• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Anonym (Hejsan)

Jag kan rekommendera Flashback forum. Där finns inte dom här tekniska problemen.

• Anonym (Gah)
    Anonym (Om...) skrev 2025-11-29 10:25:14 följande:
    Användargränssnittet (forumets upplägg m.m.) har ett antal år på nacken, milt uttryckt. På FL bör du alltid se till att kopiera texter du skriver, särskilt om du skriver en längre text. För finns det något mer frustrerande än när man lagt möda på att skriva ett längre och bra inlägg och sen bara "poff", försvinner det? Kanske omständigt att behöva komma ihåg varje gång dock.
    Jo jag vet ju egentligen detta. Har hängt på forumet i 20 år. Men nu är jag här så sällan så jag hinner ju glömma hur kasst det fungerar. Stämplar ut för nu så får vi se om jag återkommer ikväll eller om två år
  • Tyra myra

Har märkt att inlägg jag skrivit plötsligt bara är borta.  Det var till och med i min egen tråd.

Det är en ganska lång tråd och diskussionen har pågått ganska länge. 
    Såg att inlägget före mitt också var borttaget.  Har inte fått något meddelande om varför mitt inlägg tagits bort.

Detta gör att jag nog kommer att sluta lägga upp diskussioner här på FL.

Tappar allt mer intresset för FL

• Karolin Boheden Axander
    Tyra myra skrev 2025-11-29 16:53:16 följande:

Har märkt att inlägg jag skrivit plötsligt bara är borta.  Det var till och med i min egen tråd.

Såg att inlägget före mitt också var borttaget.  Har inte fått något meddelande om varför mitt inlägg tagits bort.

Ja det är ett sjunkande skepp helt klart. Har hittat hit då och då och registrerade ett konto. Kan funka som tidsfördriv, men vill man diskutera finns bättre alternativ. Prova reddit kanske? Söker du på reddit sweddit så kommer du till det svenskspråkiga forumet. Fungerar på lite annat sätt än de här äldre plattformarna. Finns väl facebookegrupper med? Finns fler forum med, beroende på intresse och språk. Sök och finn, ta och vinn!
  • Anonym (Om...)
    Karolin Boheden Axander skrev 2025-11-29 17:04:43 följande:
    Ja det är ett sjunkande skepp helt klart. Har hittat hit då och då och registrerade ett konto. Kan funka som tidsfördriv, men vill man diskutera finns bättre alternativ. Prova reddit kanske? Söker du på reddit sweddit så kommer du till det svenskspråkiga forumet. Fungerar på lite annat sätt än de här äldre plattformarna. Finns väl facebookegrupper med? Finns fler forum med, beroende på intresse och språk. Sök och finn, ta och vinn!
    Reddit har fått ett klart uppsving på senare år och där är väldigt blandade åldrar och bra mycket mer aktivitet än både här och på Flashback.
  • Karolin Boheden Axander
    Anonym (Om...) skrev 2025-11-29 17:16:09 följande:
    Reddit har fått ett klart uppsving på senare år och där är väldigt blandade åldrar och bra mycket mer aktivitet än både här och på Flashback.
    Ja, där har jag hittat intressanta diskussioner och information flertalet gånger. Det senare nämnda forumet var inget för egen del.
  • satugashi

jag ska (läs "sätta AI på att..") skapa ett forum inatt, för eget bruk men om nån skulle vilja så kan jag låta det bli även ett fungerande öppet forum. det är ba ett par extra meningar åt AI, så spelar mig ingen roll... så det bhvr spela roll för nån annan, annars har jag ingen nytta av att göra det.

• Nandez
    Anonym (Gah) skrev 2025-11-29 10:16:49 följande:

Har varit borta från forumet ett tag och jag kommer ju omedelbart ihåg varför så fort jag surfar in. Nu precis försvann ett långt inlägg jag skrivit. Det är så märkligt att dom inte kan få forumet att fungera bättre rent tekniskt. Sidorna laddas om, inlägg försvinner mitt i att man håller på att skriva, man loggas ut hela tiden, osv i all evighet.

Det måste vara en riktigt billig och dålig plattform dom valt för forumet. Får så hur länge jag står ut den här svängen.

Man måste kopiera om man skriver längre texter
  • Nandez
    Tyra myra skrev 2025-11-29 16:53:16 följande:

Otroligt trist när det blir så
  • Nandez
    Karolin Boheden Axander skrev 2025-11-29 17:04:43 följande:
    Ja, tyvärr så börjar det likna ett sjunkande skepp, aktiviteten på forumet har sjunkit
  • Anonym (Om...)
    satugashi skrev 2025-11-29 20:06:58 följande:

jag ska (läs "sätta AI på att..") skapa ett forum inatt, för eget bruk men om nån skulle vilja så kan jag låta det bli även ett fungerande öppet forum. det är ba ett par extra meningar åt AI, så spelar mig ingen roll... så det bhvr spela roll för nån annan, annars har jag ingen nytta av att göra det.

Finns en sajt som heter forumsv.net där du kan skapa ett eget forum med alla nödvändiga verktyg annars.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?