• Anonym (Kvinna)

    Skall jag skaffa silikonbröst eller inte

    Har en längre tid funderat på silikonbröst. Skulle innerst inne inte vilja operera mig pga riskerna men har i många många år tänkt på det. Efter ett barn har mina bröst kanske blivit ännu mindre, har kanske tappat lite vikt också vilket kan förklara det. Har inga andra problem med dem, de är runda och hänger inte. Men de är väldigt väldigt små. Och jag är (alltid varit) smal så ser ibland ut som en pojke nästan vilket inte känns bra. Har dessutom små bröstvårtor så känner mig som en liten flicka.

    De ser ungefär ut som om man skurit en bit från ett äppel, dvs inte riktigt ett halvt äppel. Förut kunde jag leva med dem även om de störde mig också då. Samtidigt känns tanken på en operation och möjliga risker inte bra. Men skulle jag bli lyckligare med nya bröst? Tanken att vara t.ex med någon ny man känns väldigt svår, skulle skämmas gör mina minimala bröst. Är gift så det är inte alltså aktuellt men mera som tanke så inser jag hur osäker mina bröst gör mig. Erfarenheter? Hur skall man tänka?

  • Svar på tråden Skall jag skaffa silikonbröst eller inte
  • Anonym (Li)

    Tror snarare att det är självkänslan du ska fokusera på.

  • Anonym (20)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-01-15 21:45:27 följande:

    Har en längre tid funderat på silikonbröst. Skulle innerst inne inte vilja operera mig pga riskerna men har i många många år tänkt på det. Efter ett barn har mina bröst kanske blivit ännu mindre, har kanske tappat lite vikt också vilket kan förklara det. Har inga andra problem med dem, de är runda och hänger inte. Men de är väldigt väldigt små. Och jag är (alltid varit) smal så ser ibland ut som en pojke nästan vilket inte känns bra. Har dessutom små bröstvårtor så känner mig som en liten flicka.

    De ser ungefär ut som om man skurit en bit från ett äppel, dvs inte riktigt ett halvt äppel. Förut kunde jag leva med dem även om de störde mig också då. Samtidigt känns tanken på en operation och möjliga risker inte bra. Men skulle jag bli lyckligare med nya bröst? Tanken att vara t.ex med någon ny man känns väldigt svår, skulle skämmas gör mina minimala bröst. Är gift så det är inte alltså aktuellt men mera som tanke så inser jag hur osäker mina bröst gör mig. Erfarenheter? Hur skall man tänka?


    Vad tycker din man eller kille?
  • emeliiiiiie

    Efter mina två barn opererade jag mina. Det var helt och hållet för MIN skull och jag ångrar mig inte en sekund! Känn efter varför du vill göra det och att det är för din egen skull och inte för någon annan. Viktigt att välja en bra klinik och implantat. Har blivit mkt mer skriverier om silikonbröst och dess baksida (illness) så skulle jag göra dem idag skulle nog jag med nojja mer.. Men jag har inte känt avser iaf och har haft dem i 3 år.

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-01-15 21:45:27 följande:

    Har en längre tid funderat på silikonbröst. Skulle innerst inne inte vilja operera mig pga riskerna men har i många många år tänkt på det. Efter ett barn har mina bröst kanske blivit ännu mindre, har kanske tappat lite vikt också vilket kan förklara det. Har inga andra problem med dem, de är runda och hänger inte. Men de är väldigt väldigt små. Och jag är (alltid varit) smal så ser ibland ut som en pojke nästan vilket inte känns bra. Har dessutom små bröstvårtor så känner mig som en liten flicka.

    De ser ungefär ut som om man skurit en bit från ett äppel, dvs inte riktigt ett halvt äppel. Förut kunde jag leva med dem även om de störde mig också då. Samtidigt känns tanken på en operation och möjliga risker inte bra. Men skulle jag bli lyckligare med nya bröst? Tanken att vara t.ex med någon ny man känns väldigt svår, skulle skämmas gör mina minimala bröst. Är gift så det är inte alltså aktuellt men mera som tanke så inser jag hur osäker mina bröst gör mig. Erfarenheter? Hur skall man tänka?


    Jag går också o funderar lite på att operera mig. Jag velar mest över hur stora man ska ha.

    Jag har fått för mig att det inte är så stora risker om man bara ser till att gå till någon seriös men jag kanske har fel?
  • Anonym (ta hand om dig)

    Operera dig inte! Du är fin som du är. OCH det gör ont att operera sig och man blir oftast sjukskriven en period. Ett stort hål blir det i plånboken med.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (20) skrev 2020-01-15 21:55:45 följande:

    Vad tycker din man eller kille?


    Han tycker inte jag skall göra det, han tycker inte det är nödvändigt. Sen har han väl inte kommenterat det så mycket. Han ger mig mycket komplimanger men kanske inte specifikt brösten...
  • Anonym (Kvinna)
    emeliiiiiie skrev 2020-01-15 21:58:10 följande:

    Efter mina två barn opererade jag mina. Det var helt och hållet för MIN skull och jag ångrar mig inte en sekund! Känn efter varför du vill göra det och att det är för din egen skull och inte för någon annan. Viktigt att välja en bra klinik och implantat. Har blivit mkt mer skriverier om silikonbröst och dess baksida (illness) så skulle jag göra dem idag skulle nog jag med nojja mer.. Men jag har inte känt avser iaf och har haft dem i 3 år.


    Har du mått bättre i din kropp efter operation?
  • Anonym (Gina)

    Du bestämmer det själv.Jag har gjort det och har aldrig ångrat.trivs bättre med min kropp.

  • Anonym (LillSnoppen)

    Ta först och främst inga råd av någon på Familjeliv. Det är bara din känsla som är relevant.

    Är brösten något du ständigt känner dig obekväm med så förstår jag såklart dina tankar.

    Tror det är en större sak för kvinnor att ha små bröst jämfört med att vara man och ha liten kuk.

    Tänker att det måste finnas någon "expert" du kan prata med. 

  • Anonym (Kluven)

    Jag gjorde brösten efter en stor viktnedgång för flera år sedan. Minns inte att jag hörde talas om det här med illness då, och hade nog dragit mig lite då. Hade på den tiden även en pojkvän som pushade mig att göra det och jag kände att jag inte riktigt dög som jag var. Som tur var gick operationen bra och jag läkte fint, har aldrig ångrat det. Dock hade jag nog inte tagit det beslutet idag då de tyvärr inte till fullo var för min skull. Och nu när jag vill skaffa barn så vet jag att läkaren sa att det finns en liten risk att jag inte kommer kunna amma pga implantaten, vilket jag i 20-årsåldern inte brydde mig om eftersom jag var helt ointresserad av barn då. Så jo...så här många år senare kanske jag ångrar mig lite ändå.

Svar på tråden Skall jag skaffa silikonbröst eller inte