• Anonym (Lionor)

    rycker i mig

    Trots att jag är snart 24 år kan min mamma fortfarande ta tag i mig när vi väl bråkar om något, nu hade vi en stor diskussion, jag hade rätt men därför drog hon i mig och sa att jag aldrig mer var välkommen hem. 

    jag kan fortfarande gråta ibland och tänka tillbaka till tiden då hon låste ut mig på balkongen och liknande. 

    hon kan bli riktigt psyk och ibland undrar jag om hon har en diagnos.

    hon kan också vara väldigt omtänksam och hjälpa till i alla lägen. 

    en gång blev hon så arg så hon tvingade mig skriva på ett avtal. 

    JAG ÄR inte beroende av henne på något sätt, men utöver dessa situationer är hon en vanlig mamma. 

    KÄNNER mig så maktlös och nedvärderad  trots min ålder

  • Svar på tråden rycker i mig
  • Koncentration
    Anonym (Lionor) skrev 2020-01-24 21:07:17 följande:

    Trots att jag är snart 24 år kan min mamma fortfarande ta tag i mig när vi väl bråkar om något, nu hade vi en stor diskussion, jag hade rätt men därför drog hon i mig och sa att jag aldrig mer var välkommen hem. 

    jag kan fortfarande gråta ibland och tänka tillbaka till tiden då hon låste ut mig på balkongen och liknande. 

    hon kan bli riktigt psyk och ibland undrar jag om hon har en diagnos.

    hon kan också vara väldigt omtänksam och hjälpa till i alla lägen. 

    en gång blev hon så arg så hon tvingade mig skriva på ett avtal. 

    JAG ÄR inte beroende av henne på något sätt, men utöver dessa situationer är hon en vanlig mamma. 

    KÄNNER mig så maktlös och nedvärderad  trots min ålder


    Du känner dig maktlös och nedvärderat och din självförtroende/självkänsla kommer förmodligen inte förbättras om hon själv inte slutar.

    Det du måste göra är att hitta ett eget, alt bo ihop med en nära vän ett tag tills du hittar ett eget. Att bo med henne är inte bra. Antingen väljer du att bryta kontakten eller så har du bara en mildare kontakt med henne. Hon är inte bra för din hälsa.

    Om hon ena stunden är omtänksam och andra stunden har dessa perioder, så kanske hon själv inte mår bra? Någonting hos henne bekymrar henne eller så är det som så att hon själv haft det svårt och fått stryk som barn eller något.

    Hur mår du förövrigt?

    Hur känner du dig i sociala sitatuioner? Alla till lags, osäker och dålig självkänsla?

    Är din mamma överdriven kontrollerade?
  • Anonym (Lionor)
    Koncentration skrev 2020-01-24 21:12:25 följande:

    Du känner dig maktlös och nedvärderat och din självförtroende/självkänsla kommer förmodligen inte förbättras om hon själv inte slutar.

    Det du måste göra är att hitta ett eget, alt bo ihop med en nära vän ett tag tills du hittar ett eget. Att bo med henne är inte bra. Antingen väljer du att bryta kontakten eller så har du bara en mildare kontakt med henne. Hon är inte bra för din hälsa.

    Om hon ena stunden är omtänksam och andra stunden har dessa perioder, så kanske hon själv inte mår bra? Någonting hos henne bekymrar henne eller så är det som så att hon själv haft det svårt och fått stryk som barn eller något.

    Hur mår du förövrigt?

    Hur känner du dig i sociala sitatuioner? Alla till lags, osäker och dålig självkänsla?

    Är din mamma överdriven kontrollerade?


    Mår egentligen väldigt bra i mitt liv annars, jobbar med djur inom veterinär spåret och jag har alltid haft en osäkerhet, även visat upp den för mina arbetskollegor, ?ska jag göra detta? Gör jag rätt?? Sen tänker jag ju hela tiden om vad andra tycker om mig eller så.

    I sociala situationer kan jag prata, men jag är inte den som står i rampljuset heller.

    Jag har eget boende med en vän som pluggar samma som jag.

    Detta var ändå en viktig grej och hon menade att hon ville ha en lugn kväll och inte diskutera detta ikväll.. hon drog då till i mig när jag förklara min sak.

    Alltså 24 år och utsätts för sånt?
  • Anonym (Lionor)
    Koncentration skrev 2020-01-24 21:12:25 följande:

    Du känner dig maktlös och nedvärderat och din självförtroende/självkänsla kommer förmodligen inte förbättras om hon själv inte slutar.

    Det du måste göra är att hitta ett eget, alt bo ihop med en nära vän ett tag tills du hittar ett eget. Att bo med henne är inte bra. Antingen väljer du att bryta kontakten eller så har du bara en mildare kontakt med henne. Hon är inte bra för din hälsa.

    Om hon ena stunden är omtänksam och andra stunden har dessa perioder, så kanske hon själv inte mår bra? Någonting hos henne bekymrar henne eller så är det som så att hon själv haft det svårt och fått stryk som barn eller något.

    Hur mår du förövrigt?

    Hur känner du dig i sociala sitatuioner? Alla till lags, osäker och dålig självkänsla?

    Är din mamma överdriven kontrollerade?


    Nej min mamma är faktiskt inte kontrollerande, jag ringer egentligen mer till henne snarare. Men sen kan hon ha vissa tycken om mina beslut då och då
Svar på tråden rycker i mig