• Anonym (Z)

    Hur kommer man över skam?

    Skulle på min första dejt någonsin (har försökt i många många år innan chansen dök upp) och var totalt hispig av nervositet. Jag kommer till mötesplatsen och känner igen henne. Blir så nervös så att jag inte kan hålla mig.

    Hur kommer man över sånt och vågar försöka igen?

    Kan man ens hoppas på att hitta en tjej nån gång?

  • Svar på tråden Hur kommer man över skam?
  • Mandel

    Menar du att du kissade på dig?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kn)

    Ta ett glas vin innan du går på en första dejt nästa gång, det är avkopplande.

  • Anonym (Z)
    Mandel skrev 2020-01-24 16:26:54 följande:

    Menar du att du kissade på dig?


    Ja...
  • Anonym (Z)
    Anonym (Kn) skrev 2020-01-24 16:29:27 följande:

    Ta ett glas vin innan du går på en första dejt nästa gång, det är avkopplande.


    Skulle vilja ta kraftig lugnande men hur kul skulle man i så fall vara??
  • Anonym (Z)
    Drottningen1970 skrev 2020-01-24 16:40:20 följande:

    Om du pissade på dig har jag tyvärr inga tröstande ord. Jag skulle knarka ned mig.


    Det är precis det jag vill göra!
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Är det bara för att det var en dejt du var nervös eller är du det även i andra möten med personer? Tjejkompisar? Nya vänner? etc

  • Anonym (Maja)

    Tror inte på det här, måste vara ett skämt.

  • Anonym (Z)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2020-01-24 17:25:45 följande:

    Är det bara för att det var en dejt du var nervös eller är du det även i andra möten med personer? Tjejkompisar? Nya vänner? etc


    Jag kan vara nervös även annars också i obekanta situationer eller nya möten men har aldrig upplevt något i närheten av detta.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Maja) skrev 2020-01-24 17:38:28 följande:

    Tror inte på det här, måste vara ett skämt.


    Jag önskar det vore det...
  • Anonym (Z)
    Anonym (M) skrev 2020-01-24 18:26:23 följande:

    Svagbegåvad eller?


    ?
  • Anonym (Kn)

    [quote=80184790][quote-nick]Anonym (Z) skrev 2020-01-24 17:23:11 följande:[/quote-nick]Skulle vilja ta kraftig lugnande men hur kul skulle man i så fall vara??[/

    Haha ja nä det är nog ingen bra idé. Kan du inte be om lite pepp från en vän som kan lugna ner dig innan dejten? Ex att ni två tar ett glas vin tsm så du kan stressa ner lite.

  • jrockyracoon
    Anonym (Z) skrev 2020-01-24 16:24:19 följande:

    Skulle på min första dejt någonsin (har försökt i många många år innan chansen dök upp) och var totalt hispig av nervositet. Jag kommer till mötesplatsen och känner igen henne. Blir så nervös så att jag inte kan hålla mig.

    Hur kommer man över sånt och vågar försöka igen?

    Kan man ens hoppas på att hitta en tjej nån gång?


    Jag tänker att du bara ignorerar denna händelse och går vidare.

    En annan gång kan du se till att din blåsa är tömd och jag tror då inte att det kommer hända igen.

    Det var ju modigt av dig att utsätta dig för den här möjligheten, så beröm dig själv och fortsätt friskt med nya försök. Givetvis kan det ibland bli väldigt fel, men lika många gånger blir det väldigt rätt.
  • Överste Senap

    Jag antar att du aldrig gick fram till dejten?

    Vad sa du om varför du aldrig dök upp i så fall?

    Förstår om det var jobbigt men det enda man kan göra är bita ihop och gå vidare.

  • Anonym (Z)
    Överste Senap skrev 2020-01-27 08:50:44 följande:

    Jag antar att du aldrig gick fram till dejten?

    Vad sa du om varför du aldrig dök upp i så fall?

    Förstår om det var jobbigt men det enda man kan göra är bita ihop och gå vidare.


    Klart jag inte gick fram till henne. Tänkte aldrig på att jag borde förklara att jag fick förhinder så hos henne är jag väl körd.

    Vet att jag måste bita ihop och gå vidare men det är lättare sagt än gjort.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Z) skrev 2020-01-27 13:16:43 följande:
    Klart jag inte gick fram till henne. Tänkte aldrig på att jag borde förklara att jag fick förhinder så hos henne är jag väl körd.

    Vet att jag måste bita ihop och gå vidare men det är lättare sagt än gjort.
    Men då var det ingen som såg det, då kan du slappna av för den skull i alla fall. 

    Om du har kontakt med henne och vill ha det så kan du säkert skriva till henne och be om ursäkt. Om du inte vill säga sanningen kan du ju säga något nära sanningen, tex att du fick häftiga magsmärtor på vägen dit och behövde dra dig hem och sen var du så dålig att du inte tänkte på att höra av dig. 
    Inte säkert hon tror på det men då har du i alla fall försökt. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (ppp) skrev 2020-01-27 13:20:26 följande:

    Men då var det ingen som såg det, då kan du slappna av för den skull i alla fall. 

    Om du har kontakt med henne och vill ha det så kan du säkert skriva till henne och be om ursäkt. Om du inte vill säga sanningen kan du ju säga något nära sanningen, tex att du fick häftiga magsmärtor på vägen dit och behövde dra dig hem och sen var du så dålig att du inte tänkte på att höra av dig. 

    Inte säkert hon tror på det men då har du i alla fall försökt. 


    Det var många andra som såg, även om det är såna jag inte känner. Och hur vet jag att det inte kan hända igen?

    Nu har det ju gått flera dar, är det inte för sent att be om ursäkt och förklara först nu varför jag inte kom eller meddelade henne så hon inte behövde sitta och vänta?
Svar på tråden Hur kommer man över skam?