• Anonym (S)

Oense över badrum

Vad är hans förslag på lösning?

• Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-22 07:27:26 följande:

Han vill ha det uppe ja, men har inga vettiga skäl annat än att han vill det.

Så hans lösning är att han själv ska ha det närmaste badrummet ensam och övriga 4 familjemedlemmar ska dela på badrummet längst bort? Och han har inga andra argument för det än att "han vill det"?

Det är ju ett väldigt märkligt förslag och konstigt sätt att resonera enligt mig om det är så han säger. Jag skulle bli jättefrustrerad över en vuxen människa som ställde krav på andra utan att kunna motivera det på annat sätt än "för jag vill det".
  • Anonym (S)
    Anonym (Jellir) skrev 2020-01-22 07:37:22 följande:

Om du då föreslår att du går ner och han och döttrarna tar badrummet uppe? Eller att två personer går ner och tre använder badrummet på övervåningen?

Då kan han ju få gå på övre badrummet, men tillsammans med alla eller några av barnen.

Jag tycker att ts man kan komma på ett rimligt förslag själv och tills han gör det får han fortsätta att vara irriterad. Dvs att ts lämnar problemet åt mannen att lösa. Alla dina lösningar borde han ju kunna komma själv, men hans enda lösning är ändå (om jag tolkar ts rätt) att han ska ha övre badrummet ensam.
Svar på tråden Oense över badrum