• Anonym (Förvirrad)

    Förvirrad av tredje kön

    Nu för tiden så blir det vanligare med ?3? kön. Vi har pojke och flicka och även de som inte känner sig som pojke eller flicka.

    Så nu vill så många byta ut det flickiga eller pojklag till neutralt som ska passa alla kön.

    Sen säger många till sina barn att man är det man vill vara oavsett vad som hänger mellan bena.

    Men ni förstår vad jag pratar om??

    Men va fan, seriöst!! Jag vill ha barn men vågar man avla fram så att dom ska sen leva i en framtid där kön är borta och man ser personen??

    Det kommer innebära mer homosexuella!!!

    Hur fan ska världen sluta?? Det roliga är att det är majoriteten av kvinnor som tänker såhär.

    Nu har en ny docka kommit. Som är som en tjej men har snopp mellan bena!! Really?????

    Mitt barn om det blir flicka ska ha rosa, flickigt och sött, men jag ska uppfostra henne för att acceptera alla människor. Likaså om det blir pojke.

    Varför ska det försvinna att en tjej ska få vara tjej och pojke pojke???

    Varför går många nu idag och fixar läppar, här och allt möjligt för att känna sig kvinnliga och vackra när våra barn inte ska få den möjligheten???????

  • Svar på tråden Förvirrad av tredje kön
  • Anonym (Mamma)

    Jag har inget emot vare sig homosexuella, eller de som känner att de är av ett tredje kön och tycker att de ska respekteras precis som andra människor MEN jag tycker också att det gått för långt när det gäller att försöka ändra på kvinnligt/manligt, flickigt/pojkigt osv.

    Varför inte låta det vara som det alltid varit dvs att flickor ska få vara flickor och pojkar vara pojkar men att människor samtidigt lär sig acceptera andra människor oavsett läggning och könstillhörighet och låta de som känner sig som ett annat kön få vara det också?

  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-17 11:30:17 följande:

    Jag har inget emot vare sig homosexuella, eller de som känner att de är av ett tredje kön och tycker att de ska respekteras precis som andra människor MEN jag tycker också att det gått för långt när det gäller att försöka ändra på kvinnligt/manligt, flickigt/pojkigt osv.

    Varför inte låta det vara som det alltid varit dvs att flickor ska få vara flickor och pojkar vara pojkar men att människor samtidigt lär sig acceptera andra människor oavsett läggning och könstillhörighet och låta de som känner sig som ett annat kön få vara det också?


    Vem är det som försöker ändra på manligt/kvinnligt och flickigt/pojkigt?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2020-01-17 11:33:03 följande:

    Vem är det som försöker ändra på manligt/kvinnligt och flickigt/pojkigt?


    Samhället. Den obligatoriska genuspedagogikens syfte är att motverka könsrollerna.
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-17 11:42:54 följande:
    Samhället. Den obligatoriska genuspedagogikens syfte är att motverka könsrollerna.
    Kan du utveckla svaret, hur går det till rent konkret?

    Samhället är vi alla. Kan du specificera vem i samhället som gör detta?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2020-01-17 11:47:36 följande:

    Kan du utveckla svaret, hur går det till rent konkret?

    Samhället är vi alla. Kan du specificera vem i samhället som gör detta?


    Googla på genuspedagogik så ser du hur det går till. Genuspeagogiken ingår i förskolans och skolans läroplan bland annat.
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-17 11:50:25 följande:
    Googla på genuspedagogik så ser du hur det går till. Genuspeagogiken ingår i förskolans och skolans läroplan bland annat.
    Du vet alltså inte, men du tycker det går för långt?

    Ja, där ser man.


  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2020-01-17 11:55:20 följande:

    Du vet alltså inte, men du tycker det går för långt?

    Ja, där ser man.


    Vad är det jag inte vet?
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-17 12:29:43 följande:
    Vad är det jag inte vet?
    Svaret på mina frågor. En allmänt diffus mening om samhället och genus är inget svar.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2020-01-17 12:33:12 följande:

    Svaret på mina frågor. En allmänt diffus mening om samhället och genus är inget svar.


    Vad är det du vill veta? Jag bad dig googla om genuspedagogik för att lära dig mer samt att jag svarade på frågan om vem i samhället som använder sig av genuspedagogik.
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-17 12:35:05 följande:
    Vad är det du vill veta? Jag bad dig googla om genuspedagogik för att lära dig mer samt att jag svarade på frågan om vem i samhället som använder sig av genuspedagogik.
    Hur går det till rent konkret?


Svar på tråden Förvirrad av tredje kön