• Anonym (V)

    Nån som vet om Sannegården har ”äkta” beasås?

    Sannegården i götet, har de äkta beasås eller smakar den förjävligt?

  • Svar på tråden Nån som vet om Sannegården har ”äkta” beasås?
  • Anonym (Äkta eller i inte)

    Tror INGEN pizzeria hat äkta bearnaise... det tar tid och expertis att vispa äggen, och tillsätta ingredienser på rätt sätt. Alla pizzerior jag varit på har haft färdig bearnaisesås, sen kan de ha olika märken som smakat olika gott. Vissa har typ Rydbergs som har en som intressant nog är äggfri....

    Den såsen jag tycker är god tycker andra är äcklig så du får helt enkelt prova...ändtarmen förvänta dig inte äkta bearnaise på en pizzeria....

  • Anonym (A)
    Anonym (Äkta eller i inte) skrev 2020-01-19 12:41:37 följande:
    Tror INGEN pizzeria hat äkta bearnaise... det tar tid och expertis att vispa äggen, och tillsätta ingredienser på rätt sätt. Alla pizzerior jag varit på har haft färdig bearnaisesås, sen kan de ha olika märken som smakat olika gott. Vissa har typ Rydbergs som har en som intressant nog är äggfri....
    Den såsen jag tycker är god tycker andra är äcklig så du får helt enkelt prova...ändtarmen förvänta dig inte äkta bearnaise på en pizzeria....
    Det tror jag med
  • Anonym (Äkta eller i inte)
    Anonym (Äkta eller i inte) skrev 2020-01-19 12:41:37 följande:

    Tror INGEN pizzeria hat äkta bearnaise... det tar tid och expertis att vispa äggen, och tillsätta ingredienser på rätt sätt. Alla pizzerior jag varit på har haft färdig bearnaisesås, sen kan de ha olika märken som smakat olika gott. Vissa har typ Rydbergs som har en som intressant nog är äggfri....

    Den såsen jag tycker är god tycker andra är äcklig så du får helt enkelt prova...ändtarmen förvänta dig inte äkta bearnaise på en pizzeria....


    Bahaha min mobil ändrar ord lite som den vill... det skall inte stå " ändtarmen" utan MEN...

    Det även att en har blivit hat.... suck... min mobil är knäpp....
  • klyban
    Anonym (Äkta eller i inte) skrev 2020-01-19 12:41:37 följande:
    Tror INGEN pizzeria hat äkta bearnaise... det tar tid och expertis att vispa äggen, och tillsätta ingredienser på rätt sätt. Alla pizzerior jag varit på har haft färdig bearnaisesås, sen kan de ha olika märken som smakat olika gott. Vissa har typ Rydbergs som har en som intressant nog är äggfri....
    Den såsen jag tycker är god tycker andra är äcklig så du får helt enkelt prova...ändtarmen förvänta dig inte äkta bearnaise på en pizzeria....

    Du kan inte göra riktig bea och få det vackert, då den spricker omgående i värmen.
    Även har jag personligen kommit på vanlig bea är för fet också för tas på pizzan och smak i mitt tycke konstigt.


    Pizzerians såsbas Bea är det överdrivet vanligaste, i alla fall i mina trakter.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Äkta eller i inte)
    klyban skrev 2020-01-19 14:34:04 följande:

    Du kan inte göra riktig bea och få det vackert, då den spricker omgående i värmen.
    Även har jag personligen kommit på vanlig bea är för fet också för tas på pizzan och smak i mitt tycke konstigt.


    Pizzerians såsbas Bea är det överdrivet vanligaste, i alla fall i mina trakter.


    Precis Äkta bearnaise gör sig inte på en pizza Däremot så är köpe bea ganska så gott  och passar på pizza :-P (då jag i grunden är italienare så säger jag det inte inte högt dock... precis som jag inte nämner att jag ibland tar en Hawaii med ananas :-P ) 


    Jag kan tycka det finns lite olika bea på pizzorna här kring Göteborg. Vissa är mer syrliga och andra inte syrliga alls (vilket känns fel), rätt syrlighet är svårt att hitta men ibland hittar man det  


    Tycker mest det var roligt att TS efterlyste äkta bea på en pizza då det ju aldrig är ÄKTA bearnaise på en pizza  

  • klyban
    Anonym (Äkta eller i inte) skrev 2020-01-19 18:13:51 följande:

    Precis smile1.gif Äkta bearnaise gör sig inte på en pizza smile1.gif Däremot så är köpe bea ganska så gott  och passar på pizza :-P (då jag i grunden är italienare så säger jag det inte inte högt dock... precis som jag inte nämner att jag ibland tar en Hawaii med ananas :-P ) 


    Jag kan tycka det finns lite olika bea på pizzorna här kring Göteborg. Vissa är mer syrliga och andra inte syrliga alls (vilket känns fel), rätt syrlighet är svårt att hitta men ibland hittar man det smile1.gif  


    Tycker mest det var roligt att TS efterlyste äkta bea på en pizza smile2.gif då det ju aldrig är ÄKTA bearnaise på en pizza smile1.gif  


    Jag har faktiskt särskiljt pizza bea med det som är bea.
    Då det finns inga jämförelser som sås, de är för olika.


    Köpebea pimpar jag upp med mer syra och dragon, även svartpeppar.
    Så blir bra ännu bättre, dock inte för pizza i mitt tycke, men det är av låg betydelse.


     


    Bea är få som gör har jag lärt mig, extremt få.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Nån som vet om Sannegården har ”äkta” beasås?