Inlägg från: Anonym (Vetinte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vetinte)

    Han följer konton med nakna tjejer

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?

  • Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Cilla) skrev 2020-01-17 09:23:40 följande:

    Känner igen mig. Skulle du följa ett konto med avklädda snygga karlar blir de liv i luckan


    Ja man undrar ju vad han tyckt om de?
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (...) skrev 2020-01-17 09:32:30 följande:

    Varför vill man ha en sån kille?


    Ja killen i sig är ju bra... och tvivlar inte ett dugg på att han inte gillar mig (o min kropp) för han visar det jätte starkt
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (...) skrev 2020-01-17 09:41:09 följande:

    Han visar att han gillar andras också..


    Yes och det kan man och får man göra, förstår ju t.o.m. jag att alla andra inte blir automatiskt fula bara för att man är i ett förhållande. Nu återgår vi till vad det finns som JAG kan göra för att JAG inte gillar att han följer såna konton... ja, förutom att göra slut då, för det är inte av prio ett här. FÅR man be någon sluta följa sånt tex ?
  • Anonym (Vetinte)
    Fin skrev 2020-01-17 09:47:16 följande:

    Ja men vad har du där å göra, sluta kolla på sociala medier. Du blir ju lika skadad som han tycks vara.

    Det man inte vet lider man inte av. Jag slutade tidigt kolla på vad andra gillar å inte gillar.


    Men nu har jag ju redan sett. Och varför säger ni alla att han är skadad, ingen å satsa på och dålig kvinnosyn?
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Miapia) skrev 2020-01-17 09:56:38 följande:

    För att följa massa sexistiska konton på kvinnokroppar faktiskt är en taskig kvinnosyn. Det betyder inte att man är elak, dum eller en dålig människa men det visar vad man för syn på kvinnor och ideal.


    Tack men kan du utveckla ännu mer? Vad är det för *kvinnosyn och ideal* han påstås ha då?
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Tull) skrev 2020-01-17 10:09:37 följande:

    Jag skulle inte förbjuda honom, däremot tycker jag absolut att du kan berätta hur du känner över att han följer såna konton. Att du blir ledsen. Om han bryr sig om dig så borde det inte vara någon stor grej att avfölja dessa konton. Men om han trots att han vet att du blir ledsen fortsätter så skulle jag nog omvärdera honom lite.


    Tack, nu kom ett sånt svar jag sökte efter. Vad det finns som JAG kan göra... Men menar du isåfall att jag bara ska säga hur jag känner och sen kolla själv om han avföljt dessa konton om en tid?
  • Anonym (Vetinte)
    Fin skrev 2020-01-17 12:33:02 följande:

    Det är ju lite idiotiskt att säga han helt klart har skadad kvinnosyn.

    Kanske inte är det mest lämpliga att följa, men finns ju massor med folk som följer vältränade killar etc också. Har de skadad karsyn? Eller det kanske inte finns sådant?

    Skit i vad andra tittar på bara de uppför sig som normala människor.

    Och om man börjar syna sin partner så hittar man alltid nåt man kan uppfatta som "mindre tilltalande"

    Kanske prata mera med dem å sluta stirra er blinda på sociala medier och annat skit. Det är inte hälsosamt!

    Alla som tittar på porr måste ju vara skadade då också med eran logik.


    Ja jag tyckte väl också att det var lite väl och dra till sånt direkt. Dock handlar inte detta om någon träning över huvudtaget... det är endast sexiga lättklädda tjejer liksom.
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Samma) skrev 2020-01-17 22:20:38 följande:

    Jag som är i liknande situation tog faktiskt upp detta med min kille och det kändes bättre efter det. Han sa som du säger att det inte betyder något för honom och började följa dem när han var singel för ett bra tag sedan. Han berättade även hur fantastik jag var och att han såklart skulle ta bort dem. Så det kändes bra att vi kunde prata om det. Tror på ett sätt att man kan komma varandra närmare när man förstår innebörden och kan kommunicera.


    Skönt å höra att det löste sig för dig. Hur tog du upp det? Vad sa du?
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Samma) skrev 2020-01-18 09:07:29 följande:

    Jag sa som det var att jag hade mått lite dåligt men det kanske lät lite dumt det jag skulle säga. Men att jag hade råkat se att han följde ett nakenkonto. Jag sa även att jag inte brukar reagera eller bry mig egentligen men idag kändes det jobbigt och sen att det antagligen beror på att jag gillar honom så mycket. Han sa då att han följt dessa för länge sedan och att han förstod vad jag kände och att han skulle ta bort dem. Han sa även att det var bra att jag tog upp det och så fort det är något nästa gång så ska jag ta det direkt.

    Men som sagt gillar vi öppen kommunikation.

    Jag tänkte först inte säga något men jag mådde faktiskt dåligt över det och kom fram till att jag bara hade gått och tänkt på det annars.

    Hur hade du tänkt göra? Lycka till!


