• Deepfreeze

    Finns dessa tjejer i Sverige?

    Hej, jag är en kille som är rädd att jag aldrig kommer hitta en partner jag kommer vara nöjd och lycklig med. Rädd att jag kommer vara ensam resten av livet. tvivlar starkt på att den typen av tjejen jag söker finns men hoppas jag har fel. Har ni träffat eller känner en sån här person?

    Höger - (Förmodligen emot religion, feminism, sjw osv)

    Ärlig - (ljuger extremt sällan, hittar inte på saker och försöker inte undanhålla saker)

    Barnfri - (Har noll intresse av att skaffa barn)

    Äktenskap - (Tycker att en bra kärleksrelation är en av de viktigaste sakerna i livet)

    Ekonomisk - (Att man inte lever på månadslönen utan vet hur man sparar pengar och försöker öka sin ekonomi så gott det går varje år)


    Stor sexlust - (Att man tycker om sex och värderar det högt i ett förhållande. Genom att man tar initiativ och vill helst inte vara utan i flera dagar)

    Intelligent - (Har sunt förnuft, tänker logiskt och går efter fakta)

    - Inte festar, super sig full, droger etc

    - Romantisk, omtänksam, trevlig


    Ja, det finns ju hur mycket som helst att skriva men jag tog med några saker jag tycker är viktigt. Finns säkert några som stämmer in på dessa punkter men de blir ju färre och färre om man går djupare. Sen måste så mycket stämma. Attraktion, ålder, kemi, avstånd, intresse från båda håll osv. 

    Känns omöjligt så att säga. Borde man släppa dessa "önskemål" och bara försöka hitta någon man trivs med och settle down? problemet är att jag inte tror jag kommer kunna leva ett lyckligt liv på detta vis, fast det är ju bättre än dö ensam. Det är inte samma sak som att leva i ett dåligt förhållande, bara ett förhållande som inte känns tillräckligt. 

  • Svar på tråden Finns dessa tjejer i Sverige?
  • Tutelitut

    Om tjejen ska motsvara allt på din lista, då blir urvalet snävt förstås.
    För mig är kemi viktigast, då kan jag ha överseende med mycket. Vi måste inte dela alla intressen osv.
    Tror absolut det finns tjejer som motsvarar allt på din lista, du ska bara hitta henne.

  • Anonym (Alla)
    Deepfreeze skrev 2020-01-24 11:00:29 följande:

    Hej, jag är en kille som är rädd att jag aldrig kommer hitta en partner jag kommer vara nöjd och lycklig med. Rädd att jag kommer vara ensam resten av livet. tvivlar starkt på att den typen av tjejen jag söker finns men hoppas jag har fel. Har ni träffat eller känner en sån här person?

    Höger - (Förmodligen emot religion, feminism, sjw osv)

    Ärlig - (ljuger extremt sällan, hittar inte på saker och försöker inte undanhålla saker)

    Barnfri - (Har noll intresse av att skaffa barn)

    Äktenskap - (Tycker att en bra kärleksrelation är en av de viktigaste sakerna i livet)

    Ekonomisk - (Att man inte lever på månadslönen utan vet hur man sparar pengar och försöker öka sin ekonomi så gott det går varje år)


    Stor sexlust - (Att man tycker om sex och värderar det högt i ett förhållande. Genom att man tar initiativ och vill helst inte vara utan i flera dagar)

    Intelligent - (Har sunt förnuft, tänker logiskt och går efter fakta)

    - Inte festar, super sig full, droger etc

    - Romantisk, omtänksam, trevlig

    Ja, det finns ju hur mycket som helst att skriva men jag tog med några saker jag tycker är viktigt. Finns säkert några som stämmer in på dessa punkter men de blir ju färre och färre om man går djupare. Sen måste så mycket stämma. Attraktion, ålder, kemi, avstånd, intresse från båda håll osv. 

    Känns omöjligt så att säga. Borde man släppa dessa "önskemål" och bara försöka hitta någon man trivs med och settle down? problemet är att jag inte tror jag kommer kunna leva ett lyckligt liv på detta vis, fast det är ju bättre än dö ensam. Det är inte samma sak som att leva i ett dåligt förhållande, bara ett förhållande som inte känns tillräckligt. 

    Ja, de finns. Men börjar du leta i högre åldrar 30+ så minskar antalet som uppfyller dina kriterier och är barnlösa. 

    Sen är det några kriterier som är diffusa, "inga fester" vad innebär det? Att som singel går ut med vänner några gånger då och då, äta gott, dansa, träffa killar, dricka en del och kanske vill fortsätta även i en parrelation att gå ut med sina vänner då och då.

