• Anonym (.)
    Mon 20 Jan 2020 11:37
    1384 visningar
    20 svar
    20
    1384

    Kan läkare ljuga sådär? Eller tekniskt fel?

    Tja... Du utgår från att de ljuger... Säger ganska mycket.

    Mycket kan gå fel och man bör vara öppen för annat än sina egna åsikter och antaganden.
    Självklart kontaktar du dem och påpekar att något blivit fel. 
    Men att få svar på exakt vad som gått fel och hur... det bör vi faktiskt inte slösa skattepengar på för det kan vara en miljon olika saker som kräver en större utredning...

  • Anonym (.)
    Mon 20 Jan 2020 11:52
    #6
    Anonym (Irriterad) skrev 2020-01-20 11:49:17 följande:
    Klart att det kan vara vad som helst, och anledningen till att jag utgår från att hen ljuger är såklart för att mobilen inte har ringt. Sen står det inte om signaler gick fram eller ej, vilket är avgörande.

    Kändes bara så knäppt allting, att man själv ligger på varje gång kontakt behövs och gör sig tillgänglig, och så förstörs det på några minuter.

    Jag kommer bara fråga om han ringt rätt nr. Kommer inte anklaga om något jag inte vet svaret på. Men då vet jag att det iallafall inte är "fel" av mig att ifrågasätta.
    Har du ringt mobiloperatören och frågat om störningar i ditt område?
    Varför inte?
    Har du ringt sjukhusets tekniker och frågat om störningar i deras växel?
    Varför inte?

    Som sagt, det kan bero på miljontals olika saker men du utgår från det som gör dig mest arg, att någon annan ljuger för dig...

    Du har fått två svar som bägge påpekar att det kan bero på olika saker men du tycker att du fått bekräftelse i att ifrågasätta läkarens "lögner"???
    Hur läser du?
  • Anonym (.)
    Mon 20 Jan 2020 12:02
    #9
    Anonym (op) skrev 2020-01-20 12:00:26 följande:
    Det finns idioter även i läkarkåren. Tyvärr.
    Och avbrott i teletrafiken är väldigt vanligt förekommande.
  • Anonym (.)
    Mon 20 Jan 2020 12:27
    #12
    Anonym (Irriterad) skrev 2020-01-20 12:17:42 följande:
    Hur läser du? Varför blir DU upprörd?

    Om jag nu ifrågasätter om läkaren har ringt rätt nr, så ifrågasätter jag händelsen, eller hur?
    Om jag ifrågasätter om läkaren ens ringt mig, så ifrågasätter jag händelsen där också, eller hur?

    Skillnaden är väl mer om HUR man hanterar händelsen. Om JAG känner mig förbisedd, oavsett, så borde man väl få ifrågasätta? Framför allt om det hela är viktigt för dig själv?

    Låt oss ponera att läkaren faktiskt ljuger. Är jag mer berättigad att faktiskt ifrågasätta?
    Men inte alls i nuläget för att vi inte vet. Och troligen aldrig kommer få veta?

    JAG vet ju att jag inte har ett missat samtal. Läkaren SÄGER att hen ringt. Ingen av oss vet orsaken till något, just därför vill jag fråga. Hur kan det vara konstigt och upprörande?
    Upprörd?
    Läs om, läs rätt och tolka inte in DINA känslor i min text.

    Jag ställde ett antal relevanta frågor till dig efter att jag analyserat din text och dragit slutsatser av den.
    Kanske det är så enkelt astt du inte riktigt vet hur du ska använda begreppet "ifrågasätta"...

    Det är mycket tydligt att DU är upprörd, annars skulle du inte projicerat det på min text. Varför blir du så upprörd av att jag ifrågasätter ditt antagande om att personal ljuger?

    Har du ringt mobiloperatören och sjukhusets tekniker?
    Det är relevanta frågor i sammanhanget. Antar att du inte gjort det för att det är enklare att anta att folk ljuger...
  • Anonym (.)
    Tue 21 Jan 2020 12:13
    #18
    Anonym (-) skrev 2020-01-20 19:07:48 följande:
    Det du skriver är bara ... för dumt.

    Skulle du själv ringa din mobiloperatör och efter lång väntetid fråga om någon har ring dig? 

    Eller ringa sjukhusets växel för att få fatt på den outsourcade teleoperatören och fråga efter samtalslistor?

    Har du hört om GDPR och sekretesslagen?
    Det är fullt logiska och relevanta frågor i sammanhanget - om än obekväma.

    Min poäng är att man inte kan bestämma sig för att någon ljuger innan man kollat upp alla andra alternativ först.
    Men vill man alltid tro alla andra om ont så såklart att man biter sig fast som en bäver i tron att man blir ljugen för.
Svar på tråden Kan läkare ljuga sådär? Eller tekniskt fel?