• Anonym (Linda)

    Hur gör man för att slippa redovisa för banken?

    Har startat en tråd om frågor om prostitution tidigare som blev borttagen, så jag vill börja med att skriva att tråden är helt seriös och jag är enbart ute efter ärliga svar och seriös diskussion, är INTE ute efter att provocera.

    Till min fråga: Om man prostituerar sig och tjänar mycket på det och vill sätta in pengarna på banken, hur gör man det utan att behöva redovisa var ifrån pengarna kommer? Har ingen lust att berätta att jag prostituerar mig.

  • Svar på tråden Hur gör man för att slippa redovisa för banken?
  • Kjell2

    Mindre belopp, olika banker.

    Men om du har svarta pengar undvik bankerna. För eller senare kommer skatteverket få upp ett spår.

  • Anonym (Linda)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 11:35:12 följande:

    Mindre belopp, olika banker.

    Men om du har svarta pengar undvik bankerna. För eller senare kommer skatteverket få upp ett spår.


    Swedbank har maxbelopp tiotusen eller något sånt tror jag.

    Eftersom prostitution är lagligt så kan väl inte de pengarna anses vara svarta?
  • Anonym (ano)

    Insättningsautomater där du sköter det själv tar upp till 10 000kr/v. Annars får man försöka leva på kontanter eller be sina klienter skicka swish. Annat alternativ är att sätta in klumpsummor på olika banker. Ex 30 000kr och redovisa som försäljning av valpar, är det blandraser finns inga stamtavlor dyl att spåra efter.

  • Anonym (ano)
    Anonym (Linda) skrev 2020-01-21 11:41:42 följande:
    Swedbank har maxbelopp tiotusen eller något sånt tror jag.

    Eftersom prostitution är lagligt så kan väl inte de pengarna anses vara svarta?
    Om du inte betalar skatt är det svarta pengar
  • Anonym (D)
    Anonym (Linda) skrev 2020-01-21 11:41:42 följande:
    Swedbank har maxbelopp tiotusen eller något sånt tror jag.

    Eftersom prostitution är lagligt så kan väl inte de pengarna anses vara svarta?
    Det är klart att pengarna är svarta. Du säljer en "tjänst" och skattar inte för intäkten. Det är definitionen av svarta pengar.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (ano) skrev 2020-01-21 11:42:19 följande:

    Insättningsautomater där du sköter det själv tar upp till 10 000kr/v. Annars får man försöka leva på kontanter eller be sina klienter skicka swish. Annat alternativ är att sätta in klumpsummor på olika banker. Ex 30 000kr och redovisa som försäljning av valpar, är det blandraser finns inga stamtavlor dyl att spåra efter.


    Var finns såna automater och kan man sätta in kontanter i automaterna? Kan de swisha utan att de får reda på mitt namn? Vill hålla mig på den lagliga sidan så vill inte lura banken.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (ano) skrev 2020-01-21 11:42:55 följande:

    Om du inte betalar skatt är det svarta pengar


    Är det krav på skatt vid prostitution? Det räknas väl inte som ett riktigt yrke i Sverige eftersom sexköp är olagligt här?
  • Kjell2
    Anonym (Linda) skrev 2020-01-21 11:49:24 följande:
    Var finns såna automater och kan man sätta in kontanter i automaterna? Kan de swisha utan att de får reda på mitt namn? Vill hålla mig på den lagliga sidan så vill inte lura banken.
    Vill du hålla dig lagligt är det inga problem. Du redovisar dina inkomster till skatteverket, betalar skatt och sociala avgifter. Därefter kan du lugnt gå till banken och sätta in pengarna.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (D) skrev 2020-01-21 11:44:26 följande:

    Det är klart att pengarna är svarta. Du säljer en "tjänst" och skattar inte för intäkten. Det är definitionen av svarta pengar.


    Hur ska jag kunna betala skatt när prostitution inte anses vara ett riktigt yrke?
  • Anonym (Vitt)

    För att göra det till vita pengar får du starta en enskild firma och sälja ex massage. I firman betalar du skatt. Då borde det vara mindre problem.

Svar på tråden Hur gör man för att slippa redovisa för banken?