    Ärlig - också svårt. Inte ovanligt att man undanhåller saker och kanske inte berättar precis allt från början. Speciellt om det sker i samband med någon form av utfrågning/förhör och ett ärligt svar skulle innebära tråkigheter.

    Feminist - vad menar du med de? Många tjejer som är stabila med jobb, ekonomi mm har en djup tro att alla, oavsett kön, ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter.. Skulle du ha ett problem med det? Hon kanske säger - Gärna barn men då ska vi dela på föräldraledigheten och ansvaret för barn.

    Men framförallt - var tänker du träffa denna drömtjej och varför skulle hon falla för dig?

     
  • Anonym (V)
    Deepfreeze skrev 2020-01-24 11:00:29 följande:

    Hej, jag är en kille som är rädd att jag aldrig kommer hitta en partner jag kommer vara nöjd och lycklig med. Rädd att jag kommer vara ensam resten av livet. tvivlar starkt på att den typen av tjejen jag söker finns men hoppas jag har fel. Har ni träffat eller känner en sån här person?

    Höger - (Förmodligen emot religion, feminism, sjw osv)

    Ärlig - (ljuger extremt sällan, hittar inte på saker och försöker inte undanhålla saker)

    Barnfri - (Har noll intresse av att skaffa barn)

    Äktenskap - (Tycker att en bra kärleksrelation är en av de viktigaste sakerna i livet)

    Ekonomisk - (Att man inte lever på månadslönen utan vet hur man sparar pengar och försöker öka sin ekonomi så gott det går varje år)


    Stor sexlust - (Att man tycker om sex och värderar det högt i ett förhållande. Genom att man tar initiativ och vill helst inte vara utan i flera dagar)

    Intelligent - (Har sunt förnuft, tänker logiskt och går efter fakta)

    - Inte festar, super sig full, droger etc

    - Romantisk, omtänksam, trevlig

    Ja, det finns ju hur mycket som helst att skriva men jag tog med några saker jag tycker är viktigt. Finns säkert några som stämmer in på dessa punkter men de blir ju färre och färre om man går djupare. Sen måste så mycket stämma. Attraktion, ålder, kemi, avstånd, intresse från båda håll osv. 

    Känns omöjligt så att säga. Borde man släppa dessa "önskemål" och bara försöka hitta någon man trivs med och settle down? problemet är att jag inte tror jag kommer kunna leva ett lyckligt liv på detta vis, fast det är ju bättre än dö ensam. Det är inte samma sak som att leva i ett dåligt förhållande, bara ett förhållande som inte känns tillräckligt. 

    Finns ju en tjej här på forumet, Furienna tror jag hon kallar sig. Väldigt bakåtsträvande men religiös, så det passar kanske inte.
  • Erkens mamma

    Jag tror du kommer få problem att hitta den -perfekta- tjejen. Gör du det är det ju inte heller säkert att hon faller för dig. En partner finns ju inte till för att göra dig lycklig. Det måste du göra själv. Relationer innebär alltid kompromisser och du verkar inte särskilt intresserad av att göra din del av jobbet.

    Hade det funnits sådana här tjejer hade du redan hittat några av dem.

  • Kexsmula

    Helt ärligt tror jag att du skulle tycka att det vore skittråkigt i längden att leva med en tjej som uppfyller precis alla kriterier du nämner och inte har några som helst fel och brister i dina ögon. Tror inte du det?

    Jag förstår om man vill ha någon som i stora drag delar de flesta av ens värderingar, men jag som tjej tycker att det viktigaste att kemin stämmer, att vi kan ha roligt tillsammans och skratta åt samma saker. Visst skulle en miljöpartist gå mig på nerverna, men andra brister eller olikheter kan till och med vara en krydda för förhållandet.

    Jag tycker med andra ord att du borde stryka de flesta av dina kriterier och behålla endast de som är viktigast för dig (t. ex. en sjw ultrafeminist går automatiskt bort) och koncentrera dig mer på personkemin.

  • Anonym (V)
    Deepfreeze skrev 2020-01-24 11:00:29 följande:

    Hej, jag är en kille som är rädd att jag aldrig kommer hitta en partner jag kommer vara nöjd och lycklig med. Rädd att jag kommer vara ensam resten av livet. tvivlar starkt på att den typen av tjejen jag söker finns men hoppas jag har fel. Har ni träffat eller känner en sån här person?

