• Anonym (Kajsa­)
    Mon 20 Jan 2020 19:39
    1021 visningar
    12 svar
    12
    1021

    Måste man testa sig fast brevet skickats till fel person?

    Hej

    Fick idag hem ett brev där det står att jag kan ha klamydia och måste testas eftersom att någon smittad(i en stad jag aldrig ens besökt)uppgett att han haft sex med mig. Nu är det omöjligt eftersom att jag bara haft sex med min man som bara haft sex med mig. Vi kollade upp att det bor en till med mitt namn i vår stad och hon bor på universitetsområdet så hon kan ju mycket väl vara från staden där den smittade finns. Visst kan jag gå och testa om jag absolut måste, men jag har varken tid eller lust när det nu verkligen inte kan vara jag. Har ni varit med om liknande och måste man verkligen gå? Och får man verkligen falskt uppge någon...?

  • Svar på tråden Måste man testa sig fast brevet skickats till fel person?
  • Anonym (Kajsa­) Trådstartaren
    Mon 20 Jan 2020 20:12
    #3

    Ringa ska jag förstås göra, men det stod nåt om smittskyddslagen så då kanske de är väldigt rigida eller tänker att man inte vill erkänna lösaktighet?

  • Anonym (Kajsa­) Trådstartaren
    Mon 20 Jan 2020 20:30
    #5

    Vi är i typ samma ålder, skiljer något år bara.

  • Anonym (Kajsa­) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 03:36
    #9

    Ja, jag är säker på att min man är mig trogen.

    Jag vet inte vem i den här staden jag aldrig besökt som uppgett mitt namn, jag skrev bara "han" för att jag gissar att det är en man.

  • Anonym (Kajsa­) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 10:38
    #12
    Anonym (J) skrev 2020-01-21 08:24:13 följande:

    Det brukar de flesta bedragna tro. Gå och testa dig iallafall för säkerhets skull.


    Åh, jag är säker alltid... Och även om det nu hade varit min man som smittat mig så åker han väl ändå inte till andra änden av landet för att testa sig.

    Jag fick i alla fall tag på rätt person och ärendet ströks direkt eftersom att de insåg att de tagit fel person.
Svar på tråden Måste man testa sig fast brevet skickats till fel person?