• Anonym (Vill inte)
    Tue 14 Jan 2020 19:51
    3457 visningar
    40 svar
    40
    3457

    Vill inte komma över mitt ex

    Försökte söka på detta och se om jag kunde hitta någon gammal tråd om när man inte VILL komma över sitt ex. Men fick bara upp trådar om folk som vill ha råd hur man kommer över sitt ex osv. Men hur fasiken gör man om man inte VILL komma över sitt ex? Jag fattar ju att tiden kommer att lösa detta automatiskt, att förr eller senare kommer jag ha kommit över honom ändå oavsett om jag vill eller inte?

    Någon som har varit eller är i samma sits? Kom med råd!

  • Svar på tråden Vill inte komma över mitt ex
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 20:16
    #4
    CitronTulo skrev 2020-01-14 20:02:24 följande:

    Varför vill du inte det?


    För att jag fortfarande är kär i honom och det går inte en dag utan att jag tänker på honom.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 20:19
    #5
    Koncentration skrev 2020-01-14 20:04:49 följande:

    Du vill verkligen inte komma över ditt ex alltså? Har ni kontakt med varandra? Känner du dig inte olycklig kär och ledsen då?

    Hur kommer det sig att du inte vill komma över honom? Om det är för att du tror att ni kan bli ett par igen så kan väl ni fortsätta hålla kontakt och se vad han känner med tiden. Ni kanske bli ett par snabbare än du tror :)

    Berätta lite mer anledningen till varför ni gjorde slut. Var de tnågot ni båda kom överens om eller någonting som kom ifrån någon av er endast?

    Om det känns helt rätt, så kan väl du ta upp frågan om det verkligen var klokt att göra slut och fråga vad han känner för dig?


    Nej vi har brutit kontakten då det är slut mellan oss och för att båda ska kunna gå vidare. Jo jag känner mig olycklig och ledsen. Jag hoppas på att vi kan bli ett par igen.

    Det var ett gemensamt beslut att vi gjorde slut. Det finns ingen tillit kvar då jag tyvärr ljugit en del för honom.

    Har tagit upp det, men anledningarna till vi gjorde slut finns ju fortfarande kvar, så vi kan inte bli ihop igen . Men det känns så sorgligt att komma över honom, jag vill inte det.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 22:53
    #6

    Fler?

  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 23:19
    #8
    Tonkeryd skrev 2020-01-14 22:57:48 följande:

    Det du ägnar dig åt är psykiskt självskadebeteende, inget annat. Lär dig av dina misstag och satsa på dig själv. Då du hittar rätt partner kommer erfarenheten ha gett dig bättre förutsättningar för ett långvarigt förhållande,


    Hur ska jag kunna glömma mitt ex då? Om jag inte ens vill glömma honom? Hur fasiken gör man?
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 15:18
    #13
    Anonym (???) skrev 2020-01-15 11:11:31 följande:

    Men om du inte vill komma över honom så behöver du väl inte göra något alls? 


    Ne men jag antar att jag måste :/
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 17:16
    #17
    Tonkeryd skrev 2020-01-15 15:38:58 följande:

    Hon vill bli lycklig, men förlitar sig på scenariot att exet kommer tillbaks krypandes till henne. Det jag förklarar är att hon gör sig själv en björntjänst.


    Varför skulle han inte kunna komma tillbaka?
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 17:16
    #18
    AndreaBD skrev 2020-01-15 15:54:55 följande:

    Hur länge sedan är det och hur länge var ni ihop? 

    Det kan ju vara så att du behöver bearbeta det fortfarande och inte är redo att släppa det än. Det är egentligen en normal process. 


    2 månader sen, var ihop strax mer än 1 år. Vi bröt kontakten helt för 2 veckor sen
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 21:51
    #24
    Tonkeryd skrev 2020-01-15 21:17:01 följande:

    I regel osannolikt med tanke på orsaken till uppbrottet. Allt är möjligt, men som sagt knappast något man ska förlita sig på.


    Som du vet något om?
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 22:16
    #25
    AndreaBD skrev 2020-01-15 21:30:27 följande:

    Jag tycker det är ganska självklart att det tar längre tid än så. Ni var visserligen bara ihop ett år, men om det var en stor kärlek, då kan det ta så där 6 månader säkert. 


