• Anonym (Anton­)
    Wed 15 Jan 2020 08:34
    1129 visningar
    6 svar
    6
    1129

    Hur normalt är de att inte svara på sms?

    Mitt barn har jag varannan vecka. Vi byter på fredagar.

    Mamman tycker inte om att prata i telefon o föredrar sms.

    Vi smsar endast när de lämna o hämta dags. Dvs bara fredagar.

    Under veckans gång så vägrar hon att svara på sms man skickar. Typ jag behöver lämna en annan tid så väntar hon till samma fredag med o svara.

    Barnet säger på onsdag jag saknar min mamma. Hon väntar med o svara på sms.

    Ex jag har hittat en rolig aktivitet till barnet som börjar på hennes vecka o jag undrar om jag kan ta dit barnet så skiter hon i o svara.

    Barnet ringer mig o är ledsen över något.

    En timme senare smsar jag ifall barnet är bättre så skiter hon i o svara.

    Är detta normalt?

  • Svar på tråden Hur normalt är de att inte svara på sms?
  • Anonym (Anton­) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 08:37
    #1

    Sen är det inte att hon tror att jag vill ha tillbaka henne henne eller flörtar då jag bor och är gift med en annan kvinna. Samt har nya barn.

  • Anonym (34)
    Wed 15 Jan 2020 08:42
    #2

    Att inte svara ett ex om man fortfarande är "sur" över något är ganska vanligt.

    Men att inte kommentera när barnen saknar henne och kanske vill prata, hade jag haft väldigt svårt för.

    Hur gamla är barnen? Kan de ha egen mobil och kunna ringa mamma med så att du inte är inblandad?

  • LukeSt­airwal­ker
    Wed 15 Jan 2020 08:47
    #3

    Nej det tycker jag inte låter normalt. Det är viktigt att ha bra kommunikation gällande barnen.

    Det kan kanske vara läge att prata om hur ni ska bli bättre på den punkten?

    En gissning är väl att hon inte mår bra eller är bitter på ditt nya liv på ett eller annat sätt.

  • Anonym (...)
    Wed 15 Jan 2020 08:56
    #4

    Jag svarar endast på mitt barns pappas sms om jag verkligen verkligen måste, men ibland kan det tyvärr vara så att jag får ett sms med en fråga som bör besvaras och jag tänker att jag svarar när jag kommer hem, hatar människan och vill inte ha kontakt när jag är på jobbet t.ex då all kontakt med honom förstör mitt humör, sen glöms det bort/förträngs till jag kommer på samma dag som det gäller att jag inte svarat.

    Sms om att barnet saknar en känns lite onödigt, som att "strö salt i såren" det är redan jobbigt som det är när man inte får träffa sitt barn, det låter hemskt men så du får ett annat perspektiv

  • Anonym (12345­)
    Wed 15 Jan 2020 10:00
    #5

    Personligen gillar inte sms, jag föredrar mail, och jag vill helst inte ha kontakt alls under min vecka. Barnen kan själva ringa/Smsa om de vill något. Smsa om saknad låter ju sjukt onödigt, det får du väl lösa själv? Vad ska hon göra med den informationen?

  • Anonym (A)
    Wed 15 Jan 2020 14:00
    #6
    LukeStairwalker skrev 2020-01-15 08:47:14 följande:
    Nej det tycker jag inte låter normalt. Det är viktigt att ha bra kommunikation gällande barnen.
    Det kan kanske vara läge att prata om hur ni ska bli bättre på den punkten?
    En gissning är väl att hon inte mår bra eller är bitter på ditt nya liv på ett eller annat sätt.
    Håller med
Svar på tråden Hur normalt är de att inte svara på sms?