• Butterfly80

    Har min partner en årskris?

    Fast att inte bråka och ha det gott ställt säger väldigt lite om hur ett förhållande är (tycker jag). Tar ni er tid för varandra? Pratar ni om saker som inte har med hem och barn att göra? Är ni nära?

    Sedan undrar jag var dra i nödbromsen betyder? Vill hon ha bara få mer tid att roa sig eller är det en paus (slut) som gäller?

  • Butterfly80

    Det känns som att det första du/ni måste göra är att ta reda på vad hon faktiskt menar och känner. Vad är det hon vill? Lyssna på henne. Ordentligt. Min erfarenhet är att (en del) män är dåliga på att lyssna och ta in. De kör på i gamla hjulspår och tycker att förhållandet är ganska ok, medan kvinnan är missnöjd. Får lite den känslan när du skriver att DU tycker att ni har det bra och att DU tycker att arbetsfördelningen är bra. Vad tycker hon? Vet du det?

  • Butterfly80
    Hanpålandet skrev 2020-01-22 19:41:25 följande:
    Butterfly, du måste verkligen ta mitt ord på detta!
    Jag har verkligen lyssnat på henne och försökt pratat öppet under hela vårat förhållande så att små problem senare inte ska bli för stora. Jag har berättat för henne att hon absolut måste berätta om hon tycker att jag gör för lite hemmavid (om det är nånting jag själv missar)
    Och ändå kom det här som en chock och helt oväntat?
    Då kanske det är som någon skrev tidigare att hon träffat någon?
Svar på tråden Har min partner en årskris?