• Anonym (Bedra­gen)
    Fri 17 Jan 2020 21:07
    2352 visningar
    64 svar
    64
    2352

    Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?

    Min man var otrogen med en kvinna som stalkat oss efteråt. Varje gång hon tagit kontakt med min man har jag mått jättedåligt, då allt dragits upp igen. Min man har varit tydlig att hon inte ska kontakta honom, men eftersom hon inte kan leva utan honom så gör hon detta.

    Nu har jag efter ett besök på krogen fått reda på att hon varit med en annan man som också är upptagen. Säker källa som umgås med den otrogne.

    Ska jag kontakta den otrognes kvinna?

    Mitt syfte är att få prata med någon i samma situation som mig.

    Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar...?

    Är medveten om att kvinnan som jag vill kontakta kanske inte vet om att hennes kille varit otrogen.

  • Svar på tråden Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?
  • Mon 20 Jan 2020 13:49
    #21
    +1
    Anonym (.) skrev 2020-01-20 12:44:04 följande:
    Gör inte misstaget att tro att alla med din erfarenhet också har samma åsikt.
    Eller misstaget att tro att de som inte delar din erfarenhet måste ha en annan åsikt.

    Din känslomässiga argumentation är i nivå med fotknölarna faktiskt. 
    Du har skrivit det i ett oändligt antal trådar att just DU vill veta men du måste acceptera att du är långt ifrån en norm. Du måste också acceptera att det är mer egoistiskt att lägga sig i en annan människas relation utan deras medgivande än vad det är att ta beslut över sitt eget agerande. 

    Jag är fullkomligt medveten om att man som skvallerbytta har ett helt batteri av ursäkter varför man gör något bra. Fortfarande har man inte modet att reflektera över sitt eget agerande. Faktiskt lika lite, eller tom än mindre än den som är otrogen. (de flesta otrogna är medvetna om att de gör fel. Skvallerbyttor saknar oftast all form av självreflektion)
    Ärligt talat så gör du ju samma sak själv.
    Du skriver att de flesta inte vill veta. Men hur kan du veta det säkert?
    Du kanske också måste inse att alla inte tänker som du och att det inte är en norm?
    Jag har aldrig påstått att alla tänker som jag. Men att många gör det. Det är bara att läsa i otrohetstrådar här på FL.
    Och många av mina vänner och bekanta resonerar som jag.
    Hade inte de som berättade för mig om mitt ex otrohet så hade jag förmodligen aldrig fått veta det. Och de är jag tacksam mot än idag.
    De som visste men valde att inte berätta kände jag mig faktiskt sviken av.
    De visste att jag ville veta men valde ändå att inget säga.
    Det tycker jag inte är juste.
    När det gäller att otrogna vet om att de gör fel. Ja,uppenbarligen eftersom de ofta väljer att ljuga sin partner rakt upp i ansiktet istället för att stå för vad de gör.
    Men de väljer ofta att ändå försvara sina handlingar.
    Och det gör att man undrar om de verkligen inser att de gör fel.
  • Mon 20 Jan 2020 13:52
    #22
    Anonym (Stina) skrev 2020-01-20 13:06:16 följande:
    Har också blivit bedragen men det hanterade jag på ett moget sätt och vi har nu sedan 15 tillbaka en mycket bra relation. Vet att du ser otrohet som roten till all världens ondska men så är det faktiskt inte. Vill man gör det faktiskt bra att komma vidare och det kan faktiskt stärka relationen om man bearbetar på ett moget sätt och inte bara handlar i panik och känsla av att att vara kränkt.
    I mitt fall så hade han inlett ett förhållande med en av mina bästa vänner bakom min rygg.
    Och det hade pågått i ett halvår när jag fick veta.
    Jag försökte hantera det på ett moget sätt. men det var för svårt att förlåta när det var två som stod mig nära och det var för svårt för mig att kunna bygga upp en tillit igen.
    Därför valde jag att avsluta och gå vidare istället.
    På vilket sätt är det omoget?
  • Anonym (J)
    Mon 20 Jan 2020 13:53
    #23
    +2
    Anonym (.) skrev 2020-01-20 13:30:43 följande:

    De flesta?

    Och vilken vetenskaplig studie har du som källa till ditt påstående?

    Ditt påstående är helt enkelt inte sant men du vill att det ska vara det för att du ska kunna rättfärdiga din åsikt om att hämnd är ett effektivt medel mot sådana man för tillfället hatar, att du sedan gör illa flera andra spelar ingen som helst roll.

    Du kan strunta att delge din information. Det kan man alltid göra men man kan aldrig strunta i information man delgetts.

    Du bekräftar bara att det är dubbelmoral och etiskt- och moraliskt motbjudande att skvallra om andras otrohet.,

    Varför är du så egoistisk att din hämnd är så otroligt mycket viktigare än vilken annan som helst. Även den som utsatts för otrohet! Därför att du inte vet dennes inställning till otrohet eller relationen som sådan.... 


