• Stefan99

    Flera problem med kroppen

    Hej

    Jag undrar vad orsaken kan vara, jag lider av migrän som kan uppkomma lite när som helst, ibland vågar jag inte gå ut och ha roligt för då vet jag att migränen kommer dagen efter. Jag kan även få migrän efter en tuff promenad på 7-8km, känns bra efteråt men dagen efter så får jag migrän som ett brev på posten framförallt om det är soligt.

    Får jag inte migrän så kan jag få problem med magen, blir väldigt gasig av laktos och så har jag förmodligen IBS mage, både pappa och bror har IBS mage, har själv inte blivit undersökt men jag blir gasig och måste få ut all mat innan det blir bra igen.

    Om jag undviker laktos och mycket lökmat så kan jag klara mig längre perioder mellan skoven.

    Sedan lider jag av blåsljud på hjärtat, så jag orkar inte så mycket som jag skulle vilja, känns som jag inte kan träna upp konditionen. Känner även en enorm trötthet när jag motionerar, det känns som jag ska tappa balansen ibland.

    Kan man få ersättning för detta, känns som jag inte kommer klara ett normalt arbetsliv igen.

  • Svar på tråden Flera problem med kroppen
  • Mortiscia80

    Varför skulle du inte kunna arbeta med migrän, IBS och blåsljud? Det finns nog ganska många saker du kan arbeta med så nej, du lär knappast få någon ersättning för det.

  • Stefan99
    Mortiscia80 skrev 2020-01-19 15:26:08 följande:

    Varför skulle du inte kunna arbeta med migrän, IBS och blåsljud? Det finns nog ganska många saker du kan arbeta med så nej, du lär knappast få någon ersättning för det.


    För att jag är dålig varannan dag och efter ett skov så är jag trött två dagar efteråt. Kommer inte ihåg när jag var pigg en hel dag senast.
  • Mortiscia80
    Stefan99 skrev 2020-01-19 17:04:25 följande:
    För att jag är dålig varannan dag och efter ett skov så är jag trött två dagar efteråt. Kommer inte ihåg när jag var pigg en hel dag senast.
    Du har ju inte varit till läkare och fått ibs konstaterat så det borde vara din första anhalt.

    Hur fungerar träning med ditt blåsljud? Vad säger läkarna om den biten? Tänker att det kan röra sig om kombinationen krassligt hjärta samt dålig kondition där.

    Migrän finns det ju mediciner mot, även om man blir utslagen ett tag, kanske en hel arbetsdag i värsta fall.
  • Hilde3000

    Du får äta laktosfri kost, söka läkarhjälp för det du misstänker är IBS, det finns medicinsk hjälp att få om det är IBS. Fråga samtidigt om du behöver ändra något med din livsstil pga blåsljudet. 

Svar på tråden Flera problem med kroppen