Forum Allmän debatt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Tycker du att lagen hets mot folkgrupp bör skrotas?

Ons 15 jan 10:54 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Anonym (Nyfik­en)
    Visa endast
    Ons 15 jan 10:54

Vad har ni för åsikter om det? Jag har läst i vissa trådar att folk skrivit att de vill att den lagen ska skrotas, men varför anser ni det?

• Ons 15 jan 11:02 #1

Absolut inte!

• Anonym (??)
    Visa endast
    Ons 15 jan 11:03 #2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-01-15 10:54:39 följande:

Vad har ni för åsikter om det? Jag har läst i vissa trådar att folk skrivit att de vill att den lagen ska skrotas, men varför anser ni det?

Nej, varför skulle man tycka det?
    Är det folk som tycker det ska vara fritt fram att håna olika invandrargrupper, eller vad? 
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 15 jan 11:05 #3
    Anonym (??) skrev 2020-01-15 11:03:24 följande:

Nej, varför skulle man tycka det?

Är det folk som tycker det ska vara fritt fram att håna olika invandrargrupper, eller vad? 

Tydligen. Förstår inte riktigt syftet med att vilja håna andra grupper.
  • Anonym (Hmmmm­mmm...­..)
    Visa endast
    Ons 15 jan 11:23 #4
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-01-15 10:54:39 följande:

Varför det? Om man är en juste person skulle man aldrig bli fälld enligt den lagen ändå och med tanke på alla folkmord som skett i världen, både nu och historiskt, tycker jag att en sådan lag har sin plats.
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 15 jan 11:24 #5
    Anonym (Hmmmmmmm.....) skrev 2020-01-15 11:23:10 följande:

Varför det? Om man är en juste person skulle man aldrig bli fälld enligt den lagen ändå och med tanke på alla folkmord som skett i världen, både nu och historiskt, tycker jag att en sådan lag har sin plats.

Precis.
  • Anonym (Me)
    Visa endast
    Ons 15 jan 13:58 #6

Absolut inte.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll