• Anonym (?)
    Wed 15 Jan 2020 11:16
    382 visningar
    14 svar
    14
    382

    Har du koll?

    Varför låter man ens ett barn använda sociala medier?

  • Anonym (?)
    Wed 15 Jan 2020 11:53
    #5
    +1
    Päronträdet skrev 2020-01-15 11:48:08 följande:

    Jag har inga barn. Jag har bara reagerat på hur fruktansvärt elaka barn kan vara framförallt på Instagram. Inte bara mot andra barn utan även mot vuxna. Därav undrar jag hur föräldrar tänker/gör, ger man barnen konton för att det är trendigt och ?alla kompisar har ju? utan att hålla koll på dom sen? Utan att prata om vad som är okej att skriva och inte?


    Jag tycker att det är ytterst oansvarigt av föräldrarna att ens låta barnen ha sociala medier.

    Nu för tiden har de flesta barn egna telefoner som såklart automatiskt ger dom fri tillgång till internet så det kan å andra sidan vara svårt att hålla koll på vad barnen gör på internet. Jag tycker att det borde införas en lag på åldersgräns för att få ha en modern mobiltelefon, barn yngre än en viss ålder bör bara få ha en mobil utan internet/omodern telefon.
  • Anonym (?)
    Fri 17 Jan 2020 10:37
    #10
    +1
    SilverEmma skrev 2020-01-17 09:42:41 följande:

    Ungarna är 10 och 11 och har inga sociala medier. De vet vad det är, har kollat min FB och Instagram, så vi har haft bra samtal om hur man beter sig på nätet och att det finns de som utger sig för att vara någon annan. Anser att yngre barn inte har rätt till privatliv när det kommer till nätet så den dagen de får lov att skaffa sociala medier så kommer jag ha stenkoll, utan att smyga med det. 


    Så ska det låta! Du är ett exempel på hur en bra förälder ska vara.
Svar på tråden Har du koll?