• Eemmaax

    VLCD 2020

    Hej!

    Jag har är inne på dag 9 med strikt VLCD-kur. Tänkte att fler kanske ville hänga på och peppas lite i tråden? Kommer uppdatera vikten varje vecka.

    Jag är 28 år och har en son på 18 månader. Är 176 cm lång Vägde in mig på 87 kilo och gick ner 5 kilo första veckan. Har dock samlat på mig en del vätska pga av narkosen när jag opererade mig :) mitt mål är att gå ner till ca 68 och kommer köra rent pulver till februari minst, beror lite på resultat.

  • Svar på tråden VLCD 2020
  • Yrja67

    Hej. Jag har gått på C9 och påbörjar pulverdiet imorgon. Är 172cm och vägde 92kg när jag började. Vet dock inte hur mycket jag gått ner då vägning sker imorgon. Min målvikt är att nå 72kg. Har ett stort sockerberoende som jag snart hoppas ska lägga sig????

  • Hi5

    Halloj!
    175 cm, 76 kilo, ska gå ner till 70 innan toughest :) 
    Jag har för ett par år sedan gått ner 13 kg med Herbalife, och hållit vikten ganska bra med periodisk fasta.

    Nu när jag ska gå ner lite snabbt så tänkte jag ta till HL igen, men har mycket mer kunskaper nu än vad jag hade tidigare, eftersom jag förkovrat mig i antiinflammatorisk kost och periodisk fasta, så det blev plötsligt lite jobbigt.
    Deras shake (liksom många andra) innehåller en jäkla massa kolhydrater i form av socker, och det vill jag inte stoppa i sig eftersom jag vill befinna mig i mild ketos.
    Hade tänkt att hålla mig till en 5:2 variant av 800 kalorfasta, alltså äta (upp till) 800 kalorier om dagen i fem dagar och vanlig mat i två dagar. Maten ska intagas under ett ätfönster på 6-8 timmar (så har jag ätit i flera år, så det blir ingen direkt omställning). På fastedagarna tänker jag äta mestadels shakes och ev lite vanlig mat på kvällen med barnen.
    Vad har ni för erfarenheter av olika shaker? Den jag hittar som verkar bäst näringsmässigt är C9, med mycket protein och lite socker, men jag har aldrig smakat den.
    Vad använder ni, och varför? 


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Eemmaax

    H:15 Hej! Ditt upplägg låter riktigt bra :) jag är återförsäljare för forever och gick C9 i höstas. Tycker deras shake är riktigt god faktiskt. Gick ner 5 kilo på c9 totalt men ska på en resa 6 februari så tänkte testa detta upplägg med endast påsar från naturdiet och se vad man kan få för resultat. Det är väl dessa 2 jag har erfarenhet ifrån än så länge.

    Jobbar även som hälsocoach online och där jobbar vi mycket med lågkolhydratkost och periodisk fasta.

  • Eemmaax

    Yrja67: Hej! Hur går det för dig? Mina resultat är 2 kilo andra veckan :). Tycker än så länge att det går bra faktiskt.

  • Hi5

    Bra jobbat, Eemmaax! 
    Jag har i min HL- iver för ett par år sedan införskaffat mig en Tanita bodyscanner, så jag ska skanna mig torsdag morgon. Då ska första veckans resultat visa sig.

    Hur tränar ni när ni ligger på underskott?
    Jag är instruktör i Zumba, och har pass måndag, onsdag och söndag. Utöver det så försöker jag gå på 3-4 styrkepass i veckan, två av dem på lunchen på jobbet.
    Det brukar bli Bodypump eller Yoga. Jag behöver båda delar i mitt liv, bor ensam med tre ungar på heltid, så jag behöver både styrkan och lugnet, hehe ;)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5

    Bra jobbat, Eemmaax! 
    Jag har i min HL- iver för ett par år sedan införskaffat mig en Tanita bodyscanner, så jag ska skanna mig torsdag morgon. Då ska första veckans resultat visa sig.

    Hur tränar ni när ni ligger på underskott?
    Jag är instruktör i Zumba, och har pass måndag, onsdag och söndag. Utöver det så försöker jag gå på 3-4 styrkepass i veckan, två av dem på lunchen på jobbet.
    Det brukar bli Bodypump eller Yoga. Jag behöver båda delar i mitt liv, bor ensam med tre ungar på heltid, så jag behöver både styrkan och lugnet, hehe ;)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Eemmaax

    Tackar Hi5 :) jag promenerar mycket samt underhåller musklerna med styrketräning. Eftersom jag jobbar hemifrån och har en liten på 18 månader så får det bli lite utspritt under dagen :) min sambo jobbar ofta väldigt sent. Älskar även boxning och ska försöka kommanigång med det igen, har nyss fått hängt upp säcken i garaget iaf ;). Det förstår jag verkligen att du behöver om du har 3 barn! Jag kan tycka det känns tufft med bara en hehe ;) brukade köra en del bodypump innan graviditeten, kanske ska sätta igång med det när sonen börjar på dagis.

    Ett av mina mål är att köra Tough Viking 2021 så kommer behöva träna på ordentligt!

  • Hi5

    Dagens mätning visade på minus 1,5 kg och minus 1%fett. Jeeej!


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
Svar på tråden VLCD 2020