• Kjell2

    Är man anonym när man begär ut en dom på Lexbase?

    Anonym (A) skrev 2020-01-15 12:25:44 följande:

    Har läst på deras hemsida och det verkar som att man ska vara helt anonym om man beställer en dom. Stämmer det? Någon som har erfarenhet?


    Företagare till Lexbase lär ha tillgång till dina kontakt och betalningsuppgifter. Ett företag som lever på att sälja och sprida uppgifter om privatpersoner.


  • Kjell2
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 14:11:27 följande:
    Hahahaha jo fast jag har en fråga?! Jag kanske är ett offer och har rätt att veta, men inte vill att min förövare ska få reda på det? Du står alltså på kriminellas sida? Fräscht!

    Eller så frågar jag åt en vän. Eller så skriver jag en uppsats eller artikel på ämnet och behöver fakta. Eller så är jag förövare och undrar hur jag ska komma i kontakt med folk som snokat på mig och döda dom. Ni har iiiiiiingen aning om VARFÖR jag vill veta det jag vill veta och jag kommer inte berätta så antingen svarar ni på frågan eller inte.
    Vill du vara anonym så gå till den tingsrätt det gäller och begär ut domar på personen.

    Risken med företag som Lexbase är att de använder dina personuppgifter till saker du inte vill. 


  • Kjell2
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 14:28:36 följande:
    Frågan är fortfarande om personen som begått brottet får veta att hen är eftersökt?
    Nej, det var inte din ursprungliga fråga, det var om du var helt anonym. 

    Nej, du är inte helt anonym, Lexbase har dina uppgifter. Om och till vilka de lämnar ut dina uppgifter får du fråga Lexbase, sen får du avgöra om du litar på dem.

    Vill du vara anonym, gå till domstolen och begär ut eventuella domar.


Svar på tråden Är man anonym när man begär ut en dom på Lexbase?