    Det låter väldigt vettigt, och bra respons utav honom.

    Jag har funderar på två olika vägar, endera bara säga som du gjorde, hur jag känner... eller så funderar jag på en lite sneaky väg.... att jag skulle hitta på ett scenario om att jag hittat konton med nakna heta män och att jag gillar att titta på dem men att jag har lite dåligt samvete för honom och undrar om han tycker det känns ok att jag gör det eller om jag borde sluta?... för att se vad han tycker, och oavsett hans svar så skulle jag såklart säga att jag skojar och förklarat situationen men OM han skulle inte gilla det så skulle jag då kontra med att då kan ju han sluta följa såna konton också (och även då förklara mitt *skämt*).
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Samma) skrev 2020-01-18 16:31:39 följande:

    Aa det är svårt att veta hur man ska göra. Jag har ibland så svårt att ?ljuga? bara. Men det blir ju på ett lättsammare och skämtsamt sätt om du väljer alternativ nr 2. Gör det som känns bäst.

    När jag berättade för min kille så var jag ganska så ledsen. Jag hade haft mycket den dagen och när vi pratade med varandra så kunde jag liksom inte hålla mig från gråt. Det var som att denna ?lilla? händelse blev som pricken över iet. Att mina känslor liksom svämmade över. Känner ju på ett sätt trygghet med honom så så fort han frågade vad det var så kom alla känslor.

    Men på ett sätt fick han då verkligen ett kvitto på att det gjorde mig ledsen, att han verkligen insåg att jag menade allvar. Typ.

    Hoppas du kommer på något vettigt :)


    Jo det har jag med, jag är väldigt dålig på att skoja/ljuga/luras, men det var bara ett alternativ för då får jag ju se vad han själv tycker... han kanske t.o.m. skulle bli chockad å se det med egna ögon?

    Okej, jag förstår. Det var ju bra att han fick se allvaret liksom. Då förstod han det.

    Tack, jag ska berätta hur det gått om/när jag tar upp det
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Trams) skrev 2020-01-18 20:19:42 följande:

    Hur vet man förrresten vilka konton ens kille följer? Sitter man och snokar igenom alla? Jag har ingen aning om vem min man följer på Insta


    Ja man sitter o snokar igenom alla dem följer... och då hittade jag två sidor med halvnakna tjejer och det gjorde mig illa till mods :/ Vill han ska sluta följa dem, men vad hjälper det om han ändå skulle göra det i smyg sen? Det vet jag inte om han skulle men... Vad ska jag göra ?
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (...) skrev 2020-01-23 14:17:06 följande:

    Finns ingenting rubbat med att vilja känna den man lever med.


    Precis..
  • Anonym (Vetinte)
    Xiouto skrev 2020-01-25 01:52:00 följande:

    Jag skulle aldrig acceptera att min kille följde sådana konton. Jag skulle själv heller aldrig följa sådana konton. Du ska åtminstone kräva ett vettigt svar (om det finns något sådant), "jag vet inte" duger inte.

    Det är totalt respektlöst att systematiskt ta av sin tid att titta på andra nakna tjejer, om man är i ett förhållande. Man ska åtminstone respektera om det gör partnern obekväm. Han verkar vara en mes som inte kan svara annat än "Jag vet inte" som svar. Berätta lugnt att det gör dig obekväm och fråga vad han skulle tycka om du kollade på nakna killar.


    Nej jag skulle heller aldrig följa såna konton. Funderar på att leta fram ett sådant konto med män och visa det i samband med att jag frågar vad han hade tyckt om jag suttit och tittat på dethär, men samtidigt känns det fel och ens leta fram ett sånt konto för mig liksom.

    Jag ska iallafall ta upp det med honom nästa gång vi ses. Om man skulle se på det på ett bildligt sätt, då står han och jag på olika sidor om ett berg, ett berg som man ändå kan se över ibland och jag kan se honom, beroende på vädret, men detta berg skymmer ändå utsikten lite hela tiden.
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (marimba) skrev 2020-01-25 10:35:40 följande:

    Det grundläggande problemet är att ts pojkvän finner andra kvinnor attraktiva. Det är ett problem utan lösning. Är det inte bättre ts lär sig leva med det?


    Du gör det dock större å grovare än det behöver vara. Vem som helst kan väl tycka andra är snygga? Förstår jag ju. Men det betyder inte att man behöver följa halvnakna tjejer/modeller på some. Lika som att man inte går runt på stan å säger *fyfan va snygg hon/han e* när man är i ett förhållande
  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (marimba) skrev 2020-01-25 11:03:35 följande:

    Nej inte till dig eftersom det inte är något du vill höra men till sina polare kan han ju säga det.


    Och din poäng är? Låter mest som att försöker mata mina tankar bara för att du märker att jag är lite osäker i mig själv. Dock biter du inte på mig faktiskt. Tror inte han beter sig så men det är inte så att han Inte får tycka andra är snygga för mig liksom...
Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer