• Anonym (Ledsen)

    Förlovad och endå ledsen

    Jag och min pojkvän förlovade oss för ett halvår sen men egentligen har ingen planerat längre än så. Han har varit gift tidigare och jag börjar undra vad det här verkligen betyder för honom? Jag känner mig ledsen eftersom en förlovning verkar betyda mer för mig än för honom. Dessutom har han tappat ringen vid 2 tillfällen och dröjer med att förminska den.

    Känner mig ledsen men säger inget.

  • Svar på tråden Förlovad och endå ledsen
  • Anonym (Alexander)

    Varför förlovade du dig med honom utan att först prata om vad ringen innebär?

  • Anonym (Ledsen)

    Ja det kan man vara efterklok om...

  • HappyHippoGuy

    Fast att tappa ringen är inte att tappa känslor.

    Det är en ofrivillig olycka som aldrig bör bestraffas.

    Prata med han om din önskemål om bröllop

  • bullen1984

    Fattar inte?
    Han friade och du fick en ring. Vad väntar du dig mer? Att han ska börja planera bröllopet? 


    Har han sagt att han inte vill gifta sig utan bara vara förlovad? 

    Fattar inte hur folk INTE kan prata om saker. Det är ju bara för dig att säga att jag vill gifta mig DETTA datum. 

    Jag har ingen ring. Jag tappade den och har inte brytt mig om att skaffa en ny.
    Jag är sån. Man kan inte förvänta sig att alla ska agera samma. Älskar inte min man mindre för det, bara att jag är så slarvig så jag har lärt mig att inte fästa mig vid saker. 

  • Anonym (bitchplease)

    Svenska kvinnan: han kan inte läsa hennes tankar, så hon blir sur och ledsen.

Svar på tråden Förlovad och endå ledsen