• Otit

    Bältros igen...?

    Hej!

    Undrar bara om det är fler unga här som fått bältros två gånger under en kort period? Hade bältros i oktober och vaknade upp imorse och hade utslag på en annan del av kroppen. Blir lite orolig och undrar varför jag har fått det på så kort tid. Är 26 år och hittar inte mycket på Google angående att få bältros flera gånger.

  • Svar på tråden Bältros igen...?
  • Otit
    Giftskåneman skrev 2020-01-18 15:24:00 följande:

    Jojo, vanligt, dock en äldre som fick det flera gånger om året


    Flera gånger om året? Shit. Verkar ju vara såååå ovanligt att få det mer än en gång.
  • Otit
    Giftskåneman skrev 2020-01-18 15:24:00 följande:

    Jojo, vanligt, dock en äldre som fick det flera gånger om året


    Flera gånger om året? Shit. Verkar ju vara såååå ovanligt att få det mer än en gång.
  • Giftskåneman
    Otit skrev 2020-01-18 19:25:28 följande:

    Flera gånger om året? Shit. Verkar ju vara såååå ovanligt att få det mer än en gång.


    Ingen expert alls, en bekant som hade det, men som jag fördtod det ligger det latent i kroppen och bryter ut då och då, men kolla med 1177, de vet.
  • Otit
    Giftskåneman skrev 2020-01-18 19:35:00 följande:

    Ingen expert alls, en bekant som hade det, men som jag fördtod det ligger det latent i kroppen och bryter ut då och då, men kolla med 1177, de vet.


    Jo men det där vet jag. Men står typ ingenting om att få det flera gånger. Är typ 1 av 100 som får det mer än en gång. Så är ovanligt. Och bältros får man oftast när man är över 50.
  • Giftskåneman
    Otit skrev 2020-01-18 19:43:07 följande:

    Jo men det där vet jag. Men står typ ingenting om att få det flera gånger. Är typ 1 av 100 som får det mer än en gång. Så är ovanligt. Och bältros får man oftast när man är över 50.


    Ja, det skrev jag, hon var pensionär.
Svar på tråden Bältros igen...?