vad du har varit med om!!
    Du behöver prata med honom om detta, berätta hur det kändes för dig och att du inte uppskattade det.. Är han en genuint bra kille så gör han inte om det!

  • Anonym (G)
    Tue 14 Jan 2020 10:30
    #4

    Berätta för honom hur du upplevde situationen. Han känner säkert en viss osäkerhet jhan också. Kanske han också funderar på att dumpa.

    //

  • Anonym (osäke­r) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 11:05
    #5
    Anonym (G) skrev 2020-01-14 10:30:29 följande:

    Berätta för honom hur du upplevde situationen. Han känner säkert en viss osäkerhet jhan också. Kanske han också funderar på att dumpa.

    //


    Varför tror du det?
  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 14 Jan 2020 12:20
    #6
    Anonym (osäker) skrev 2020-01-14 10:07:17 följande:

    Men så igår kväll så pratade vi i telefon med video. Som vi brukar göra. Men så visade han kuken. Och så ville han att jag skulle ta av mig också. Jag sa att jag inte ville det. Det var han ok med. Men han visade sin kuk vid upprepade tillfällen. Jag sa aldrig att jag inte ville se vilket jag förstås borde ha gjort. Men jag kände mig så besviken. För jag kände mig så smutsig och trodde inte att han var en sån person.

    Min fråga är nu; överreagerar jag? Jag får tankar på att sluta träffa honom pga detta. Och att han är en dålig människa. Å andra sidan är jag helt säker på att han hade slutat om jag bett honom. Men å andra sidan så förändrar det inget. För jag ser honom i helt andra ögon nu. Är det jag som har en skadad bild av sex eller har jag rätt och bör dumpa honom?


    Du överreagerar. Hur ska han veta vad som är ok eller inte? Du borde ha sagt ifrån vid den första kukvisningen. Han är absolut ingen dålig människa då han knappast kunde gissa att du inte vill se hans kuk, särskilt som någon påpekade att ni haft sex redan.

    Problemet ligger hos dig här, du behöver ändra dina förväntningar, fundera på vad som är rimligt eller inte.
  • Anonym (mmm)
    Tue 14 Jan 2020 13:06
    #7

    Ni har haft sex, ni har sett varandras nakna kroppar så han trodde väl det var ok även via dator? Du måste ju tala om när det inte känns bra! Säg som det är, och förklara att du bara blev så paff just då så at du inte fick fram orden. 

    Inget du behöver dumpa honom för om du tycker om honom. 

  • Anonym (Cilla­)
    Tue 14 Jan 2020 13:13
    #8

    Varför skulle man ens vilja se den??? Sexfixerad som alla andra karlar.

    Nä usch

  • Anonym (A)
    Tue 14 Jan 2020 13:14
    #9
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-14 13:06:46 följande:
    Ni har haft sex, ni har sett varandras nakna kroppar så han trodde väl det var ok även via dator? Du måste ju tala om när det inte känns bra! Säg som det är, och förklara att du bara blev så paff just då så at du inte fick fram orden. 

    Inget du behöver dumpa honom för om du tycker om honom. 
    Håller med, prata med honom.
  • Anonym (J)
    Tue 14 Jan 2020 13:44
    #10
    Anonym (Cilla) skrev 2020-01-14 13:13:17 följande:

    Varför skulle man ens vilja se den??? Sexfixerad som alla andra karlar.

    Nä usch


    Ja, håller med. Vad ska man med en sån slusk till?

    Och hur ska man kunna lita på att en sån man är ens vän när kuken kommer fram så fort chansen finns?
Svar på tråden Är han en dålig människa