    Med erfarenhet av mitt yrke där jag möter väldigt många par i samtal kan jag intyga att hon har rätt och du har fel. Du har för övrigt en mycket aggressiv ton i dina inlägg. Något du behöver bearbeta?
  • Anonym (.)
    Mon 20 Jan 2020 13:57
    #24
    -2
    Anonym (J) skrev 2020-01-20 13:53:50 följande:
    Med erfarenhet av mitt yrke där jag möter väldigt många par i samtal kan jag intyga att hon har rätt och du har fel. Du har för övrigt en mycket aggressiv ton i dina inlägg. Något du behöver bearbeta?
    Jaha så ditt anonyma ord att du har ett yrke räknar du som källa?
    Det är inte trovärdigt det minsta.

    Precisera vilken källa du har på att de flesta har din åsikt och att du behandlar ett representativ utbud och inte enbart en smal patientgrupp...

    Seriöst. Ska man diskutera källor och källkritik måste man veta vad och hur man argumenterar. 
    Du ska dessutom kunna argumentera utan att projicera känslor på mig som inte finns. 
  • Anonym (Love)
    Mon 20 Jan 2020 13:58
    #25
    +2
    Anonym (.) skrev 2020-01-20 12:12:14 följande:

    Så nu ska du hämnas. Tror du på allvar att du kommer att må bättre efteråt?
    För snacket om att "prata med likasinnade" går knappast någon på. Vill man göra det finns det oändligt antal olika sätt. Om man vill.

    Innan du kontaktar NÅGON angående otrohet bör du först ta reda på hur relationen ser ut (har de ett öppet förhållande? Det är vanligare än man tror).

    Jag de flesta med mig blir vansinniga när någon försöker lägga sig i relationen och förklara hur fel det är och hur synd det är om "offret". Den klena förklaringen att man ska "rädda" den som utsatts för otrohet är lika genomskinlig som icke trovärdig.

    Det handlar helt enkelt om hämnd. Man vill skvallra och förstöra. Men den kostymen kliar rätt illa så istället för att erkänna att man vill hämnas så intalar man sig själv att man gör något bra och gott. 
    Man är vansinnig över sveket, bristen på empati osv. Och ändå. Mitt i allt saknas självinsikt ? och empati...

    Så åter vad är ditt syfte och mål?
    Att DU ska få prata av dig till priset av att du helt kraschar någon annans förhållande tycker jag är otroligt egoistiskt...


    Fast OM man nu har ett öppet förhållande så blir man ju inte arg på den som berättar för en när ens man varit ute på grejer.


    Det har hänt flera gånger att tjejer jag inte känner kontaktar mig och berättar att min man varit med andra. Jag blir bara glad, för även om jag vet om hans äventyr, och inte har något emot dem, så uppskattar iaf jag omtanken dessa okända tjejer har om mig. Systerskap <3.

  • Anonym (Love)
    Mon 20 Jan 2020 13:58
    #26
    Anonym (.) skrev 2020-01-20 12:12:14 följande:

    Så nu ska du hämnas. Tror du på allvar att du kommer att må bättre efteråt?
    För snacket om att "prata med likasinnade" går knappast någon på. Vill man göra det finns det oändligt antal olika sätt. Om man vill.

    Innan du kontaktar NÅGON angående otrohet bör du först ta reda på hur relationen ser ut (har de ett öppet förhållande? Det är vanligare än man tror).

    Jag de flesta med mig blir vansinniga när någon försöker lägga sig i relationen och förklara hur fel det är och hur synd det är om "offret". Den klena förklaringen att man ska "rädda" den som utsatts för otrohet är lika genomskinlig som icke trovärdig.

    Det handlar helt enkelt om hämnd. Man vill skvallra och förstöra. Men den kostymen kliar rätt illa så istället för att erkänna att man vill hämnas så intalar man sig själv att man gör något bra och gott. 
    Man är vansinnig över sveket, bristen på empati osv. Och ändå. Mitt i allt saknas självinsikt ? och empati...

    Så åter vad är ditt syfte och mål?
    Att DU ska få prata av dig till priset av att du helt kraschar någon annans förhållande tycker jag är otroligt egoistiskt...


    Fast OM man nu har ett öppet förhållande så blir man ju inte arg på den som berättar för en när ens man varit ute på grejer.


    Det har hänt flera gånger att tjejer jag inte känner kontaktar mig och berättar att min man varit med andra. Jag blir bara glad, för även om jag vet om hans äventyr, och inte har något emot dem, så uppskattar iaf jag omtanken dessa okända tjejer har om mig. Systerskap <3.

  • Anonym (Stina­)
    Mon 20 Jan 2020 13:59
    #27
    molly50 skrev 2020-01-20 13:52:28 följande:

    I mitt fall så hade han inlett ett förhållande med en av mina bästa vänner bakom min rygg.

    Och det hade pågått i ett halvår när jag fick veta.

