• Anonym (Pär)
    Wed 15 Jan 2020 00:28
    6498 visningar
    100 svar
    -7 +2
    100
    6498

    Kan inte tända på min frus "mammakropp".

    Vi fick en son för två år sedan. Som naturligt förändras en kvinnokropp efter graviditeten; bristningar på magen, lite hängiga bröst, en del åderbråck.

    Jag älskar min fru men jag kan helt enkelt inte tända på henne naken. När vi ska ha sex ser jag alltid till att det är mörkt, är det inte det så måste jag blunda och tänka på något annat som hjälper mig att hålla den hård.

    Skulle såklart aldrig säga det här till henne och jag får dåligt samvete för att jag känner så här.

    Oroar mig hur fan det ska gå att leva och ha sex med en person jag inte kan få stånd till!

    Har stark sexdrift, min fru inte lika starkt men behovet finns ju.

    Nån mer som kände så här efter att deras kvinna förändrades med graviditeten?

    Hur hanterade ni det?

  • Svar på tråden Kan inte tända på min frus "mammakropp".
  • Anonym (*)
    Wed 15 Jan 2020 10:38
    #12
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 10:34:07 följande:

    Kräk och kräk...jag har ju inte valt att känna så här. Såg det inte komma alls. Och som jag skrev så har jag väldigt dåligt samvete eftersom jag vet att hon skulle bli hemskt sårad om det kom fram.

    Lämna min fru och son för att jag inte längre tänder på hennes kropp tänker jag inte göra. Vore inte det att vara ett större kräk?

    Att jag ser henne som bara "mamma" och inte kvinna stämmer inte heller. Och tycker att vi har det bra i övrigt.

    Kan det inte vara så att jag inte förmår mig till att tända på den kroppen hon fått, mår dåligt över det och kan faktiskt vara en bra person för det?

    Tror att ni som bara skriver att jag är ett svin som borde dra ifrån sin familj, ni tar det lite för personligt...

    Gå i terapi är ju en idé...enda kruxet då är väl att hon kommer undra varför jag helt plötsligt behöver det...


    Nej, du har inte valt det. Men på två år har du inte heller gjort något åt det. Varför?
  • Anonym (Idiot­)
    Wed 15 Jan 2020 10:45
    #13
    -2
    LoveRain skrev 2020-01-15 10:32:00 följande:

    Är TS en idiot för att han känner som han gör? Han känner ju det han känner, hur kan man vilja skamma någon för det?

    Om TS är en idiot eller ej avgörs av TS handlingar, inte av hans känslor. Om TS säger till sin fru att du är ful efter att ha fött barn och jag vill inte ha sex med dig om du inte skaffar nya bröst och gör en magplastik, ja då hade han varit svining. Om TS analyserar sina känslor kring sin fru och antigen gör något åt de underliggande orsakerna till att han inte känner sig sexuellt attraherad av henne längre eller kommer fram till att han absolut inte kan känna attraktion utan vissa fysiska attribut och därför gör slut så kan man väl knappast kalla TS idioti eller svin.


    Jo, han är en idiot. Hur tror du att hon hade mått om hon hade fått reda på detta? Du kan rättfärdiga hans känslor hur mycket du vill, jag köper inte det.
  • Anonym (Hmmmm­m...)
    Wed 15 Jan 2020 10:46
    #14
    +2
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 10:34:07 följande:

    Kräk och kräk...jag har ju inte valt att känna så här. Såg det inte komma alls. Och som jag skrev så har jag väldigt dåligt samvete eftersom jag vet att hon skulle bli hemskt sårad om det kom fram.

    Lämna min fru och son för att jag inte längre tänder på hennes kropp tänker jag inte göra. Vore inte det att vara ett större kräk?

    Att jag ser henne som bara "mamma" och inte kvinna stämmer inte heller. Och tycker att vi har det bra i övrigt.

    Kan det inte vara så att jag inte förmår mig till att tända på den kroppen hon fått, mår dåligt över det och kan faktiskt vara en bra person för det?

    Tror att ni som bara skriver att jag är ett svin som borde dra ifrån sin familj, ni tar det lite för personligt...

    Gå i terapi är ju en idé...enda kruxet då är väl att hon kommer undra varför jag helt plötsligt behöver det...


    Kroppar ändras. Om de inte ändras av graviditet ändras de av sjukdom, cellgiftsbehandlingar, trafikolyckor och definitivt av åldrande. Dvs om ni inte skaffat barn hade du förr eller senare slutat tända på din fru.

    Det är så klart ytligt, men du är den du är. Du är kanske väldigt visuell? Jag vet inte vad man kan göra åt det.

    Kanske skulle det hjälpa att gå till ex sexolog. Jag vet inte. Kan du fokusera på något annat än utseendet? Hennes leende, hennes ögon?

    Jag har inte ändrats jättemycket sedan jag och min man träffades för 15 år sedan. Han har dock gått upp 10 kg och har knappt något hår kvar. Jag tänder på honom ändå. Han är ju samma person, har samma blick, smeker på samma sätt, har samma härliga leende, är lika härlig att krama. Å andra sidan var det inte hans fysiska utseende jag tände på främst när vi träffades heller. Det är väl skillnaden.
  • Anonym (op)
    Wed 15 Jan 2020 10:57
    #15
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 10:34:07 följande:

    Kräk och kräk...jag har ju inte valt att känna så här. Såg det inte komma alls. Och som jag skrev så har jag väldigt dåligt samvete eftersom jag vet att hon skulle bli hemskt sårad om det kom fram.

    Lämna min fru och son för att jag inte längre tänder på hennes kropp tänker jag inte göra. Vore inte det att vara ett större kräk?