    Så jag borde ge det 4 mån till?
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Thu 16 Jan 2020 07:34
    #28
    Tonkeryd skrev 2020-01-15 23:05:58 följande:

    Du skrev ju själv att du återkommande ljugit för honom. Uppenbarligen dog hans känslor och tillit till dig därigenom.

    Men som sagt, var inte så hård mot dig själv utan lär dig av ditt misstag och gå vidare.


    Hans tillit är förstörd men han har fortfarande starka känslor för mig. Du tror dig veta mycket du.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Thu 16 Jan 2020 14:18
    #32
    Tonkeryd skrev 2020-01-16 10:19:09 följande:

    Har ens tillit till någon brutits, då är det sällan möjligt att ha samma känslor för personen som innan. Oavsett är tillit den viktigaste grundstenen i ett stadigvarande förhållande, det förstår både han och du.

    Det låter som om du för stunden inte vill finna dig i detta, men du skrev själv att uppbrottet var ett gemensamt beslut och att ni inte kan bli tillsammans igen. Det innebär att även du förstår att skadan troligtvis ej går att reparera.

    Skulle möjligheten mot all förmodan uppenbara sig i framtiden, jättefint, men poängen är att du bör leva och göra det som gynnar dig utifrån nuvarande förutsättningar och situation.


    Alltså du har helt missförstått. Jag har accepterat att det är slut. Jag har börjat träffa andra. Men jag vill heller inte helt komma över honom, för då kan det aldrig någonsin bli vi igen. Och jag lever som om att det aldrig kommer att bli vi igen. Lever för mig själv och gör det jag mår bra av.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Thu 16 Jan 2020 14:20
    #33
    Anonym (Alice) skrev 2020-01-16 11:32:27 följande:

    Tror som andra i tråden att du gör dig själv en björntjänst om du går och hoppas och inte vill gå vidare. Du ljög, så pass mycket att han tappade tilliten för dig. Det gör det väldigt svårt att kunna gå tillbaka som hur det var innan. Vill du ha någon slags chans att få tillbaka honom eller bara inte upprepa samma misstag igen med en ny person får du ta tag i dig själv. Du kan ju situationen bäst, men fråga dig själv varför du ljög och jobba på att undvika att göra samma misstag igen. Du måste förändra dig om han någonsin ska kunna lita på dig igen. 

    Men du, ärligt talat, hade det varit jag, hade ett förhållande på bara 1 år inte varit värt att jobba så hårt för, så att jag hade velat ta tillbaka någon jag helt tappat tilliten för. Chansen är väldigt liten att det kommer bli ni igen och det bästa för dig är nog att du börjar acceptera det och gå vidare med ditt liv. 


    Jag hoppas inte direkt på det sättet, mer att det vore superkul om vi hade kunnat reparera skadan någon gång i framtiden. Men skulle jag helt komma över honom så har jag svårt att se att jag skulle kunna få känslor för honom igen. Ja det är klart jag har lärt mig av mitt misstag och vill och kommer inte att göra om det igen. Och jag jobbar varje dag med att förändra mig själv.

    Vem har sagt att han helt tappat tilliten? Många som läser in mer än vad som står. Märkligt.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Thu 16 Jan 2020 14:29
    #36
    Anonym (XXX) skrev 2020-01-16 14:23:27 följande:

    Fast de känslorna spelar ju ingen roll, eftersom han inte kan lita på dig.


    Ok.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Thu 16 Jan 2020 14:36
    #38
    Tonkeryd skrev 2020-01-16 14:32:53 följande:

    Visst är det så, fastän det kanske (förståeligen) är svårsmält för dig. Allting går inte att ta tillbaks och fixa, utan har vissa misstag begåtts får man helt enkelt stå sitt kast, dra lärdom av det och så fortsätta ge järnet i livet. Det är så man utvecklas, så även jag genom åren.


    Alltså haha. Det är inte svårsmält, jag fattar att även om man älskar varandra så kan man inte alltid vara ihop pga omständigheter. Och ja jag vet att jag får stå mitt kast. Men jag tycker bara det är så oerhört sorgligt att det slutade som det gjorde. Jag vet att jag MÅSTE komma över men jag vill inte.
Svar på tråden Vill inte komma över mitt ex