• annapannajohansson

    Diabetes

    Hej!

    Vart på vårdcentralen idag med vår stora pojk som i år blir 6år. Han har haft problem med magen en längre tid (Två veckor) ont i magen säger han och detta vill inte riktigt ge med sig. Upplever inte att han har smärta så att han ligger dubbelvikt med ändå något han påpekar under dagarna och kvällarna.

    En pigg och glad kille för övrigt som jag själv upplever väldigt tålig. Klagar sälla på att han har ont eller tex: om han skulle ramla och då slå sig. Skakar bara av sig det och så är det "bra igen" Jag upptäckte även igår kväll lite förstorade körtlar som läkaren kände på idag och vart tydligen på fler ställen på kroppen men som läkaren själv så så får barn "gärna" ha det bara dem liksom inte växer (och i detta fall fattade jag det som om att han inte tyckte det avvikte från det normala) Väntar nu på provsvar då man skulle kolla något angående det vita blodkropparna som kommer imorgon...

    Vid provtagningen upptäcktes även enligt läkaren att sonen blodsocker låg aningen högt 7. Skulle prata mer om detta imorgon när han skulle höra av sig angående provsvaren. Men hur högt ligger han egentligen? Ni med barn med diabetes? Detta blodsocker värde fick vi omkring ca 11.30, till frukost hade han bara velat ha en smörgås (grov) så liksom mitt emellan frukost och lunch...

    Ljuger ju om jag inte skulle säga att jag är aningen orolig för vad både provsvar och blodsockret kommer att visa...

  • Svar på tråden Diabetes
  • hundhund0001

    Man kan ha 7 mmol efter måltid. 4-6 mmol är referensintervallerna för friska personer så han låg ju knappt något över. Jag hade över 20 mmol när jag fick min typ 1 diabetes diagnos.

Svar på tråden Diabetes