• Anonym (Roffa)

    Hade du lämnat din Man ifall han blir våldtagen?

    Hade du lämnat din man/pojkvän ifall han blir våldtagen av en annan man?

  • Svar på tråden Hade du lämnat din Man ifall han blir våldtagen?
  • Anonym (Lite salt)

    Skämtar du eller? Nej. Jag hade inte lämnat om han fått inbrott i lägenhet, blivit bestulen på sin plånbok eller utsatt för något annat brott heller.

    Är det något du funderar på att göra, eller?

  • Anonym (Ja)

    Ja det är omanligt och äckligt att bli våldtagen. 
    Tyvärr men hade inte kunnat vara med min man i så fall.

     

  • Sasu

    Nej, jag skulle stanna och stötta min man, otroligt själviskt av en partner att lämna bara för att dennes partner blev våldtagen. Jag skulle inte vilja bli lämnad ifall jag blev våldtagen, så varför skulle jag lämna honom?

  • Akidoki

    Ja om han var en partypingla som somnat på en parkbänk i för sexiga jeans, men inte om han var en trist bibliotekarie i lössittande jeans så klart.

  • Anonym (Li)

    Beror på om han var utmanande klädd eller ej.

  • Anonym (?)

    Ja, det är väl normalt att man skyller på offret väl? Eller gäller det endast tjejer som utsätts?

  • Duppedu

    Frågeställningen är fel, fråga om hon skulle lämna honom om han blev våldtagen av en kvinna.

  • Anonym (H)
    Duppedu skrev 2020-01-16 08:01:07 följande:

    Frågeställningen är fel, fråga om hon skulle lämna honom om han blev våldtagen av en kvinna.


    Varför är det rätt frågeställning?
  • Anonym (Eh)
    Duppedu skrev 2020-01-16 08:01:07 följande:

    Frågeställningen är fel, fråga om hon skulle lämna honom om han blev våldtagen av en kvinna.


    Hur skulle det gå till?! Fastbunden och en dildo i röven?
  • Sasu
    Anonym (Eh) skrev 2020-01-16 08:35:47 följande:
    Hur skulle det gå till?! Fastbunden och en dildo i röven?
    Alltså.. en våldtäkt är när en människa har sex mot sin vilja, när en kvinna våldtar så har hon sex med en man som inte vill. Att han får stånd och orgasm betyder inte att han vill, det är en naturlig reaktion när penisen blir berörd. Likadant när en kvinna som blir våldtagen blir våt och får orgasm, betyder heller inte att hon vill ha sex.
Svar på tråden Hade du lämnat din Man ifall han blir våldtagen?