• Anonym (T)

    Tvätta om löddrig tvätt

    Min 60 graders tvätt med handdukar och underkläder var helt löddrig nyss när jag skulle ta ur den, kan man köra om den på 40 grader eller borde man köra den i 60 en gång till? Finns inget enkom sköljprogram på maskinen vad jag kan se.

  • Svar på tråden Tvätta om löddrig tvätt
  • Långbenopluto

    Jag hade tvättat om helt på 60 grader för att få ut allt som inte kom ut i denna tvätt.

    Tvättmaskinen kanske håller på att gå sönder?

  • Anonym (T)
    Långbenopluto skrev 2020-01-23 15:32:35 följande:

    Jag hade tvättat om helt på 60 grader för att få ut allt som inte kom ut i denna tvätt.

    Tvättmaskinen kanske håller på att gå sönder?


    Åh nej det hoppas jag verkligen inte! Nu körde jag den på 40 och det blev fortfarande lödder kvar runt luckan och i gummilisten. Borde nog ha kört den i 60 ändå..men känns slös att köra en gång till nu.
  • Långbenopluto
    Anonym (T) skrev 2020-01-23 16:57:56 följande:
    Åh nej det hoppas jag verkligen inte! Nu körde jag den på 40 och det blev fortfarande lödder kvar runt luckan och i gummilisten. Borde nog ha kört den i 60 ändå..men känns slös att köra en gång till nu.
    Kör igen.
  • Anonym (qwerty)

    Ska du inte testa att göra en extra sköljning bara? Du lägger väl inte i mer tvättmedel när du kör om? Då blir det väl bara mer och mer...

  • Anonym (Hjkl)

    Det där problemet löser du säkert på något vis men alltså SNÄLLA sluta tvätta med tvättmedel! Alla borde sluta! För att inte tala om sköljmedel det måste vara en av dagens största samhällsbluffar. Helt jävla onödigt och asdåligt för kläder, hud och miljö.

    Tvätta med tvättnötter! Eller bara en liten skopa ättika i tvättmedelsfacket, det blir lika rent. Tack och trevlig fredagskväll!

Svar på tråden Tvätta om löddrig tvätt