• Anonym (.)

    Känner endast rörelser när jag trycker mot magen

    som rubriken säger så känner ja endast rörelser av bebis när jag trycker emot magen med handen hårt, då kan ja känna hur det snurrar och rör sig där inne och nån gång har bebisen skjutit ifrån där jag trycker. Kan även se på magen ibland att de rör sig lite när jag kollar på den, men jag känner inget av det? Är i vecka 30. Ibland känner jag hur bebisen trycker ganska väl, men ofta känns inte mer än ett pirr o då kollar ja på magen o ser att det rör sig.

    Var inne för en o en halv vecka sedan senast för detta, när jag ringde sa barnmorskan ?om du till o med kan se att det rör sig utanpå magen så tänker ja att det är helt normalt men kom in ändå o kolla? , jag har varit inne 3 ggr utan en enda anmärkning- för att hon rör sig så oregelbundet. Har känt mer för ett par dagar sedan, och nu har det varit lugnare dagar.

    Grejen är att detta händer varje vecka, så skulle ja åka in varje gång det blir så lugnt skulle det vara en gång i veckan. Så jag antar att detta är hennes rörelsemönster? Någon mer som upplever / upplevt liknande? Klart man blir lite orolig när man knappt känner. Känner dessutom knappt längre sparkar, utan det ja känner är mera tryck och vridningar från bebisen tycker jag.

  • Svar på tråden Känner endast rörelser när jag trycker mot magen
  • Anonym (A)

    Jag vill inte säga att du inte ska oroa dig utan berättar nu bara hur det var för mig...

    Min dotter rörde sig aldrig särskillt mycket i magen. Var bara ett fåtal tillfällen det gick att se utanpå och i övrigt rörde hon sig i princip bara en kort stund på kvällen. Inga sparkar dock utan mer vridningar.

  • Anonym (.)
    Anonym (A) skrev 2020-01-16 19:30:03 följande:

    Jag vill inte säga att du inte ska oroa dig utan berättar nu bara hur det var för mig...

    Min dotter rörde sig aldrig särskillt mycket i magen. Var bara ett fåtal tillfällen det gick att se utanpå och i övrigt rörde hon sig i princip bara en kort stund på kvällen. Inga sparkar dock utan mer vridningar.


    Och allt var som det skulle med henne? Kände du sparkar tidigare veckor? Jag upplever att jag tidigare aldrig känt av att bebis vridit sig, utan då var det endast när det kom sparkar som jag kände av bebis. Så jag antar att det börjar bli trängre med tanke på att jag tidigare inte ens känt vridningarna. Så länge jag känner något varje dag försöker jag va lugn, för som du sa- ibland känner ja knappt något på hela dagen men känner att det drar igång lite när jag ska sova. Medan vissa dagar känner jag rätt mycket. Svårt att avgöra när det är minskade rörelser när man inte känner så mycket ofta, men vissa dagar mycket tydligare.
  • Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2020-01-16 19:43:49 följande:
    Och allt var som det skulle med henne? Kände du sparkar tidigare veckor? Jag upplever att jag tidigare aldrig känt av att bebis vridit sig, utan då var det endast när det kom sparkar som jag kände av bebis. Så jag antar att det börjar bli trängre med tanke på att jag tidigare inte ens känt vridningarna. Så länge jag känner något varje dag försöker jag va lugn, för som du sa- ibland känner ja knappt något på hela dagen men känner att det drar igång lite när jag ska sova. Medan vissa dagar känner jag rätt mycket. Svårt att avgöra när det är minskade rörelser när man inte känner så mycket ofta, men vissa dagar mycket tydligare.
    Inget fel på henne. Kan nog räkna antalet sparkar jag känt på tio fingrar... Men så var det som sagt så hela tiden. Har bara känt vridningar och enbart en kort stund på kvällen.
    Jag hade i princip ingen mage alls så hon låg väl antagligen både långt in och trångt. Det kanske påverkade.
Svar på tråden Känner endast rörelser när jag trycker mot magen