• Anonym (Ångesten)

    Jag såg ett sexuellt övergrepp som barn

    Jag vet inte vad jag vill med den här trådstarten. Har aldrig öppnat upp mig om detta, mer än direkt efter det hände.

    När jag var liten såg jag min mammas vän göra ett övergrepp på sitt barn. Jag visste inte något om övergrepp, men jag minns att jag kände ett obehag och att det jag bevittnat var fel. När jag berättade det för min mamma höll hon med mig om att det var konstigt gjort av hennes vän.

    Ändå fortsatte min mamma att umgås med sin vän. Hon tog med mig dit.

    Några år senare.. Jag hör att barnet som blivit utsatt för övergrepp begår ett grovt sexuellt övergrepp mot en liten flicka. Jag visste vem flickan var.

    Jag läste om ett fall av sexuellt övergrepp nyss och det triggade igång minnen. Ångesten över att jag borde gjort något mer dyker fortfarande upp ibland.

  • Svar på tråden Jag såg ett sexuellt övergrepp som barn
  • Anonym (Ångesten)
    Anonym (Äckel) skrev 2020-01-23 00:46:17 följande:

    Vet du, mödrar som hör o vet om dessa saker e precis lika vidriga som den som utför skiten..ett skott i nacken på båda 2!


    Nu ångrar jag att jag skrev här. Min ångest blir bara värre.
  • Anonym (Äckel)

    Sorgligt men sant.. hon visste antagligen hela tiden.. har hon gjort nåt mot dig?

  • Anonym (Äckel)

    Psykologi e asbra, va fick du göra när hon tog dit dig?

  • Anonym (Ångesten)

    Menar du min mamma? Att hon skulle gjort något mot mig? Nej, det har hon aldrig gjort. Hennes vön gjorde heller aldrig något mot mig.

    Till min mors försvar: Min mamma var missbrukare då och vännen försåg henne ibland, men tog aldrig betalt.

  • Anonym (Äckel)

    Oki, men.. vad underhöll dom dig med när ni var där?

  • Anonym (Ångesten)
    Anonym (Äckel) skrev 2020-01-23 01:07:39 följande:

    Oki, men.. vad underhöll dom dig med när ni var där?


    Varför vill du veta det?
  • Anonym (Äckel)

    Om du nu vill höra sanningen.. ja kan mycket psykologi o har erfarenhet av missbrukare.. o ja vet vad trauma gör med folk.. vill du inte skriva här så skriv privat meddelande..

  • Anonym (Varning!)

    TS! Svara inte till Anonym "äckel"!

    Och lämna absolut inte ut några detaljer via privat meddelande till denne!

  • Anonym (Ångesten)
    Anonym (Varning!) skrev 2020-01-23 02:59:42 följande:

    TS! Svara inte till Anonym "äckel"!

    Och lämna absolut inte ut några detaljer via privat meddelande till denne!


    Tack för varningen. Jag märkte direkt att den människan inte hade några goda intentioner. Svarade bara för att markera att jag inte varit med om något för jag tror att hen ville höra om övergreppet jag sett.
  • Anonym (X)

    Jag förstår att det är obehagligt, och att det är lätt att i efterhand skambelägga sig själv och tycka att man borde agerat. Men du vara bara ett barn själv, och du berättade för din mamma.

    Jag tycker att du ska gå och prata med någon, psykolog eller kurator.

Svar på tråden Jag såg ett sexuellt övergrepp som barn