• Anonym (Lelle)

    Hund,barn?Skillnad

    Ni som har haft både hund och barn,vad är skillnaden?Min barnlösa kollega säger att det är samma sak att ha barn eller hund.Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Hund,barn?Skillnad
  • CitronTulo

    Klart att det inte är samma sak! En hund kan vara ett högst älskat husdjur. Men går såklart inte att likställa med att ha ett barn.

  • Anonym (Lelle)

    Är det lättare att ha en hund?Hon menar på ansvaret och jobbet .

  • Anonym (Jenny)

    Ja det är lättare att ha hund. Valptiden är kortare än babytiden och du behöver inte förbereda din hund på att bli självständig och kapabel. Samtidigt så är samhället (fullt förståeligt) väldigt anpassat till barn - med föräldraförsäkring, barnomsorg, skola, sjukvård, vård av sjukt barn och du får ta med dig barn in i affärer etc. För en hund måste man tillgodose alla dessa behov efter eget huvud och ur egen ficka.

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Jenny) skrev 2020-01-20 18:22:21 följande:
    Ja det är lättare att ha hund. Valptiden är kortare än babytiden och du behöver inte förbereda din hund på att bli självständig och kapabel. Samtidigt så är samhället (fullt förståeligt) väldigt anpassat till barn - med föräldraförsäkring, barnomsorg, skola, sjukvård, vård av sjukt barn och du får ta med dig barn in i affärer etc. För en hund måste man tillgodose alla dessa behov efter eget huvud och ur egen ficka.

    En annan skillnad är att oftast behöver man inte skjuta sitt barn när det är runt 15 år, och det är lättare att göra sig av med en hund och skaffa en ny om man inte gillade den första.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Lelle) skrev 2020-01-20 18:05:12 följande:

    Ni som har haft både hund och barn,vad är skillnaden?Min barnlösa kollega säger att det är samma sak att ha barn eller hund.Hur tänker ni?


    Fråga hur hon kan veta då hon aldrig haft barn.
  • Anonym (Lelle)

    Jag förstår att det är skillnad såklart.Men eftersom jag inte haft en hund så vet jag inte vad jag ska säga .

  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Lelle) skrev 2020-01-20 18:40:32 följande:

    Jag förstår att det är skillnad såklart.Men eftersom jag inte haft en hund så vet jag inte vad jag ska säga .


    Skratta lite snällt och säg att hon måste ha en väldigt krävande hund. Jag skulle inte rekommendera några mer djupgående analyser. Jag har fått tipps på barnuppfostran från 20-åringar med katt - det gäller att inte haka upp sig på det.
Svar på tråden Hund,barn?Skillnad