    Att jag ser henne som bara "mamma" och inte kvinna stämmer inte heller. Och tycker att vi har det bra i övrigt.

    Kan det inte vara så att jag inte förmår mig till att tända på den kroppen hon fått, mår dåligt över det och kan faktiskt vara en bra person för det?

    Tror att ni som bara skriver att jag är ett svin som borde dra ifrån sin familj, ni tar det lite för personligt...

    Gå i terapi är ju en idé...enda kruxet då är väl att hon kommer undra varför jag helt plötsligt behöver det...


    Det får du väl säga att du inte mår bra eller liknande. Folk går ju till psykolog över allt möjligt. Situationen kan ju inte få dig att må bra, så det är ju ingen lögn.

    Å andra sidan om du aldrig kan tända på henne, man märker det som kvinna förr eller senare, det märktes med mitt ex. Han sa aldrig något, men man reagerar ju när någon släcker jämt och blundar jämt som man är van absolut inte gör så.

    Det kan ju vara taskigt mot henne som person i längden att ha en relation på den basisen, när hon hade kunnat hitta någon som inte kände som du gör? Finns gott om män som inte bryr sig också. Hade du verkligen velat vara i en relation där personen måste tänka på andra män för att bli blöt öht?
  • Anonym (op)
    Wed 15 Jan 2020 11:00
    #16

    Mitt ex "kändes" också frånvarande när vi hade sex. Eftersom har jag senare fattat var det också i huvudet.

    Jag genomgick en ganska stor förändring dock, från modellkropp till bristingar hela magen. 

    Efter vår relation så hade jag komplex i 8 år, så pass att jag inte vågade ha sex.

  • Anonym (tips)
    Wed 15 Jan 2020 11:06
    #17
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 10:34:07 följande:

    Kräk och kräk...jag har ju inte valt att känna så här. Såg det inte komma alls. Och som jag skrev så har jag väldigt dåligt samvete eftersom jag vet att hon skulle bli hemskt sårad om det kom fram.

    Lämna min fru och son för att jag inte längre tänder på hennes kropp tänker jag inte göra. Vore inte det att vara ett större kräk?

    Att jag ser henne som bara "mamma" och inte kvinna stämmer inte heller. Och tycker att vi har det bra i övrigt.

    Kan det inte vara så att jag inte förmår mig till att tända på den kroppen hon fått, mår dåligt över det och kan faktiskt vara en bra person för det?

    Tror att ni som bara skriver att jag är ett svin som borde dra ifrån sin familj, ni tar det lite för personligt...

    Gå i terapi är ju en idé...enda kruxet då är väl att hon kommer undra varför jag helt plötsligt behöver det...


    Gillar hon att tex ha på sig något snyggt nattlinne? För då kan ni ha det som lite sexstimulans + att du slipper se det du inte lockas av och du kan fantisera om hur hon såg ut innan. 
    Jag är själv lite mulligare nu än förr, naturligt nog och jag själv störs nog mer av det än min man, men då har jag ibland på mig något. Känner mig mycket sexigare då och då märker han det och så blir han också mer på, så bara win-win! 
  • Anonym (Mamma och fru)
    Wed 15 Jan 2020 11:07
    #18
    +4

    Jag tycker synd om er båda, tyvärr så kan man ju inte styra sina känslor så lätt och så länge du gör allt för att inte visa henne det så tycker jag att kalla dig kräk bara är elakt. Kräk hade du varit om du medvetet visade henne dina känslor.

    Min kropp har ändrats massor under mina graviditeter, har tre barn, min man har inga problem med det, tvärtom, men jag själv har blivit mer osäker på min kropp så jag kan sätta mig in i hur din fru skulle må om hon visste.

  • Anonym (Pär) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 11:17
    #19
    Anonym (tips) skrev 2020-01-15 11:06:14 följande:

    Gillar hon att tex ha på sig något snyggt nattlinne? För då kan ni ha det som lite sexstimulans + att du slipper se det du inte lockas av och du kan fantisera om hur hon såg ut innan. 

    Jag är själv lite mulligare nu än förr, naturligt nog och jag själv störs nog mer av det än min man, men då har jag ibland på mig något. Känner mig mycket sexigare då och då märker han det och så blir han också mer på, så bara win-win! 


    Där sa du nånting...
  • Anonym (Hmmmm­m...)
    Wed 15 Jan 2020 11:21
    #20
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 11:17:35 följande:
    Där sa du nånting...
    Finns ju väldigt fina och silkiga nattlinnen som också känns väldigt sköna att ta på!

  • Anonym (Li)
    Wed 15 Jan 2020 11:26
    #21
    +4
    LoveRain skrev 2020-01-15 10:32:00 följande:
    Är TS en idiot för att han känner som han gör? Han känner ju det han känner, hur kan man vilja skamma någon för det?

    Om TS är en idiot eller ej avgörs av TS handlingar, inte av hans känslor. Om TS säger till sin fru att du är ful efter att ha fött barn och jag vill inte ha sex med dig om du inte skaffar nya bröst och gör en magplastik, ja då hade han varit svining. Om TS analyserar sina känslor kring sin fru och antigen gör något åt de underliggande orsakerna till att han inte känner sig sexuellt attraherad av henne längre eller kommer fram till att han absolut inte kan känna attraktion utan vissa fysiska attribut och därför gör slut så kan man väl knappast kalla TS idioti eller svin.
    Detta var klokt skrivet. TS tar ju upp sina känslor, som är problematiska för honom, och ber om hjälp. Det är konstruktivt och adekvat.
Svar på tråden Kan inte tända på min frus "mammakropp".