• Tue 14 Jan 2020 13:47
    310 visningar
    6 svar
    6
    310

    Livrädd!

    Hej!

    Är mamma till en son på snart 2 år. Vi lyckades inte på egenhand utan efter 2 st missfall fick vi hjälp via ivf å de resulterade i min son!

    Jag har alltid trott att jag ville ha fler barn men har efter min son inte känt att det var tvunget. Är så lycklig över min son och vill kunna ge honom all min kärlek!

    Nu har jag oplanerat blivit gravid igen, denhär gången då utan ivf.

    Är såklart överlycklig men livrädd för hur jag ska lyckas ha 2 st barn?!

    Hur förändrade de erat liv? Var de svårt i början eller lättare när man redan gjort allt en gång?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Livrädd!
  • Wed 15 Jan 2020 11:08
    #3
    CitronTulo skrev 2020-01-14 13:58:19 följande:

    De flesta som jag känner, och som har växt upp som ensambarn, saknar detta väldigt mycket, både som vuxna och under uppväxten!

    Så tänk på hur mycket det kommer ge till er son att få ett syskon!

    Klart att ni klarar två barn!


    Ja de har du kanske rätt i.. Den biten vill jag gärna kunna ge min son!
  • Wed 15 Jan 2020 11:11
    #4
    reptilina skrev 2020-01-14 23:22:52 följande:

    Hej!

    Klart ni fixar med två barn. Vad roligt, känner igen dig från BF feb 2018-tråden där jag också var med, min dotter blir snart två, och vi hoppas på ett litet syskon i juli.

    reptilina


    Va kul, jag känner igen dig också från den gruppen!

    Var det planerat att ni skulle få ett syskon eller hände de bara?

    Är inte du rädd? Asså ja tänker typ nätterna, en som vill amma och en som vaknar.. Min sambo tar inte nätter då han inte kan somna om..

    Och dessutom så startar han eget nu i mars så kommer ju lixom inte kunna få så mkt hjälp av honom, han kommer nog inte ens kunna vara hemma de första 10 dagarna..

    Shit är verkligen livrädd!!!

    Grattis förresten! :)
Svar på tråden Livrädd!