    Jag försökte hantera det på ett moget sätt. men det var för svårt att förlåta när det var två som stod mig nära och det var för svårt för mig att kunna bygga upp en tillit igen.

    Därför valde jag att avsluta och gå vidare istället.

    På vilket sätt är det omoget?


    Att välja att lämna är inte omoget men ditt oresonliga hat mot alla som någon gång under livet är otrogen är mist sagt omoget och ditt sätt att rättfärdiga att lägga sig i andras liv och relationer är lika omoget.
  • Anonym (.)
    Mon 20 Jan 2020 14:02
    #28
    -1
    molly50 skrev 2020-01-20 13:49:35 följande:
    Ärligt talat så gör du ju samma sak själv.
    Du skriver att de flesta inte vill veta. Men hur kan du veta det säkert?
    Du kanske också måste inse att alla inte tänker som du och att det inte är en norm?
    Jag har aldrig påstått att alla tänker som jag. Men att många gör det. Det är bara att läsa i otrohetstrådar här på FL.
    Och många av mina vänner och bekanta resonerar som jag.
    Hade inte de som berättade för mig om mitt ex otrohet så hade jag förmodligen aldrig fått veta det. Och de är jag tacksam mot än idag.
    De som visste men valde att inte berätta kände jag mig faktiskt sviken av.
    De visste att jag ville veta men valde ändå att inget säga.
    Det tycker jag inte är juste.
    När det gäller att otrogna vet om att de gör fel. Ja,uppenbarligen eftersom de ofta väljer att ljuga sin partner rakt upp i ansiktet istället för att stå för vad de gör.
    Men de väljer ofta att ändå försvara sina handlingar.
    Och det gör att man undrar om de verkligen inser att de gör fel.
    Läs om och läs rätt.
    Jag skriver, citat:
    "Jag de flesta med mig blir vansinniga när någon försöker lägga sig i relationen och förklara hur fel det är och hur synd det är om "offret". Den klena förklaringen att man ska "rädda" den som utsatts för otrohet är lika genomskinlig som icke trovärdig."
    Slut citat.

    Läs igen och igen. Jag skriver här inget om otrohet utan det är något du tolkar in av egen kraft. Läs det JAG skriver och inte det du VILL läsa. 

    Familjeliv är på intet sätt en norm, inte ens att det vimlar av trådar om otrohet där du läser in dina egna åsikter. Att trådar existerar betyder således inte att du har mest rätt eller att det är rätt att klampa in i andras relationer.
  • Mon 20 Jan 2020 14:05
    #29
    Anonym (Stina) skrev 2020-01-20 13:59:47 följande:
    Att välja att lämna är inte omoget men ditt oresonliga hat mot alla som någon gång under livet är otrogen är mist sagt omoget och ditt sätt att rättfärdiga att lägga sig i andras liv och relationer är lika omoget.
    Jag tycker inte att otrohet är ok. Det är inget oresonligt hat utan helt enkelt min åsikt.
    Inleder man en monogam relation så har man ju gett varandra en tyst överenskommelse om att leva i tvåsamhet.
    Vill man då plötsligt blanda in någon annan så kan man väl vara ärlig och prata om det med sin partner eller göra slut,innan man bestämmer sig för att vänstra.
    Om jag är omogen för att jag tycker så så får väl det stå för dig.
  • Mon 20 Jan 2020 14:12
    #30
    Anonym (.) skrev 2020-01-20 14:02:54 följande:
    Läs om och läs rätt.
    Jag skriver, citat:
    "Jag de flesta med mig blir vansinniga när någon försöker lägga sig i relationen och förklara hur fel det är och hur synd det är om "offret". Den klena förklaringen att man ska "rädda" den som utsatts för otrohet är lika genomskinlig som icke trovärdig."
    Slut citat.

    Läs igen och igen. Jag skriver här inget om otrohet utan det är något du tolkar in av egen kraft. Läs det JAG skriver och inte det du VILL läsa. 

    Familjeliv är på intet sätt en norm, inte ens att det vimlar av trådar om otrohet där du läser in dina egna åsikter. Att trådar existerar betyder således inte att du har mest rätt eller att det är rätt att klampa in i andras relationer.
    Ja,du skriver ju att de flesta,med dig,skulle bli vansinniga över att någon väljer att berätta.
    Är det inte lika fel som att skriva att många VILL veta,i så fall?
    Vad är det som säger att du har mer rätt än någon annan?
    Vi får väl komma överens om att vara oense i den här saken.

    Jag har för övrigt inte bara otrohetstrådar som hänvisning utan jag vet att även många av mina vänner och bekanta har samma åsikt som jag.
    Och väljer man att inte berätta,vem skyddar man då? Inte den som blir bedragen i alla fall.
    Och om jag hade sett någons partner vara otrogen så hade jag berättat om jag vetat att deras partner vill veta.
    Inte som någon slags hämnd eller så.
    Om jag inte vet om personen vill veta eller inte så håller jag hellre tyst.
Svar på tråden Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?