• Anonym (Aj)
    Tue 21 Jan 2020 04:12
    215 visningar
    5 svar
    5
    215

    Magsmärta

    Jag ska ringa 1177 imorgon

    Men nu vaknade jag och kan inte somna om för jag har så jävla ont i magen.

    Det sitter på höger sida, lite under naveln och ut mot ryggen typ, har varit öm sista tiden till och från men på olika ställen i magen, ingen feber eller andra problem.

    Jag har aldrig tidigare haft problem med mensvärk förrän tills några månader sen och nu har jag ägglossning, kan det vara det? Tog ut min spiral i slutet av förra året och har ätit p-piller ca ett halvår tills ca 2 månader sen, mensen blev aå himla konstig så jag ville få lite ordning, jag är inte gravid

  • Svar på tråden Magsmärta
  • Tue 21 Jan 2020 14:57
    #1

    Det låter som att höger äggstock har släppt ett ägg = ägglossning. Men det kanske är bäst att kolla upp ändå om det gör extremt ont. 

  • Anonym (A)
    Tue 21 Jan 2020 18:36
    #2

    Hur har det gått?

  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 19:16
    #3

    Jag pratade med 1177 som rekommenderade att ta Alvedon och avvakta då det även är min ägglossningsdag men om jag skulle få feber så måste jag åka in, har tryckt i mig Alvedon hela dagen så det känns ju lite bättre men det gör fortfarande ont och jag är riktigt öm, känns när jag kissar också, ska man ha det så här varje månad :(

  • Anonym (Sök vård)
    Tue 21 Jan 2020 19:38
    #4
    Anonym (Aj) skrev 2020-01-21 19:16:34 följande:

    Jag pratade med 1177 som rekommenderade att ta Alvedon och avvakta då det även är min ägglossningsdag men om jag skulle få feber så måste jag åka in, har tryckt i mig Alvedon hela dagen så det känns ju lite bättre men det gör fortfarande ont och jag är riktigt öm, känns när jag kissar också, ska man ha det så här varje månad :(


    Du kommer inte få feber så länge du äter alvedon, och är du öm så ring 1177 igen. Ägglossning kan göra ont men inte så ont som du beskriver. Sök vård!
  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 20:01
    #5
    Anonym (Sök vård) skrev 2020-01-21 19:38:26 följande:

    Du kommer inte få feber så länge du äter alvedon, och är du öm så ring 1177 igen. Ägglossning kan göra ont men inte så ont som du beskriver. Sök vård!


    Åh nej, hoppades på en enkel förklaring men jag får kontakta dom igen, lite orolig blir man ju ändå :(
Svar på tråden Magsmärta