• Anonym (Trött­)
    Wed 15 Jan 2020 13:39
    254 visningar
    12 svar
    12
    254

    Kontrollfreak till sambo?

    Hej...har ett litet problem jag vill bolla...det är så att jag ska iväg med jobbet till våren på en resa till Helsingborg, 1 eller 2 nätter.

    Hemma har vi 3 barn. Äldsta är 9, mellersta 7, yngsta 3. Vi har aldrig sovit borta rrån barnen.

    Detta blir första gången jag ska sova borta utan dem. Min partner vill absolut inte att jag ska åka. Jag vill åka. Men han blir sur om jag åker.

    Jag måste ha råd...tycker ni han har rätt? Ska jag stanna hemma? Han tycker det är jobbigt att fixa mat, lägga barn, och lämna på skolan.

    Hur ska jag stå på mig ?

    Ska tillägga att jag ALDRIG skulle hindra honom från något sånt... hjälp snälla!!!

  • Svar på tråden Kontrollfreak till sambo?
  • Wed 15 Jan 2020 13:41
    #1

    Självklart ska du åka! Det är rätt tragiskt att en far till sina tre såpass stora barn inte kan klara sig 2 dagar. Tänk om du åker på influensan och är sängliggandes 3-5 dagar, hur hanterar han det? 

  • Anonym (A)
    Wed 15 Jan 2020 13:46
    #2

    Klart du ska åka. Han får väl lära sig. Vad händer om du blir inlagd på sjukhus några veckor?

    Vilken slapp inställning.

  • Wed 15 Jan 2020 13:46
    #3

    Det är i jobbet, jobbet skall skötas. De flesta människor åker iväg i jobbrelaterade ärenden nån gång och detta är inget en make skall avgöra om man skall göra eller inte. Självklart skall du sköta ditt jobb, åka iväg och låta maken faktiskt ta hand om barn och hem. Vad är det för fel på honom? 

  • Wed 15 Jan 2020 13:49
    #4

    Jag skulle säga att du har fyra barn ...

    SJÄLVKLART ska du åka med jobbet, din kille får skärpa sig. Om han inte känner att han klarar av att ta hand om sina egna barn ett par dagar så är det på tiden att han börjar med det nu.


    Åk och sov över hos en kompis ett par dagar nu vetja så han får öva  Skrattande 

  • Wed 15 Jan 2020 13:51
    #5

    Men vilken dålig uppdelning ni har i hemmet om han anser det är jobbigt att lägga barnen.... varför lever du så?

  • Anonym (A 2)
    Wed 15 Jan 2020 13:52
    #6
    Långbenopluto skrev 2020-01-15 13:51:42 följande:
    Men vilken dålig uppdelning ni har i hemmet om han anser det är jobbigt att lägga barnen.... varför lever du så?
    Det undrar jag med
  • Anonym (...)
    Wed 15 Jan 2020 13:53
    #7
    -1

    Vilken jättebebis! Klart du ska åka. Dra upp alla gånger du låtit honom åka iväg och du tagit hand om och nattat ungar. Det är en eller två nätter. Åk.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 13:57
    #8
    Långbenopluto skrev 2020-01-15 13:51:42 följande:

    Men vilken dålig uppdelning ni har i hemmet om han anser det är jobbigt att lägga barnen.... varför lever du så?


    Inte så att vi har dålig uppdelning. Vi hjälps åt när vi är båda. Han är nog mest orolig för hur han ska klara det själv....ungarna sover inte så bra heller...

    Blir bara så lessen när han inte kan unna mig detta...
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 13:58
    #9
    Anonym (...) skrev 2020-01-15 13:53:35 följande:

    Vilken jättebebis! Klart du ska åka. Dra upp alla gånger du låtit honom åka iväg och du tagit hand om och nattat ungar. Det är en eller två nätter. Åk.


    Han har aldrig varit iväg utan oss nångång.
  • Wed 15 Jan 2020 14:00
    #10
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-15 13:57:46 följande:
    Inte så att vi har dålig uppdelning. Vi hjälps åt när vi är båda. Han är nog mest orolig för hur han ska klara det själv....ungarna sover inte så bra heller...

    Blir bara så lessen när han inte kan unna mig detta...
    Det är nog dags att han får dra lasset själv. Det kommer han växa på. Det handlar bara om att ha lite framförhållning. Jag var ensam med två barn i 20 år. Utan en jättebaby som inte klarar något själv. 

    I värsta fall får han väl be morsan komma och hjälpa honom. Men vilken pappa som inte vågar ta hand om sina egna barn själv. 
  • Anonym (mmm)
    Wed 15 Jan 2020 14:04
    #11
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-15 13:57:46 följande:
    Inte så att vi har dålig uppdelning. Vi hjälps åt när vi är båda. Han är nog mest orolig för hur han ska klara det själv....ungarna sover inte så bra heller...

    Blir bara så lessen när han inte kan unna mig detta...
    Då är det hög tid att ni tränar på att vara borta, båda två. 
    Om han är så orolig får ni ju prova att du åker bort över en natt innan, tex att du kan åka hem till dina föräldrar eller nåt, bara så att du finns nära till, men han ändå är ensam hemma. sen hoppas jag att ni båda får möjlighet at åka iväg på saker i af nån gång per år. 

    Visa honom den här tråden. 
  • Wed 15 Jan 2020 14:07
    #12
    +1

    Du åker. Punkt!

    Det är för mig ett mysterium hur såna här män lyckas manipulera och kontrollera sina partners till den grad att de ger upp sitt liv för att göra livet enkelt för mansbebisen. Fy fan! Åk, åk, åk! Hur kan en vuxen man inte ta ansvar för SINA EGNA BARN i några dagar?! Då är det dags att han prövar sina vingar.

    Snälla, åk! Låt dig inte manipuleras av honom.

Svar på tråden Kontrollfreak till sambo?