Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

    Vilken hundras väljer ni

    Jag gillar hundar men kan inte jättemycket om dom. Valde Labrador för jag tycker dom är fina, verkar ha trevligt lugnt temperament samtidigt som dom är pigga och lättlärda. Dom har också fallenhet för agility och det är nåt jag skulle kunna tänka mig ägna mig åt om jag hade hund.

  • flygrl
    Anna545 skrev 2020-01-17 20:11:51 följande:

    Bra val! Jag kan egentligen inte heller mycket om hundar men hade velat ha en av raserna i omröstningen om jag någonsin valde att skaffa hund. Men om/när jag väl skaffar hund skulle jag såklart läsa på om alla raser noga innan jag väljer. I omröstningen valde jag Weimaraner för de verkar vara roliga och aktiva hundar som orkar hänga med på alla möjlig aktiviteter och så är dem så himla fina också!


    Ja ska man skaffa hund bör man läsa på ordentligt och försöka hitta en ras som passar ens behov. För både ens egen och hundens skull.

    Weimaraner vet jag inte så mycket om men dom ser väldigt nobla ut, en hund som passar på ett slott när herrskapet ska ut och jaga typ. Dom har ofta väldigt speciell nästan lite overklig färgton på pälsen, den där gråbruna färgen.
Svar på tråden Vilken hundras väljer ni