• Anonym (Jag)
    Tue 21 Jan 2020 08:54
    1706 visningar
    8 svar
    8
    1706

    Jag vet inte vart jag har honom

    Jag vet inte vart jag har min pojkvän och det är en sån jobbig känsla. Så jobbigt så man ibland funderar om man orkar... Hur kommer jag bort från den eller vad finns det att göra?

    När vi skriver med varandra (vi bor inte tillsammans och bor långt ifrån varandra så det blir en hel del chattande) så kan jag tolka honom som att han inte ens vill skriva med mig, ser inte glad ut, verkar inte tycka nåt är roligt som man skriver, ser nästan uttråkad ut, jag analyserar allt... Sedan kommer det fram till att det enda *positiva* den dagen har varit att skriva med mig, hans glädje idag liksom. Medans jag gått runt och snarare känt att *detta är ju lönlöst han verkar ju inte ens gilla mig*. Som, helt tvärtom? Det är så jäkla jobbigt att känna det, känna sig inte omtyckt men när han säger med ord så ÄR man jätte omtyckt, tydligen?

    När vi umgås har jag svårt att läsa honom ibland också, är han sur? Är det något fel? Har jag gjort något? Vad är det? Vi har svårt att föra vettiga diskussioner ibland när det kommer till osamsheter också. Han gillar inte att prata om känslor. Kanske har han svårt att visa känslor också kan man undra men nej, han visar dem rent fysiskt jätte mycket, kramas, håller om, pussar, stryker osv.

    Så att han gillar en kan han visa fysiskt, men att läsa honom rent psykiskt är så himla svårt. Han är en svårläst bok som jag ofta tar som negativt, att det är något fel eller att han inte gillar mig eller något liknande. Hur ska jag nå honom? Det är ganska utmattande att försöka förstå honom hela tiden... :( Måste vi bara umgås mer för att lära känna varann? Vi har ju inte träffats så jätte länge trots allt...

  • Svar på tråden Jag vet inte vart jag har honom
  • Anonym (Svårt­)
    Tue 21 Jan 2020 09:38
    #1

    Hur ofta träffas ni och hur länge har ni träffats? Ser du nån förändring sen ni började dejta?

    Har lite samma problem. Tycker han är så otydlig med vad han känner, inte den som berättar precis, men säger att det är väl klart jag längtar efter dig också osv när jag tar upp det. Hur kan det vara klart tänker jag, om man inte visar det, hur ska man veta :/

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 09:52
    #2
    Anonym (Svårt) skrev 2020-01-21 09:38:32 följande:

    Hur ofta träffas ni och hur länge har ni träffats? Ser du nån förändring sen ni började dejta?

    Har lite samma problem. Tycker han är så otydlig med vad han känner, inte den som berättar precis, men säger att det är väl klart jag längtar efter dig också osv när jag tar upp det. Hur kan det vara klart tänker jag, om man inte visar det, hur ska man veta :/


    Vi träffas typ varannan var tredje vecka, längre stund på högtider osv, kring jul var vi med varandra två veckor i streck tex.. Nej jag kan inte säga att jag ser någon förändring, snarare blivit mera komplicerat... I somras träffades vi första gången.

    Tråkigt att du känner lika, det är jätte svårt och just nu vet jag inte vad man ska göra... Exakt så, det är väl inte så klart... nästan så man får fråga om dem ens skulle bli ledsen om man gick liksom...
  • Anonym (Sebbe­n)
    Tue 21 Jan 2020 10:12
    #3

    Mitt råd är att tagga ner lite och inte noja. Var glad över det han säger och säkert menar - att du är glädjen i hans liv och att han gärna visar fysiskt att han älskar dig.

    Många tjommar och en hel del tjejer är kassa på chatt. Minska på chatten, ta bara lite morgon och kväll. Ring ich snacka ordentligt när ni har tid.

    Stör honom inte på jobbet/plugget. Skitjobbigt när flickvän eller morsan ringer dit och vill prata.

    Njut mer av allt det som är bra. Njut fysiskt när ni är tillsammans. Skratta och visa varandra uppskattning. Lycka till!

  • Anonym (Ebba)
    Tue 21 Jan 2020 10:59
    #4

    Jag tror nog han är som han är. Det är möjligt att han kan bli lite bättre på att förmedla känslor men troligtvis inte mycket bättre. Vissa har vuxit upp med att hålla vad de tycker inne. Det blir sällan bra relationer som bygger på det.

    Så frågan är om du vill ha en relation med honom ändå? 

    Om jag var du skulle jag snarast men försiktigt börja ta upp viktiga frågor med honom. Som hur han vill ha en relation, förväntningar man har på varandra, vart går gränsen för otrohet och så vidare. Där någonstans borde du märka om han kan vara öppen och tala om hur han känner eller om han bara låser sig. 

    Relationer utan god kommunikation slutar ofta i separation skilsmässa (ofta efter många år) och hade inte velat ge mig i en sådan. 

