• Anonym (chad)

    Är det här sexiga kroppar?

     Ja, frågar är om detta är de (i det närmaste) perfekta kropparna? Bild kommer i andra inlägget.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det här sexiga kroppar?
  • Anonym (blä)
    Kexsmula skrev 2020-01-15 09:27:56 följande:
    Idealmannen ska ha såpass mycket muskler att han kan lyfta mig utan problem, men inga synliga ådror på armarna - då blir det äckligt.
    Hur tung är du då?
  • stor grön drake

    Frågan i rubriken är om kropparna är sexiga, sedan ska jag som kbinna rösta på om mannen har för lite/lagom/för mycket muskler, och män på samma sätt om kvinnans rumpa.

    Vad har det med sexighet att göra?

    Så mitt svar är att mannen har lagom med muskler om han är nöjd med dem. Tycker jag att han är sexig? Nej, åtminstonde inte på denna bild. Sexappeal sitter inte i muskler för mig.

  • Anonym (Mums)
    Anonym (blä) skrev 2020-01-16 19:55:44 följande:
    Hur tung är du då?
    Orkar mannen på bilden dig tro? ;)
  • Anonym (tobbe)
    vampyria2 skrev 2020-01-16 19:22:52 följande:

    What do you want to do ?
    New mailCopy
    Fast han jobbar inte som raketforskare och har inte direkt utmärkt sig förut att han klarade utbildning och fått bra på något test. I övrigt har han inte visat sig speciellt bildad.
  • Anonym (tobbe)

    Sen när det gäller muskler så vill man ha stora muskler då kan en sån kille vara något. Men vill man ha någon med råstyrka som har riktig styrka då är det inget att satsa på. Sådana där killar kör mycket med maskiner för att isolera muskler för att dom ska bli stora. Men dom tränar inte råstyrka. Sen lägger jag ingen värdering i om det är snyggt jag är inte tjej så jag tittar inte på killar som dom gör. Det är en smaksak på samma sätt som allt annat. Själv vill jag inte ha sådana muskler jag vill ha mer användbara och atletiska muskler.

  • Xzx
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-17 01:26:58 följande:

    Sen när det gäller muskler så vill man ha stora muskler då kan en sån kille vara något. Men vill man ha någon med råstyrka som har riktig styrka då är det inget att satsa på. Sådana där killar kör mycket med maskiner för att isolera muskler för att dom ska bli stora. Men dom tränar inte råstyrka. Sen lägger jag ingen värdering i om det är snyggt jag är inte tjej så jag tittar inte på killar som dom gör. Det är en smaksak på samma sätt som allt annat. Själv vill jag inte ha sådana muskler jag vill ha mer användbara och atletiska muskler.


    Jag är fantastiskt nyfiken på hur du vet hur han tränar och att han inte är stark. Kan du berätta mer om det? =)

  • Anonym (Fru Olsson)

    För det första har han ju förstört sin kropp med tatueringar och för det andra ser han ut som en gymkille - dvs onaturlig och därmed lika osexig som om han använt läppglans. I övrigt är han inte min typ.

  • Anonym (Fru Olsson)

    Hennes rumpa är det inget annat fel på än att hon visar den offentligt.

  • Anonym (H)
    Anonym (Fisk) skrev 2020-01-16 18:08:36 följande:

    Han kanske är skogshuggare och jobbar i skogen 8 timmar om dan och är vältränad därför.


    Det vet både du och jag att han inte gör.
  • Anonym (Fisk)
    Anonym (H) skrev 2020-01-17 07:44:43 följande:
    Det vet både du och jag att han inte gör.
    Jag vet ingenting om nån jag inte känner. Om nån väljer att spendera 8 timmar på gymmet, i skogen, stallet, garaget etc skiter jag totalt i.  Så länge han också hinner jobba och dra in en lön samt spendera tid med sin familj, får han göra vad han vill med resterande 8 timmar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Fisk) skrev 2020-01-17 08:35:52 följande:

    Jag vet ingenting om nån jag inte känner. Om nån väljer att spendera 8 timmar på gymmet, i skogen, stallet, garaget etc skiter jag totalt i.  Så länge han också hinner jobba och dra in en lön samt spendera tid med sin familj, får han göra vad han vill med resterande 8 timmar.


    Jag tänder fortfarande inte på muskulösa och utseendefixerade män hur du än vrider och vänder på det. :)
  • Anonym (tobbe)
    Xzx skrev 2020-01-17 02:00:46 följande:

    Jag är fantastiskt nyfiken på hur du vet hur han tränar och att han inte är stark. Kan du berätta mer om det? =)


    Han är inte klen man jag kan garantera att det finns mindre killar som är mycket starkare. Hur jag vet det jo för jag vet hur sådana killar tränar. Dom tränar inte för att bli starka utan biffiga och det är inte samma sak. Dom isolerar muskler när dom tränar så dom ska bli så bulliga som möjligt och kör en form av träning som är bra för det dom vill. Dvs se bulliga ut. Men dom skulle inte klara dom som tränar för råstyrka. Visst dom är inte klena och dom klår killar som inte tränar eller hobbytränar. Men inte någon som tränar seriöst för att bli stark. Sen att han sysslar med pro wrestling det ska inte blandas ihop med seriös brottning och annan kamsport. Wrestling är en form av skådespel och är inte på riktigt. Skulle man slänga in honom in i en mma ring tex eller på en brottningsmatta då skulle han vara körd. Det finns gott om litteratur som förklarar hur fysiologin fungerar om du verkligen vill lära dig.
  • Anonym (Out of bounds)

    Neeej, jag gillar slanka män bättre.

