• Anonym (TS)

    Jag är en sån som skaffar många barn och inte vill jobba - fråga mig vad ni vill

    Jag har flera gånger läst att folk ser ner på familjer med många barn där mamman inte jobbar. ?Hon skaffar barn för att hon vill slippa jobba?. Det stämmer garanterat inte för alla med flera barn, men det stämmer på mig. Jag är en sån. Jag har inget intresse av karriär och vill inte arbeta utan är hellre hemma med barn och skaffar många barn. Det är dock inte så att jag skaffat något av barnen bara för att slippa jobba, jag hade skaffat många barn även om jag hade jobbat, jag har alltid drömt om en stor familj.

    Fråga mig vad ni vill, men håll det trevligt och med god ton. Alla elakheter och otrevligheter kommer ignoreras och eventuellt anmälas.

  • Svar på tråden Jag är en sån som skaffar många barn och inte vill jobba - fråga mig vad ni vill
  • Anonym (mimmi)

    Hur många barn har du? Vill du ha fler? Hur bor ni? Har din man jobb? Vad har du för utbildning? Har du några karriärplaner för senare när barnen blivit större?

  • Mom2be262

    Försörjer du sig enbart med bidrag? Hur många barn har du? Hur gamla är de och hur gammal är du?

  • Anonym (AnonymSignatur)

    Hur känns det att ta del av massa skattemedel/bidrag från samhällsmedborgare som gör rätt för sig, utan att bidra med något själv?

  • Anonym (AnonymSignatur)

    Hur känns det att ta del av massa skattemedel/bidrag från samhällsmedborgare som gör rätt för sig, utan att bidra med något själv?

  • Anonym (Jobbarej)

    Hur många barn har du? Är också hemma med många barn:)

  • Anonym (Elsa)

    Vad härligt med en stor familj! Självklart är familj värt mycket mer än statusprylar och "att göra karriär". Jag skulle själv gärna ha stor familj men har sagt stopp nu efter två barn eftersom jag känner att jag inte orkar med fler rent fysiskt. Så min fråga till dig är hur du orkar? Graviditet och förlossning kan ju slita rätt hårt på kroppen. Känner du att du kunnat återhämta dig bra mellan graviditeterna? Hur hanterar du sömnbristen? Får du någon tid över för dina egna intressen?

Svar på tråden Jag är en sån som skaffar många barn och inte vill jobba - fråga mig vad ni vill