  • Anonym (Hitta rätt)
    Tue 21 Jan 2020 11:11
    #5

    Jag kan nog säga att nu när jag träffat min nuvarande kille att det gäller att träffa rätt för just dig för att du ska få må bra hela tiden. Nu har jag träffat en kille som jag känner ett lugn med dygnet runt. Han gör mig trygg och vi är så lika varandra i det fysiska och psykiska samspelet. Även när vi inte ses på några dagar så vet jag att jag är älskad osv. Det är så skön känsla! I mina tidigare relationer har jag varit orolig och otrygg. Tror inte din kille passar dig riktigt TS.

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 11:43
    #6
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-21 10:12:21 följande:

    Mitt råd är att tagga ner lite och inte noja. Var glad över det han säger och säkert menar - att du är glädjen i hans liv och att han gärna visar fysiskt att han älskar dig.

    Många tjommar och en hel del tjejer är kassa på chatt. Minska på chatten, ta bara lite morgon och kväll. Ring ich snacka ordentligt när ni har tid.

    Stör honom inte på jobbet/plugget. Skitjobbigt när flickvän eller morsan ringer dit och vill prata.

    Njut mer av allt det som är bra. Njut fysiskt när ni är tillsammans. Skratta och visa varandra uppskattning. Lycka till!


    Mjo, du har säkert rätt... dock detdär med jobb så är det nästan där han har mest tid att prata, hehe. Han har ett sånt jobb. Men överlag det att ringa istället för chatta är verkligen bra, för när man skriver finns det så mycket att misstolka...
  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 11:47
    #7
    Anonym (Ebba) skrev 2020-01-21 10:59:08 följande:

    Jag tror nog han är som han är. Det är möjligt att han kan bli lite bättre på att förmedla känslor men troligtvis inte mycket bättre. Vissa har vuxit upp med att hålla vad de tycker inne. Det blir sällan bra relationer som bygger på det.

    Så frågan är om du vill ha en relation med honom ändå? 

    Om jag var du skulle jag snarast men försiktigt börja ta upp viktiga frågor med honom. Som hur han vill ha en relation, förväntningar man har på varandra, vart går gränsen för otrohet och så vidare. Där någonstans borde du märka om han kan vara öppen och tala om hur han känner eller om han bara låser sig. 

    Relationer utan god kommunikation slutar ofta i separation skilsmässa (ofta efter många år) och hade inte velat ge mig i en sådan. 


    Precis så, han har sagt det själv, att han har alltid hållit saker inom sig och han har mått bra av det, har inte behovet att prata så mycket. Men han försöker för min skull, han säger att han försöker faktiskt kämpa just med mig. För att han vill. Jag vill ju ha en god kommunikation så det är något vi jobbar med...
    Anonym (Hitta rätt) skrev 2020-01-21 11:11:03 följande:

    Jag kan nog säga att nu när jag träffat min nuvarande kille att det gäller att träffa rätt för just dig för att du ska få må bra hela tiden. Nu har jag träffat en kille som jag känner ett lugn med dygnet runt. Han gör mig trygg och vi är så lika varandra i det fysiska och psykiska samspelet. Även när vi inte ses på några dagar så vet jag att jag är älskad osv. Det är så skön känsla! I mina tidigare relationer har jag varit orolig och otrygg. Tror inte din kille passar dig riktigt TS.


    Det är sant att jag ofta känner mig osäker och orolig. Men ändå känner jag mer för honom än jag gjort i tidigare relationer, jag liksom vill kämpa fortfarande pga den känslan, den känns annorlunda än tidigare
  • Anonym (Ebba)
    Thu 23 Jan 2020 11:59
    #8
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-21 11:47:46 följande:
    Precis så, han har sagt det själv, att han har alltid hållit saker inom sig och han har mått bra av det, har inte behovet att prata så mycket. Men han försöker för min skull, han säger att han försöker faktiskt kämpa just med mig. För att han vill. Jag vill ju ha en god kommunikation så det är något vi jobbar med...
    Anonym (Hitta rätt) skrev 2020-01-21 11:11:03 följande:

    Jag kan nog säga att nu när jag träffat min nuvarande kille att det gäller att träffa rätt för just dig för att du ska få må bra hela tiden. Nu har jag träffat en kille som jag känner ett lugn med dygnet runt. Han gör mig trygg och vi är så lika varandra i det fysiska och psykiska samspelet. Även när vi inte ses på några dagar så vet jag att jag är älskad osv. Det är så skön känsla! I mina tidigare relationer har jag varit orolig och otrygg. Tror inte din kille passar dig riktigt TS.


    Det är sant att jag ofta känner mig osäker och orolig. Men ändå känner jag mer för honom än jag gjort i tidigare relationer, jag liksom vill kämpa fortfarande pga den känslan, den känns annorlunda än tidigare
    Då låter det ändå som att han vill bli bättre, och då är det inte omöjligt! Men han kommer nog aldrig bli som någon som det faller sig naturligt för att visa känslor. Du kommer därför också ibland behöva nöja dig med att han säger att han blir glad av att prata med dig även om han inte visar det, osv. Vissa ändrar sig också och anstränger sig mer under förälskelsefasen för att sedan gå tillbaka till hur de brukade vara. Det är det jag hade varit orolig för om jag gick in i en relation med en sådan person då det är viktigt för mig att vissa saker visas i annat än i ord. 

    Där får ju du känna hur viktigt det är och om han har andra sidor som väger upp.
Svar på tråden Jag vet inte vart jag har honom