    Höger - (Förmodligen emot religion, feminism, sjw osv)

    Ärlig - (ljuger extremt sällan, hittar inte på saker och försöker inte undanhålla saker)

    Barnfri - (Har noll intresse av att skaffa barn)

    Äktenskap - (Tycker att en bra kärleksrelation är en av de viktigaste sakerna i livet)

    Ekonomisk - (Att man inte lever på månadslönen utan vet hur man sparar pengar och försöker öka sin ekonomi så gott det går varje år)


    Stor sexlust - (Att man tycker om sex och värderar det högt i ett förhållande. Genom att man tar initiativ och vill helst inte vara utan i flera dagar)

    Intelligent - (Har sunt förnuft, tänker logiskt och går efter fakta)

    - Inte festar, super sig full, droger etc

    - Romantisk, omtänksam, trevlig

    Ja, det finns ju hur mycket som helst att skriva men jag tog med några saker jag tycker är viktigt. Finns säkert några som stämmer in på dessa punkter men de blir ju färre och färre om man går djupare. Sen måste så mycket stämma. Attraktion, ålder, kemi, avstånd, intresse från båda håll osv. 

    Känns omöjligt så att säga. Borde man släppa dessa "önskemål" och bara försöka hitta någon man trivs med och settle down? problemet är att jag inte tror jag kommer kunna leva ett lyckligt liv på detta vis, fast det är ju bättre än dö ensam. Det är inte samma sak som att leva i ett dåligt förhållande, bara ett förhållande som inte känns tillräckligt. 

    Måste man gifta sig för att ha en bra kärleksrelation?

    Är du beredd att sterilisera dig?
  • Anonym (Rebecca)

    Är alla "krav" lika viktiga för dig? Finns väl troligtvis många kvinnor som är ärliga, intelligenta, ekonomiska, inte vill ha barn men kanske tycker om att ta ett glas vin då och då? Eller kanske enbart vill vara sambo? Kanske har barn sedan innan? Kanske höger men inte "emot religion och feminism"?

    Du måste ju såklart inte svara på det här, men fundera själv på vad du kan och inte kan kompromissa på. Det här är ju helt uppenbart, men ju fler krav du har, desto svårare kommer det ju bli för dig att hitta någon som uppfyller allt. Om du bara skulle välja två-tre punkter vad är absolut viktigast? 

  • Anonym (H)

    Att vara höger, inte dricka/festa, inte vilja ha barn men vara emot feminism det är lite motsägelsefullt och ja, det lär bli svårt att hitta någon sådan. En kvinna som är höger, mot feminism, vill gifta sig och inte dricker/festar tenderar nog att vara väldigt traditionell av sig och högst troligt vill hon ha barn. Vill hon inte det är hon antagligen inte emot feminism utan tvärtom. Du får välja - en som är höger, mot feminism, dricker väldigt måttligt/inte alls, vill gifta sig MEN vill ha eller har barn, eller en som inte vill ha barn men är för feminism och dricker/festar och kanske inte är så särskilt noga med att gifta sig.

  • Anonym (Gladiator)

    Jag har också många krav men, det viktigaste är ändå att hon tycker om mig. Gör hon det kan listan av krav bli väldigt kort.

  • Anonym (hmmm)

    Tror det är svårt överlag att hitta riktig kärlek när man har en så lång lista med väldigt specifika krav. Vad hände med kemi, lojalitet, värme och att ha roligt med varandra? Vad vill du få ut av en relation och varför är det viktigt för dig att ha en relation? För det flesta (gissar jag) handlar det om att hitta en person man älskar och som älskar en, som man trivs med i vardagen, attraheras av och vill dela livet med - såväl det jobbiga som det roliga. Men då brukar kemin vara mycket viktigare än t.ex. synen på ekonomi.

    Tycker också det är intressant att huruvida man är PK eller icke-PK har kommit att bli en så viktig egenskap som många lägger så stort fokus på. Personligen känner jag ofta att det inte är så svartvitt. Några av de jag känner med mest politiskt korrekta åsikter (engagerade feminister, antirasister m.m.) är de som har mest grov och politiskt inkorrekt humor. Och några av de jag känner som är de största Ben Shapiro-fansen och som hela tiden säger saker som "facts before feelings" är de som har svårast att ta till sig av ny information och utmana de egna fördomarna (Ben Shapiro själv är ju inte direkt den mest objektiva i sitt informationssökande, ironiskt nog). 

    Hur som helst, det finns jättemånga människor här på jorden, och säkert en del kvinnor som passar in på din beskrivning. Sedan är ju frågan om de kommer att vara intresserade av dig? Det är nog ganska få som vill leva med känslan av att de måste uppfylla en sådan kravlista som den nedan för att duga. Man kanske tycker om att spara pengar men vill känna att man gör det för sin egen skull och inte för att ens partner kräver och förväntar sig det, t.ex. 

Svar på tråden Finns dessa tjejer i Sverige?