Inlägg från: Anonym (Anonym1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym1)

    Hur går man vidare efter ett sent missfall?

    Hej!

    Först och främst får jag beklaga det du har gått igenom. Det är hemskt och det borde ingen behöva vara med om.

    Tyvärr har jag precis gått igenom liknande som du. Vi har ett barn sedan tidigare och hade nu äntligen bestämt oss för att försöka igen. Sagt och gjort, gick på första försöket, allt såg bra ut på kub: vi fick de bästa siffrorna, eller sannolikheten var den lägsta för de kromosomavvikelser som mäts där och allt var frid och fröjd tills rul. Där upptäcktes någon form av tumör som hade vuxit sig lika stor som huvudet på bara några veckor. Det var även så att den hade klumpfot och eventuellt andra avvikelser som de inte kunde se ännu vilket resulterade i att fostret inte var livsdugligt.

    Det kom som en käftsmäll rent utsagt och vi blev helt tagna på sängen, vi skulle ju få veta vilket kön det var på den som låg där inne, inte behöva ta beslut om att avsluta?? Men, tyvärr fanns inte mycket att göra utan vi fick söka hos Socialstyrelsen för sen abort (var i v.19) och sedan genomgå en förlossning. Fruktansvärt, gjorde så ont både kroppsligt och själsligt.

    Jag ska börja jobba igen imorgon, detta hände i december. Jag har inte orkat jobba innan dess, så jag råder dig att vara hemma så länge som du vill. Stressa inte in i något innan alla känslor och sånt har fått ta sin plats. Det kommer för alltid att finnas med en, men man lär sig att hantera det.

    Önskar dig lycka till och hoppas du mår bättre snart!

  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (HV) skrev 2020-01-22 07:10:06 följande:

    Usch vad jobbigt, beklagar verkligen det ni behövt gå igenom. Och tack för att du vill dela med dig.

    Jag kommer att ringa till avdelningen idag och fråga om jag kan få förlängd sjukskrivning, och även kolla hur mycket smärta som är normalt efteråt. Har fortfarande ont, mer idag än igår. Men jag kanske fortfarande hade morfin och stesolid kvar i kroppen igår. Hur har det känts för er andra efteråt rent fysiskt?


    Ja, ring och hör med dem, det brukar inte vara några problem med förlängd sjukskrivning vid sådana här saker, det har inte jag upplevt i alla fall. ????

    Jag hade ont till och från i typ 1,5-2 veckor och blödde ungefär 2,5 veckor efter. Men det är så individuellt, så det är svårt att säga vad som är "normalt" eller inte. Jag var orolig runt ca 2 veckor efteråt då jag tyckte att jag hade alldeles för ont, och ringde då 1177, men de bad mig avvakta och eftersom jag inte hade feber så trodde de inte att det var någon fara. Och smärtan gick över till slut, nu kan jag bara känna lite hugg ibland i magen/livmodern om jag anstränger mig för mycket.

    Nu blir det att ta nya tag och börja försöka på nytt, vår längtan efter syskon har inte förändrats. ????
Svar på tråden Hur går man vidare efter ett sent missfall?