• Anonym (Jag)

    Meddelande inför beslut

    I TVÅ OCH EN HALV MÅNAD har jag stått utan ersättning, jag har väntat, inte sovit gråtit ringt vädjat tjatat, inte betalat räkningarna pga dom lånade till hyran en mån, tre små barn och mått skit skit skit. Så får jag brev idag, dom funderar på avslag för läkarens beskrivning inte duger. Jag ska skriva brev... Men jag vet inte ens VART JAG SKA BÖRJA. mitt psykiska mående började näe jag var liten, alltid flytt från det, var tvungen att säga upp migi aug för min ag tyckte jag mådde för dåligt helt enkelt. Som jag kämpat sen maj!! Jag tänkrw börja söka jobb from 1a feb, dvs när intyget går ut... men nu vill jag bara inte ens existera, räknas inte jag? Syns inte jag? HUR SKRIVER JAG ENS ETT SÅNT BREV!? Hjälp

  • Svar på tråden Meddelande inför beslut
  • Anonym (Jag)
    mammatill6 skrev 2020-01-24 23:30:10 följande:

    Det ska inte du skriva. Din läkare måste formulera om intyget


    Det står att om jag vill tillägga nåt ska jag skicka brev bara
  • Anonym (Bipolär)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-24 23:36:20 följande:

    Det står att om jag vill tillägga nåt ska jag skicka brev bara


    Beklagar din situation! Men har FK inte bett läkaren komplettera intyget om det nu inte var tillräckligt utförligt? Ens egna synpunkter brukar tyvärr inte spela så stor roll, beroende på var i "trappan" man befinner sig.

    Ring din handläggare och fråga om det inte finns möjlighet att komma in med nytt läkarintyg, och fråga om exempel på vad man kan skriva i ett brev inför beslut. Lycka till!
Svar på tråden Meddelande inför beslut