    Min kollega är helt lagom normalbyggd och stilig. Igår hade han istället för trista jeans på sig mörk kostym och snygga skor och jag ville bara hoppa på honom direkt.

    Fast det var för han skulle på begravning. Drömmer 

  • Xzx
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-23 22:09:16 följande:
    Han är inte klen man jag kan garantera att det finns mindre killar som är mycket starkare. Hur jag vet det jo för jag vet hur sådana killar tränar. Dom tränar inte för att bli starka utan biffiga och det är inte samma sak. Dom isolerar muskler när dom tränar så dom ska bli så bulliga som möjligt och kör en form av träning som är bra för det dom vill. Dvs se bulliga ut. Men dom skulle inte klara dom som tränar för råstyrka. Visst dom är inte klena och dom klår killar som inte tränar eller hobbytränar. Men inte någon som tränar seriöst för att bli stark. Sen att han sysslar med pro wrestling det ska inte blandas ihop med seriös brottning och annan kamsport. Wrestling är en form av skådespel och är inte på riktigt. Skulle man slänga in honom in i en mma ring tex eller på en brottningsmatta då skulle han vara körd. Det finns gott om litteratur som förklarar hur fysiologin fungerar om du verkligen vill lära dig.

    Säger du det säger du?

    Det här är Mariusz Pudzianowski, mannen som har vunnit Worlds Strongest Man fler gånger än någon annan. Han ser INTE ut som dom andra som deltar i strongman-tävlingar. 


    Så jag tror du får lugna ned dig både en och två gånger med att dra slutsatser om någons fysiska styrka endast genom att titta på dom...


  • Anonym (tobbe)
    Xzx skrev 2020-01-24 00:48:57 följande:

    Säger du det säger du?

    Det här är Mariusz Pudzianowski, mannen som har vunnit Worlds Strongest Man fler gånger än någon annan. Han ser INTE ut som dom andra som deltar i strongman-tävlingar. 


    Så jag tror du får lugna ned dig både en och två gånger med att dra slutsatser om någons fysiska styrka endast genom att titta på dom...


     


    För det första så såg inte den killen som tråden handlar om ut så där. Den här killen har bantat bort rejält med underhudsfett vilket gör att han ser biffigare ut än dom andra i strongman. Sen har jag inte påstått att stora muskler inte kan vara starka. Men vet man något om fysologi då vet man att det handlar om mer. Och att bodybuilders inte är lika starka som dom som tränar för att bli råstarka. Många som tränar för att se biffiga ut gör det genom att isolera muskelgrupper och göra övningar som bygger muskler som gör dom stora. Tränar man för att bli riktigt stark då tränar man på ett annat sätt. Sen blir bodybuilders också starka men på vissa saker. Det är som småkillarna på gymmet som kör bara bänk och biceps dom blir bra på det men ska dom använda musklerna till annat då är dom mindre bra. Sen var ju dessutom killen som tråden handlade om en fd wrestler dvs låtsas brottare dom är i många fall tränade för att se stora ut men behöver inte vara så tränade eftersom det inte är på riktigt.
  • Xzx
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-27 01:24:58 följande:
    För det första så såg inte den killen som tråden handlar om ut så där. Den här killen har bantat bort rejält med underhudsfett vilket gör att han ser biffigare ut än dom andra i strongman. Sen har jag inte påstått att stora muskler inte kan vara starka. Men vet man något om fysologi då vet man att det handlar om mer. Och att bodybuilders inte är lika starka som dom som tränar för att bli råstarka. Många som tränar för att se biffiga ut gör det genom att isolera muskelgrupper och göra övningar som bygger muskler som gör dom stora. Tränar man för att bli riktigt stark då tränar man på ett annat sätt. Sen blir bodybuilders också starka men på vissa saker. Det är som småkillarna på gymmet som kör bara bänk och biceps dom blir bra på det men ska dom använda musklerna till annat då är dom mindre bra. Sen var ju dessutom killen som tråden handlade om en fd wrestler dvs låtsas brottare dom är i många fall tränade för att se stora ut men behöver inte vara så tränade eftersom det inte är på riktigt.

    Jaha, jag som trodde att du kunde se på någon om hen var stark eller om det bara var biffigt och "fejk"? Men det kan du alltså inte?


    Och innan du fortsätter att vidare försöka läxa upp mig i det fysiologiska så låt mig berätta att jag är utbildad fysioterapeut och har tidigare jobbat som PT under ett par år, så bespara mig översitteri och förståsigpå-förklaringar. Tack.


    Det jag ville med mitt svar var att call out your bullshit. Och nu har jag gjort det. Så jag tackar för mig och lämnar den här diskussionen här.

Svar på tråden Är det här sexiga kroppar?